|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. marca 2013
Spoločne na ceste k udržateľnosti
Spoločnosť Henkel dnes zverejnila svoju najnovšiu Správu o udržateľnosti. Toto 22. vydanie sa zameriava na implementáciu stratégie v oblasti trvalej udržateľnosti, ktorú spoločnosť predstavila v roku ...
Zdieľať
BRATISLAVA 8. marca (WBN/PR) - Spoločnosť Henkel dnes zverejnila svoju najnovšiu Správu o udržateľnosti. Toto 22. vydanie sa zameriava na implementáciu stratégie v oblasti trvalej udržateľnosti, ktorú spoločnosť predstavila v roku 2012. Hlavný cieľ stratégie je vyjadrený mottom „dosiahnuť viac s menšou spotrebou“. Spoločnosť Henkel plánuje do roku 2030 strojnásobiť svoju efektívnosť vo využívaní zdrojov. Aby tento ambiciózny cieľ dosiahla, spoločnosť aktívne zapája svojich zamestnancov do programov na implementáciu stratégie a spolupracuje s partnermi s cieľom podporiť udržateľnosť v rámci rôznych hodnotových reťazcov.
Stratégia bola vypracovaná v súlade s odhodlaním spoločnosti Henkel stať sa lídrom v oblasti udržateľnosti. Spoločnosť presadzuje nové riešenia, ktoré majú podporiť udržateľnosť, a zároveň sa usiluje zodpovedne formulovať svoje obchodné aktivity a posilniť svoj ekonomický úspech. „V roku 2012 sa nám podarilo dosiahnuť veľa v tejto oblasti,“ hovorí Kathrin Menges, výkonná viceprezidentka pre ľudské zdroje a predsedníčka Výboru spoločnosti Henkel pre udržateľnosť. „Vďaka množstvu workshopov, projektov a iniciatív má našich približne 47 000 zamestnancov jasnú predstavu o tom, čo chceme dosiahnuť v strednodobom a dlhodobom horizonte. Ale napriek celkovému pokroku, ktorý sme už dosiahli, sme si dobre vedomí, že pred nami ostáva ešte dlhá cesta. Vzhľadom na neustále sa zvyšujúci dopyt po obmedzených prírodných zdrojoch musíme pokračovať v zlepšeniach a zároveň zosúladiť krátkodobé požiadavky s dlhodobými cieľmi.“
Okrem stále intenzívnejšieho zapájania svojich zamestnancov do realizácie tejto stratégie spoločnosť Henkel v roku 2012 zároveň posilňovala spoluprácu s partnermi v rámci rôznych hodnotových reťazcov. Robila tak prostredníctvom spolupráce s dodávateľmi na jednej strane a spoločnými projektmi so zákazníkmi a predajcami na strane druhej. Maloobchodné predajne poskytli spoločnosti Henkel výbornú platformu na informovanie zákazníkov o udržateľnejších produktoch a o ich používaní spôsobom zodpovedným k životnému prostrediu.
Výsledky, ktoré v oblasti udržateľnosti dosiahla v roku 2012, dokumentujú neustálu snahu spoločnosti zlepšovať svoju efektívnosť a bezpečnosť. Za posledných jedenásť rokov sa jej podarilo znížiť spotrebu vody o 44 %, spotrebu energií o 43 % a produkciu odpadu o 53 % na metrickú tonu objemu výroby. Počet pracovných úrazov sa v rovnakom období znížil o 86 %. Tieto výsledky sú dôležitými míľnikmi na ceste spoločnosti Henkel k naplneniu strednodobých cieľov do roku 2015 a k strojnásobeniu efektívnosti využívania zdrojov do roku 2030.
Rok 2012 opäť raz potvrdil jej vedúce postavenie v oblasti trvalej udržateľnosti. Spoločnosť Henkel je už napríklad dvanásť rokov zaradená do indexu FTSE4Good. V roku 2012 bola v rámci indexu udržateľnosti Dow Jones Sustainability Index už šiesty rok po sebe uvedená ako líder vo svojom sektore a piaty rok po sebe bola vyhlásená za jednu z najetickejších spoločností na svete.
Stratégia udržateľnosti 2030
Cieľom spoločnosti Henkel do roku 2030 je využívať len jednu tretinu dnešných vstupov na každé euro, ktoré vyprodukuje. S cieľom znížiť svoju ekologickú stopu a umožniť trvalo udržateľnú spotrebu si spoločnosť stanovila tri základné prioritné oblasti: produkty, partneri a ľudia. Svojou angažovanosťou a svojimi vedomosťami všetkých približne 47 000 zamestnancov, ktorých Henkel na celom svete zamestnáva, významne prispieva k implementácií novej stratégie udržateľnosti. Popri svojich hlavných podnikateľských aktivitách, ktorými sú vývoj a výroba inovatívnych produktov, chce spoločnosť ešte vo väčšej miere zapájať svojich odberateľov a zákazníkov, ako aj dodávateľov a priemyselných spotrebiteľov do svojho úsilia o podporu trvalej udržateľnosti v rámci celého hodnotového reťazca. Spoločnosť Henkel zároveň pomáha svojim zákazníkom znižovať ich vlastnú ekologickú stopu.
Spoločnosť Henkel so svojimi vedúcimi značkami a technológiami celosvetovo pôsobí v troch oblastiach podnikania: Starostlivosť o domácnosť, Beauty Care a Adhesive Technologies (Lepidlá Technológie). Spoločnosť, založená v roku 1876, so svojimi známymi značkami Persil, Schwarzkopf a Loctite globálne zastáva vedúce postavenie na trhu tak v spotrebiteľských, ako aj priemyselných odvetviach. Henkel zamestnáva okolo 47 000 pracovníkov a v roku 2011 dosiahol tržby vo výške 15,605 miliónov eur a upravený prevádzkový zisk vo výške 2,029 miliónov eur. Prioritné akcie spoločnosti Henkel sú evidované v indexe DAX na nemeckej burze cenných papierov.
Na Slovensku pôsobí Henkel vo všetkých troch strategických oblastiach už od roku 1991. Henkel Slovensko predáva viac ako 50 značiek a ku koncu roka 2012 spoločnosť zamestnávala 1000 pracovníkov.
Stratégia bola vypracovaná v súlade s odhodlaním spoločnosti Henkel stať sa lídrom v oblasti udržateľnosti. Spoločnosť presadzuje nové riešenia, ktoré majú podporiť udržateľnosť, a zároveň sa usiluje zodpovedne formulovať svoje obchodné aktivity a posilniť svoj ekonomický úspech. „V roku 2012 sa nám podarilo dosiahnuť veľa v tejto oblasti,“ hovorí Kathrin Menges, výkonná viceprezidentka pre ľudské zdroje a predsedníčka Výboru spoločnosti Henkel pre udržateľnosť. „Vďaka množstvu workshopov, projektov a iniciatív má našich približne 47 000 zamestnancov jasnú predstavu o tom, čo chceme dosiahnuť v strednodobom a dlhodobom horizonte. Ale napriek celkovému pokroku, ktorý sme už dosiahli, sme si dobre vedomí, že pred nami ostáva ešte dlhá cesta. Vzhľadom na neustále sa zvyšujúci dopyt po obmedzených prírodných zdrojoch musíme pokračovať v zlepšeniach a zároveň zosúladiť krátkodobé požiadavky s dlhodobými cieľmi.“
Okrem stále intenzívnejšieho zapájania svojich zamestnancov do realizácie tejto stratégie spoločnosť Henkel v roku 2012 zároveň posilňovala spoluprácu s partnermi v rámci rôznych hodnotových reťazcov. Robila tak prostredníctvom spolupráce s dodávateľmi na jednej strane a spoločnými projektmi so zákazníkmi a predajcami na strane druhej. Maloobchodné predajne poskytli spoločnosti Henkel výbornú platformu na informovanie zákazníkov o udržateľnejších produktoch a o ich používaní spôsobom zodpovedným k životnému prostrediu.
Výsledky, ktoré v oblasti udržateľnosti dosiahla v roku 2012, dokumentujú neustálu snahu spoločnosti zlepšovať svoju efektívnosť a bezpečnosť. Za posledných jedenásť rokov sa jej podarilo znížiť spotrebu vody o 44 %, spotrebu energií o 43 % a produkciu odpadu o 53 % na metrickú tonu objemu výroby. Počet pracovných úrazov sa v rovnakom období znížil o 86 %. Tieto výsledky sú dôležitými míľnikmi na ceste spoločnosti Henkel k naplneniu strednodobých cieľov do roku 2015 a k strojnásobeniu efektívnosti využívania zdrojov do roku 2030.
Rok 2012 opäť raz potvrdil jej vedúce postavenie v oblasti trvalej udržateľnosti. Spoločnosť Henkel je už napríklad dvanásť rokov zaradená do indexu FTSE4Good. V roku 2012 bola v rámci indexu udržateľnosti Dow Jones Sustainability Index už šiesty rok po sebe uvedená ako líder vo svojom sektore a piaty rok po sebe bola vyhlásená za jednu z najetickejších spoločností na svete.
Stratégia udržateľnosti 2030
Cieľom spoločnosti Henkel do roku 2030 je využívať len jednu tretinu dnešných vstupov na každé euro, ktoré vyprodukuje. S cieľom znížiť svoju ekologickú stopu a umožniť trvalo udržateľnú spotrebu si spoločnosť stanovila tri základné prioritné oblasti: produkty, partneri a ľudia. Svojou angažovanosťou a svojimi vedomosťami všetkých približne 47 000 zamestnancov, ktorých Henkel na celom svete zamestnáva, významne prispieva k implementácií novej stratégie udržateľnosti. Popri svojich hlavných podnikateľských aktivitách, ktorými sú vývoj a výroba inovatívnych produktov, chce spoločnosť ešte vo väčšej miere zapájať svojich odberateľov a zákazníkov, ako aj dodávateľov a priemyselných spotrebiteľov do svojho úsilia o podporu trvalej udržateľnosti v rámci celého hodnotového reťazca. Spoločnosť Henkel zároveň pomáha svojim zákazníkom znižovať ich vlastnú ekologickú stopu.
Spoločnosť Henkel so svojimi vedúcimi značkami a technológiami celosvetovo pôsobí v troch oblastiach podnikania: Starostlivosť o domácnosť, Beauty Care a Adhesive Technologies (Lepidlá Technológie). Spoločnosť, založená v roku 1876, so svojimi známymi značkami Persil, Schwarzkopf a Loctite globálne zastáva vedúce postavenie na trhu tak v spotrebiteľských, ako aj priemyselných odvetviach. Henkel zamestnáva okolo 47 000 pracovníkov a v roku 2011 dosiahol tržby vo výške 15,605 miliónov eur a upravený prevádzkový zisk vo výške 2,029 miliónov eur. Prioritné akcie spoločnosti Henkel sú evidované v indexe DAX na nemeckej burze cenných papierov.
Na Slovensku pôsobí Henkel vo všetkých troch strategických oblastiach už od roku 1991. Henkel Slovensko predáva viac ako 50 značiek a ku koncu roka 2012 spoločnosť zamestnávala 1000 pracovníkov.