|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Spoločnosť DODO rozviezla v roku 2023 viac ako 6 miliónov objednávok a zaznamenala doposiaľ najvyšší obrat
Technologicko-logistická spoločnosť DODO doručila v roku 2023 viac ako 6 miliónov objednávok a dosiahla doposiaľ najvyšší obrat vo výške 63,9 miliónov eur. Pre DODO v minulom roku jazdilo viac ako 2 600 ...
Zdieľať
6.2.2024 (SITA.sk) - Technologicko-logistická spoločnosť DODO doručila v roku 2023 viac ako 6 miliónov objednávok a dosiahla doposiaľ najvyšší obrat vo výške 63,9 miliónov eur. Pre DODO v minulom roku jazdilo viac ako 2 600 kuriérov v 88 mestách naprieč šiestimi európskymi krajinami. Na Slovensku zaznamenala spoločnosť DODO medziročný nárast obratu o 33 %. Firme sa vlani podarilo úspešne etablovať na nemeckom a rakúskom trhu a vybudovať silný manažment pre celý región DACH. V segmente online potravín sa DODO stalo najvyužívanejším doručovateľom v Európe.
Spoločnosti DODO sa v roku 2023 podarilo aj napriek pokračujúcej napätej ekonomickej situácii a poklesu e-commerce prekonať čísla z predchádzajúceho roku. Dokázala navýšiť obrat o 20 % na 63,9 miliónov eur a odbavila viac ako 6 miliónov objednávok. Firme sa zároveň podarilo medziročne navýšiť hrubú maržu o 39 %, a to primárne vďaka ďalším pokrokom v efektívnom využívaní vozového parku, zahusteniu rozvozovej siete a optimalizácii prevádzkových procesov na nových trhoch. Na Slovensku zaznamenala spoločnosť DODO medziročný nárast obratu o 33 %.
Počas najrušnejšieho dňa spoločnosť DODO rozviezla naprieč trhmi, na ktorých pôsobí, celkovo 29 075 objednávok. Denný ročný priemer sa pohyboval na úrovni 16 400 objednávok. O plynulý chod všetkých logistických procesov sa okrem viac ako 2 600 kuriérov staralo tiež 240 zamestnancov vo vývoji, prevádzke, obchode, financiách a na personálnom či marketingovom oddelení.
O viac ako desiatku vzrástol medziročne aj počet miest na šiestich európskych trhoch, na ktorých pôsobí technologicko-logistická spoločnosť DODO, a to zo 76 na 88. V rámci týchto miest firma operovala v 14 rôznych segmentoch trhu od potravín cez elektroniku a drogériu až po liečivá. Najväčší medziročný nárast naprieč všetkými európskymi trhmi vykázal segment potravín, v ktorom sa spoločnosť DODO stala najvyužívanejším doručovateľom v celej Európe. Medzi klientov DODO patrí Tesco, Košík.cz, KFC, Billa, drogéria Rossmann, lekárne Dr. Max či Benu, ale aj športové reťazce Decathlon a Hervis, či reťazce so spotrebnou elektronikou Nay a Electro World.
Spoločnosť DODO reagovala aj na neustále rastúci dopyt po rýchlom a presnom doručení v ten istý deň a v minulom roku ako prvá zaviedla same day delivery do ďalších nových segmentov. Na Slovensku spustila v spolupráci s predajcom spotrebnej elektroniky NAY dodávku elektrospotrebičov v deň ich objednania. Služba rýchleho doručenia veľkých spotrebičov, ako práčka, sušička či chladnička, zahŕňa aj vynesenie spotrebiča na poschodie, kde zákazník býva, základné zapojenie a odvoz starého zariadenia. V kľúčovom segmente doručovania potravín spolupracuje DODO na slovenskom trhu s Tescom. Na českom trhu rozšírila spoločnosť DODO spoluprácu so sieťou lekární Dr. Max, kde po veľkom úspechu v Prahe a Brne ponúka expresný rozvoz pre obyvateľov Ostravy a okolia. V celom Rakúsku a Nemecku sa spoločnosti podarilo nadviazať alebo posilniť spoluprácu so značkami ako Bringmeister, Lazy Heroes alebo Bookbot.
"Aj napriek tomu, že segment e-commerce aj vlani zápasil s celkovým poklesom, podarilo sa nám dosiahnuť signifikantný rast a ďalej pokračovať v expanzii na veľké západné trhy. Úspešne sme sa etablovali na nemeckom a rakúskom trhu a vybudovali silný manažment tím pre celý región DACH. Silný záver minulého roka naznačil, že by sme sa v e-commerce mohli tento rok dočkať opätovného rastu, ktorý, pevne tomu veríme, dokážeme v DODO využiť k ďalšiemu posilneniu našej pozície na trhu," opisuje Michal Menšík, CEO a väčšinový majiteľ DODO Group, a dodáva: "Pre rok 2024 chystáme okrem iného ďalšie posilňovanie v segmente rozvozu potravín, kde budeme chcieť získavať naprieč trhmi silných partnerov, e-shopom ponúkneme štandardizovaný produkt v podobe doručenia v deň objednania a chceme ďalej rásť na trhoch, na ktorých pôsobíme."
S pokračujúcim rastom a rozširovaním do nových segmentov sa DODO stále viac sústreďuje na technologické inovácie v oblasti automatizácie, umelej inteligencie a analýzy dát. Spoločnosť vlani predstavila hneď niekoľko technologických noviniek, ktoré majú za cieľ zvyšovať efektivitu a znižovať náklady na dopravu, a to s ohľadom na životné prostredie a komplikovanú dopravnú situáciu v meste.
"V DODO veríme, že technologické inovácie a využitie umelej inteligencie budú hrať v logistike poslednej míle zásadnú úlohu. Aj preto dlhodobo investujeme do vývoja a zdokonaľovania našej vlastnej logistickej platformy, ktorá analyzuje obrovské množstvo dát a na ich základe optimalizuje dôležité procesy a maximalizuje kapacitu vozového parku. Jednou z minuloročných noviniek je pokročilý AI Prediktor, ktorý dokáže s pomocou umelej inteligencie predpovedať objednávky na dva týždne dopredu s presnosťou na konkrétne hodiny. Ako prví sme v logistike poslednej míle zaviedli tiež dynamickú cenotvorbu, ktorá umožňuje optimalizovať cenu dopravy podľa aktuálneho celkového dopytu v danom časovom slote a lokalite. Vďaka tomu môžu obchodníci zvyšovať konverzie a obrat a pre zákazníkov sa zároveň stáva rýchle a presné doručenie dostupnejšie. Našou ambíciou je byť technologickými lídrami odvetvia a udávať trendy naprieč e-commerce," uzatvára prevádzkový riaditeľ DODO Group Martin Marek.
Okrem rastu a úspešnej expanzie do nových segmentov získala spoločnosť DODO v roku 2023 niekoľko ocenení za svoje technologické riešenia. V rámci The Best of Czech and Slovak Logistics 2022/23 získala prvé miesto za AI Prediktor a tretie miesto za koncept zónovej logistiky. V prestížnej súťaži Impuls Logistika získala dve prvé miesta.
Informačný servis
Zdroj: SITA.sk - Spoločnosť DODO rozviezla v roku 2023 viac ako 6 miliónov objednávok a zaznamenala doposiaľ najvyšší obrat © SITA Všetky práva vyhradené.
Spoločnosti DODO sa v roku 2023 podarilo aj napriek pokračujúcej napätej ekonomickej situácii a poklesu e-commerce prekonať čísla z predchádzajúceho roku. Dokázala navýšiť obrat o 20 % na 63,9 miliónov eur a odbavila viac ako 6 miliónov objednávok. Firme sa zároveň podarilo medziročne navýšiť hrubú maržu o 39 %, a to primárne vďaka ďalším pokrokom v efektívnom využívaní vozového parku, zahusteniu rozvozovej siete a optimalizácii prevádzkových procesov na nových trhoch. Na Slovensku zaznamenala spoločnosť DODO medziročný nárast obratu o 33 %.
Počas najrušnejšieho dňa spoločnosť DODO rozviezla naprieč trhmi, na ktorých pôsobí, celkovo 29 075 objednávok. Denný ročný priemer sa pohyboval na úrovni 16 400 objednávok. O plynulý chod všetkých logistických procesov sa okrem viac ako 2 600 kuriérov staralo tiež 240 zamestnancov vo vývoji, prevádzke, obchode, financiách a na personálnom či marketingovom oddelení.
O viac ako desiatku vzrástol medziročne aj počet miest na šiestich európskych trhoch, na ktorých pôsobí technologicko-logistická spoločnosť DODO, a to zo 76 na 88. V rámci týchto miest firma operovala v 14 rôznych segmentoch trhu od potravín cez elektroniku a drogériu až po liečivá. Najväčší medziročný nárast naprieč všetkými európskymi trhmi vykázal segment potravín, v ktorom sa spoločnosť DODO stala najvyužívanejším doručovateľom v celej Európe. Medzi klientov DODO patrí Tesco, Košík.cz, KFC, Billa, drogéria Rossmann, lekárne Dr. Max či Benu, ale aj športové reťazce Decathlon a Hervis, či reťazce so spotrebnou elektronikou Nay a Electro World.
Spolupráca s NAY a expanzia do nových segmentov
Spoločnosť DODO reagovala aj na neustále rastúci dopyt po rýchlom a presnom doručení v ten istý deň a v minulom roku ako prvá zaviedla same day delivery do ďalších nových segmentov. Na Slovensku spustila v spolupráci s predajcom spotrebnej elektroniky NAY dodávku elektrospotrebičov v deň ich objednania. Služba rýchleho doručenia veľkých spotrebičov, ako práčka, sušička či chladnička, zahŕňa aj vynesenie spotrebiča na poschodie, kde zákazník býva, základné zapojenie a odvoz starého zariadenia. V kľúčovom segmente doručovania potravín spolupracuje DODO na slovenskom trhu s Tescom. Na českom trhu rozšírila spoločnosť DODO spoluprácu so sieťou lekární Dr. Max, kde po veľkom úspechu v Prahe a Brne ponúka expresný rozvoz pre obyvateľov Ostravy a okolia. V celom Rakúsku a Nemecku sa spoločnosti podarilo nadviazať alebo posilniť spoluprácu so značkami ako Bringmeister, Lazy Heroes alebo Bookbot.
"Aj napriek tomu, že segment e-commerce aj vlani zápasil s celkovým poklesom, podarilo sa nám dosiahnuť signifikantný rast a ďalej pokračovať v expanzii na veľké západné trhy. Úspešne sme sa etablovali na nemeckom a rakúskom trhu a vybudovali silný manažment tím pre celý región DACH. Silný záver minulého roka naznačil, že by sme sa v e-commerce mohli tento rok dočkať opätovného rastu, ktorý, pevne tomu veríme, dokážeme v DODO využiť k ďalšiemu posilneniu našej pozície na trhu," opisuje Michal Menšík, CEO a väčšinový majiteľ DODO Group, a dodáva: "Pre rok 2024 chystáme okrem iného ďalšie posilňovanie v segmente rozvozu potravín, kde budeme chcieť získavať naprieč trhmi silných partnerov, e-shopom ponúkneme štandardizovaný produkt v podobe doručenia v deň objednania a chceme ďalej rásť na trhoch, na ktorých pôsobíme."
Budúcnosť je v technológiách a umelej inteligencii
S pokračujúcim rastom a rozširovaním do nových segmentov sa DODO stále viac sústreďuje na technologické inovácie v oblasti automatizácie, umelej inteligencie a analýzy dát. Spoločnosť vlani predstavila hneď niekoľko technologických noviniek, ktoré majú za cieľ zvyšovať efektivitu a znižovať náklady na dopravu, a to s ohľadom na životné prostredie a komplikovanú dopravnú situáciu v meste.
"V DODO veríme, že technologické inovácie a využitie umelej inteligencie budú hrať v logistike poslednej míle zásadnú úlohu. Aj preto dlhodobo investujeme do vývoja a zdokonaľovania našej vlastnej logistickej platformy, ktorá analyzuje obrovské množstvo dát a na ich základe optimalizuje dôležité procesy a maximalizuje kapacitu vozového parku. Jednou z minuloročných noviniek je pokročilý AI Prediktor, ktorý dokáže s pomocou umelej inteligencie predpovedať objednávky na dva týždne dopredu s presnosťou na konkrétne hodiny. Ako prví sme v logistike poslednej míle zaviedli tiež dynamickú cenotvorbu, ktorá umožňuje optimalizovať cenu dopravy podľa aktuálneho celkového dopytu v danom časovom slote a lokalite. Vďaka tomu môžu obchodníci zvyšovať konverzie a obrat a pre zákazníkov sa zároveň stáva rýchle a presné doručenie dostupnejšie. Našou ambíciou je byť technologickými lídrami odvetvia a udávať trendy naprieč e-commerce," uzatvára prevádzkový riaditeľ DODO Group Martin Marek.
Okrem rastu a úspešnej expanzie do nových segmentov získala spoločnosť DODO v roku 2023 niekoľko ocenení za svoje technologické riešenia. V rámci The Best of Czech and Slovak Logistics 2022/23 získala prvé miesto za AI Prediktor a tretie miesto za koncept zónovej logistiky. V prestížnej súťaži Impuls Logistika získala dve prvé miesta.
Informačný servis
Zdroj: SITA.sk - Spoločnosť DODO rozviezla v roku 2023 viac ako 6 miliónov objednávok a zaznamenala doposiaľ najvyšší obrat © SITA Všetky práva vyhradené.
nasledujúci článok >>
Zvyšovanie platov ministrom je podľa Šimečku hulvátstvo, Matovič odkazuje Ficovi „ste chrapúň, aký nemá v Európe obdoby“
Zvyšovanie platov ministrom je podľa Šimečku hulvátstvo, Matovič odkazuje Ficovi „ste chrapúň, aký nemá v Európe obdoby“
<< predchádzajúci článok
Ukrajina pravdepodobne potopila ruskú korvetu Ivanovec, námorníctvo je však stále schopné útočiť na veľké vzdialenosti
Ukrajina pravdepodobne potopila ruskú korvetu Ivanovec, námorníctvo je však stále schopné útočiť na veľké vzdialenosti