|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 18.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Sláva, Slávka
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. augusta 2013
Španielsko po tragickej havárii preveruje bezpečnosť na železniciach
a videosnímke letecký pohľad na miesto vlakového nešťastia 25. júla 2013 pri španielskom meste Santiago de Compostela.
Zdieľať
a videosnímke letecký pohľad na miesto vlakového nešťastia 25. júla 2013 pri španielskom meste Santiago de Compostela. Foto: TASR/AP
Madrid 9. augusta (TASR) - Španielsko preveruje bezpečnosť svojej železničnej siete po minulomesačnej tragickej havárii vlaku v severozápadnom regióne Galícia, pri ktorej zahynulo 79 ľudí. Informovala o tom dnes ministerka verejných prác a dopravy Ana Pastorová, na ktorú sa odvolávala agentúra Reuters.Vina za vykoľajenie vlaku v ostrej zákrute v okrajovej štvrti severozápadného pútnického mesta Santiago de Compostela sa pripisuje neprimeranej rýchlosti a ľudskej chybe.
Nehoda však vyvolala pochybnosti o signalizačných a bezpečnostných systémoch siete vysokorýchlostných vlakov v Španielsku.
Ministerka Pastorová uviedla pred parlamentným výborom, že najala kontrolórov, ktorí majú preveriť a prehodnotiť maximálnu povolenú rýchlosť na každom úseku španielskej železničnej siete, aby sa zabránilo ďalším takýmto tragédiám.
"Preskúmame všetky predpisy a zariadenia, tabuľky s obmedzeniami rýchlosti, všetko," povedala Pastorová.
Železničná sieť v Španielsku je kombináciou tratí, ktoré sú výlučne vysokorýchlostné so sofistikovanými bezpečnostnými mechanizmami, a konvenčných tratí - také je aj miesto nehody v Santiagu, kde sa nachádzajú menej vyspelé signály pre automatické brzdenie.
Na kombosnímke z bezpečnostnej kamery vlak vo veľkej rýchlosti vošiel do ostrej zákruty, vykoľajil sa a narazil do múru pozdĺž koľajníc 24. júla 2013 pri španielskom meste Santiago de Compostela. Foto: TASR/AP
Niektoré vysokorýchlostné vlaky teda využívajú oba druhy železničných tratí a rušňovodiči musia často prechádzať z jedného systému na druhý.
Španielsko za vyše 20 rokov investovalo do vybudovania druhej najväčšej siete vysokorýchlostných vlakov na svete 45 miliárd eur a krajina aj napriek ekonomickej stagnácii a veľkej diere v rozpočte v jej rozširovaní pokračuje.
Francisco Garzón (52), ktorý 24. júla riadil havarovaný vlak, bol obvinený zo zabitia z nedbalosti. Z väzby ho prepustili, na súdny proces čaká na slobode.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR