|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. januára 2015
Splácanie pôžičiek väčšine Slovákov údajne problém nerobí
Osobný prístup a ústretovosť v podobe tých najvýhodnejších produktov vnímajú Slováci pozitívne v rámci skúseností s finančnými inštitúciami. ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TERAZ.sk/Andrej Galica
Bratislava 7. januára (TASR) - Osobný prístup a ústretovosť v podobe tých najvýhodnejších produktov vnímajú Slováci pozitívne v rámci skúseností s finančnými inštitúciami. Väčšina z opýtaných nereklamovala žiadny finančný produkt, pričom približne rovnaký počet minulý rok nemalo pri pôžičke problémy s jej splácaním. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý pre Provident Financial realizovala agentúra FOCUS.Podľa prieskumu štvrtina respondentov bez problémov vyhľadá radu odborníka, ak ju potrebuje. Polovica z oslovených najčastejšie využíva internet banking, no na platbu cez telefón si ešte len zvyká.
Z prieskumu ďalej vyplynulo, že pokiaľ ide o skúsenosti s prístupom personálu finančných inštitúcií, prevažujú u Slovákov tie pozitívne. Najčastejšie respondenti uvádzali, že sa stretli s ústretovým (25 %) alebo s kompetentným personálom (21 %). Štrnásť percent uviedlo, že majú skúsenosti skôr s neutrálnym personálom, alebo že sa im personál snaží ponúkať produkty, ktoré nepotrebujú.
Osobný prístup u pracovníka finančnej inštitúcie oceňuje až polovica respondentov zväčša vo veku 45 – 54 rokov s vyšším príjmom. Viac ako štvrtina (26 %) oslovených vyhľadáva osobnú radu, keď ju potrebuje.
"Osobný prístup a radu odborníka oceníme najviac vtedy, ak si nevieme s niečím rady, nerozumieme napríklad výpisu z účtu, alebo máme nejaký problém. Pôsobí to určite aj ako prevencia pred nepríjemnosťami, ktoré by mohli nastať, ak by sme ich včas neriešili, nerozprávali o nich, napríklad v situácii, keď nevládzeme splácať úver, alebo pri dočasnom výpadku príjmu. Aj tu platí, že košeľa je bližšia ako kabát. Rovnako je to aj v prípadoch, keď sa rozhodujeme napríklad pre pôžičku a profesionál nám dôkladne a zrozumiteľne jej náležitosti vysvetlí," uvádza Marián Kolembus zo spoločnosti Provident Financial. Na osobnom prístupe pracovníka finančnej inštitúcie nezáleží 10 % oslovených.
Skúsenosť s reklamáciou nejakého finančného produktu alebo služby potvrdilo iba 8 % Slovákov a vyriešila sa k ich spokojnosti. V takýchto prípadoch sa najčastejšie stávalo, že finančná inštitúcia svoju chybu uviedla v krátkom čase na správnu mieru (3 %). Prevažná väčšina (92 %) skúsenosť s takouto reklamáciou zatiaľ nemala.
Problémy so splácaním pôžičiek väčšinu (86 %) Slovákov, podľa výsledkov prieskumu, obchádzali. Zvyšných 14 % bolo na tom opačne. Pokiaľ ide o hodnotenie spokojnosti s prístupom veriteľa, prevažuje to pozitívne. Sedmim percentám opýtaných veriteľ vyšiel v ústrety a problém sa podarilo preklenúť. Ďalšie 3 % respondentov deklarujú spokojnosť, hoci sa problém vyriešil len načas. Negatívne skúsenosti potvrdilo 5 %.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR