Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

29. marca 2006

Spoločnosť Ahold znížila ziskové prognózy na rok 2006



Holandský maloobchodný reťazec Ahold znížil ziskové prognózy na rok 2006 s odvolaním sa na silnú konkurenciu a rastúce náklady. Štvrtá najväčšia maloobchodná spoločnosť na svete podľa ...



Zdieľať

AMSTERDAM 29. marca (WN/SITA, Reuters) - Holandský maloobchodný reťazec Ahold znížil ziskové prognózy na rok 2006 s odvolaním sa na silnú konkurenciu a rastúce náklady. Štvrtá najväčšia maloobchodná spoločnosť na svete podľa tržieb odhaduje, že v tomto roku dosiahne prevádzkovú maržu v pásme od 4 % do 4,5 %, pričom pôvodný odhad bol 5 %. Ahold tiež znížil prognózu tohtoročného rastu maloobchodného predaja, a to z pôvodne odhadovaných 5 % na 2,5 % až 3 %. "Finančné ciele, ktoré sme stanovili ešte v roku 2003, neboli reálne, keďže konkurencia a tlaky na prevádzkové náklady sú vyššie než sme očakávali," zdôvodnil zníženie prognóz výkonný riaditeľ Aholdu Anders Moberg.

Spoločnosť v stredu zverejnila aj úplné výsledky hospodárenia v poslednom kvartáli minulého roka. Jej prevádzkový zisk za toto obdobie dosiahol 292 mil. eur, čím prekonal očakávania analytikov na úrovni 265 mil. eur. Ahold už v januári informoval o tom, že tržby za štvrtý kvartál 2005 dosiahli 10,83 mld. eur vďaka dobrému predaju počas sviatkov na domácom trhu a v kľúčových amerických obchodoch Stop & Shop. Ahold vytvára 70 % svojich tržieb v Spojených štátoch amerických, kde vlastní obchody Stop & Shop, Giant a Tops, ako aj zásobovaciu divíziu U.S. Foodservice. Na Slovensku skupina prevádzkuje siete obchodov Hypernova a Albert.

(1 EUR = 37,747 SKK)

FOTO:SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Hladiny riek na Slovensku budú aj naďalej stúpať
<< predchádzajúci článok
Terapia, ktorá lieči prostredníctvom elektronických impulzov