|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. augusta 2007
Splnomocnencom vlády pre diaľnice by mal byť Igor Choma
Splnomocnencom vlády pre urýchlenie postupu výstavby nadradenej cestnej dopravnej infraštruktúry by sa mal stať generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) ...
Zdieľať
BRATISLAVA 23. augusta (WEBNOVINY) - Splnomocnencom vlády pre urýchlenie postupu výstavby nadradenej cestnej dopravnej infraštruktúry by sa mal stať generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Igor Choma. Jeho vymenovanie do funkcie splnomocnenca pre urýchlenie výstavby diaľnic navrhol premiér Robert Fico, vláda však na ostatnom zasadnutí o tomto návrhu nerokovala. Premiér avizoval vytvorenie uvedeného postu pred týždňom v súvislosti so zámerom vlády urýchliť výstavbu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami a ukončiť ju do roku 2010 spolu s dvoma úsekmi rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Hronským Beňadikom. Vedúci úradu vlády Igor Federič predložil na rokovanie vlády návrh štatútu uvedeného splnomocnenca, ale kabinet ho v stredu tento týždeň zatiaľ neschválil.
Návrh ministerstva dopravy, ktorý vláda predbežne schválila na zasadnutí minulý týždeň, predpokladá prostredníctvom projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) výstavbu vybraných desiatich úsekov na diaľnici D1 medzi Žilinou a Prešovom v dĺžke viac ako 121 kilometrov so stavebnými nákladmi vyše 100 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty. Rovnakým spôsobom by mali byť postavené dva úseky na rýchlostnej ceste R1 medzi Nitrou a Hronským Beňadikom v dĺžke vyše 43 kilometrov a za viac ako 21 mld. Sk. Napriek technickým problémom, najmä s výstavbou najdlhšieho tunela na Slovensku Višňové - Dubná Skala na D1 v dĺžke takmer 7,5 kilometra, vláda sa nevzdáva plánu ukončiť chýbajúce úseky na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Košicami do roku 2010. Minister dopravy Ľubomír Vážny má predložiť vláde začiatkom septembra štúdiu o realizovateľnosti vybraných úsekov formou PPP. Na základe tohto hodnotenia potom vláda rozhodne, či pôjde touto cestou.
SITA