|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 4.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Barbora
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. júna 2010
SP zrušila súťaž na predaj pohľadávok kvôli voľbám
Sociálna poisťovňa (SP) zrušila obchodnú verejnú súťaž na predaj časti pohľadávok po dvoch dňoch od jej vyhlásenia kvôli parlamentným voľbám. "Predaj pohľadávok je výnimočná ...
Zdieľať
Foto: SITA BRATISLAVA 18. júna (WEBNOVINY) - Sociálna poisťovňa (SP) zrušila obchodnú verejnú súťaž na predaj časti pohľadávok po dvoch dňoch od jej vyhlásenia kvôli parlamentným voľbám. "Predaj pohľadávok je výnimočná operácia a v súčasnej politickej situácii považuje vedenie Sociálnej poisťovne za seriózne postúpenie pohľadávok pozdržať a nechať na opätovnom rozhodnutí Dozornej rady," uviedol pre agentúru SITA hovorca poisťovne Peter Višváder. Poisťovňa pôvodne ponúkala na predaj vyše 48,3 tis. pohľadávok rozdelených do troch balíkov v celkovej účtovnej sume 77,7 mil. eur. Hodnota týchto pohľadávok vypočítaná na základe znaleckých posudkov podľa poisťovne predstavuje takmer 1,02 mil. eur, čo malo zodpovedať minimálnej predajnej cene všetkých troch balíkov pohľadávok.
"Predaj pohľadávok je dlhodobý proces, za ktorým stojí ich analýza, oceňovanie, vytváranie vhodných balíkov až po ich konečnú ponuku," skonštatoval hovorca poisťovne. Tento proces sa podľa neho začal v roku 2001 prijatím zákona, ktorý predaj umožnil, následne pokračoval odsúhlasením predaja Dozornou radou v roku 2005. Prvé kolo predaja pohľadávok sa po prípravných prácach uskutočnilo v roku 2008.
Záujemcovia o kúpu ponúkaných pohľadávok mali mať 10 dní na predloženie svojej ponuky. Každý účastník verejnej súťaže mohol prejaviť záujem o kúpu jedného, viacerých alebo všetkých troch balíkov pohľadávok. Víťazom verejnej súťaže mal byť ten subjekt, ktorý ponúkne za jednotlivé balíky pohľadávok najvyššiu sumu.
SITA
"Predaj pohľadávok je dlhodobý proces, za ktorým stojí ich analýza, oceňovanie, vytváranie vhodných balíkov až po ich konečnú ponuku," skonštatoval hovorca poisťovne. Tento proces sa podľa neho začal v roku 2001 prijatím zákona, ktorý predaj umožnil, následne pokračoval odsúhlasením predaja Dozornou radou v roku 2005. Prvé kolo predaja pohľadávok sa po prípravných prácach uskutočnilo v roku 2008.
Záujemcovia o kúpu ponúkaných pohľadávok mali mať 10 dní na predloženie svojej ponuky. Každý účastník verejnej súťaže mohol prejaviť záujem o kúpu jedného, viacerých alebo všetkých troch balíkov pohľadávok. Víťazom verejnej súťaže mal byť ten subjekt, ktorý ponúkne za jednotlivé balíky pohľadávok najvyššiu sumu.
SITA