|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. mája 2011
Spoločnosť Lenovo dosiahla trojnásobný nárast zisku
Spoločnosť Lenovo, ktorá je štvrtým najväčším výrobcom osobných počítačov na svete, dosiahla vo svojom štvrtom účtovnom kvartáli viac ako trojnásobný nárast zisku, keď ju podporil ...
Zdieľať
Foto: SITA/APHONGKONG 26. mája (WEBNOVINY) - Spoločnosť Lenovo, ktorá je štvrtým najväčším výrobcom osobných počítačov na svete, dosiahla vo svojom štvrtom účtovnom kvartáli viac ako trojnásobný nárast zisku, keď ju podporil najmä silný dopyt na rozvíjajúcich sa trhoch. Spoločnosť vo štvrtok informovala že jej čistý zisk za január až marec vzrástol na 42,13 mil. USD z 12,8 mil. USD v rovnakom období predchádzajúceho roka. Výsledky prekonali očakávania analytikov oslovených agentúrou Reuters, ktorí spoločnosti v sledovanom období predpovedali zisk na úrovni 36,7 mil. USD.
Firma uviedla, že komerčný dopyt po osobných počítačoch postupne rastie vďaka investíciám firiem do novej techniky, kým spotrebiteľský dopyt oslabil v dôsledku zhoršeného makroekonomického prostredia a silnejšej konkurencie v podobe počítačových tabletov. Za celý účtovný rok, ktorý sa skončil v závere marca, spoločnosť vykázala čistý zisk 273,23 mil. USD, čo prekonalo odhady analytikov na úrovni 267,8 mil. USD.
Firme sa mimoriadne darilo na domácom čínskom trhu, ktorý sa na jej celkových tržbách podieľal 46,4 %. Prevádzková marža spoločnosti však v sledovanom období klesla o 0,5 percentuálneho bodu na 5,1 %, k čomu prispeli vyššie marketingové náklady na produkty v oblasti mobilnej komunikácie.
Firma uviedla, že komerčný dopyt po osobných počítačoch postupne rastie vďaka investíciám firiem do novej techniky, kým spotrebiteľský dopyt oslabil v dôsledku zhoršeného makroekonomického prostredia a silnejšej konkurencie v podobe počítačových tabletov. Za celý účtovný rok, ktorý sa skončil v závere marca, spoločnosť vykázala čistý zisk 273,23 mil. USD, čo prekonalo odhady analytikov na úrovni 267,8 mil. USD.
Firme sa mimoriadne darilo na domácom čínskom trhu, ktorý sa na jej celkových tržbách podieľal 46,4 %. Prevádzková marža spoločnosti však v sledovanom období klesla o 0,5 percentuálneho bodu na 5,1 %, k čomu prispeli vyššie marketingové náklady na produkty v oblasti mobilnej komunikácie.