|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. januára 2010
SOPK navrhuje nevyberať mýto na cestách 1. triedy
Slovenská obchodná a priemyselná komora (SOPK) odporúča prehodnotiť projekt zavedenia mýta a na nevyhnutnú dobu prerušiť mýtny systém mimo diaľnic a rýchlostných ciest, teda na cestách prvej ...
Zdieľať
BRATISLAVA 8. januára (WEBNOVINY) - Slovenská obchodná a priemyselná komora (SOPK) odporúča prehodnotiť projekt zavedenia mýta a na nevyhnutnú dobu prerušiť mýtny systém mimo diaľnic a rýchlostných ciest, teda na cestách prvej triedy. Ako sa v stanovisku predsedu SOPK Petra Mihóka poslanom agentúre SITA ďalej uvádza, mal by byť zároveň odložený elektronický výber mýta pre automobily nad 3,5 tony do 12 ton až do doriešenia problematiky dôsledného uplatňovania kilometrovej tarifikácie a vyznačenia spoplatnených úsekov na cestách prvej triedy. Odporučil riešiť aj otázku súbehu vysokých cien pohonných hmôt a platenia cestnej dane registrovanými účastníkmi mýtneho systému.
"Ako prvý zásadný problém SOPK vníma načasovanie zavedenia platenia, nakoľko po 15 mesiacoch prebiehajúcej krízy a tvrdého tlaku trhu na znižovanie cien dopravcov, relatívne vysoké mýto a vysoká miera spoplatnenia ciest 1. triedy môže mať až likvidačný dopad, najmä na malých a stredných dopravcov," uviedol Mihók. Vzhľadom na spomínanú výšku mýta a súčasné ceny v cestnej kamiónovej doprave vyslovil presvedčenie, že výšku mýta si zákonite dopravcovia musia premietnuť do svojich nákladov a cien. Táto skutočnosť sa podľa neho zrejme prejaví aj v raste cien, so všetkými sekundárnymi a terciárnymi dopadmi na rast inflácie, hoci výrazné zhoršenie konkurenčnej schopnosti slovenskej ekonomiky ako celku neočakáva.
V záujme urýchleného riešenia problému okolo elektronického výberu mýta Mihók vyzýva všetky zúčastnené strany, aby pristúpili k rokovaniam s cieľom odstrániť nedostatky a zosúladiť systém výberu mýta s potrebami a legislatívou Slovenska. SOPK považuje za vhodné začatie odbornej diskusie predstaviteľov štátnej správy, profesijných organizácií, zväzov z oblasti dopravy a logistiky a obchodnej komory o zachovaní a zvyšovaní konkurenčnej schopnosti dopravy a logistiky na Slovensku v záujme rastu konkurenčnej schopnosti celej slovenskej ekonomiky. "Ide o skutočne dlhodobý problém, keď štát pri riešení otázok týkajúcich sa dopravy, nezohľadňoval v minulosti dostatočne jej konkurenčnú schopnosť podnikov SR voči zahraničiu," dodal Mihók.
SITA
"Ako prvý zásadný problém SOPK vníma načasovanie zavedenia platenia, nakoľko po 15 mesiacoch prebiehajúcej krízy a tvrdého tlaku trhu na znižovanie cien dopravcov, relatívne vysoké mýto a vysoká miera spoplatnenia ciest 1. triedy môže mať až likvidačný dopad, najmä na malých a stredných dopravcov," uviedol Mihók. Vzhľadom na spomínanú výšku mýta a súčasné ceny v cestnej kamiónovej doprave vyslovil presvedčenie, že výšku mýta si zákonite dopravcovia musia premietnuť do svojich nákladov a cien. Táto skutočnosť sa podľa neho zrejme prejaví aj v raste cien, so všetkými sekundárnymi a terciárnymi dopadmi na rast inflácie, hoci výrazné zhoršenie konkurenčnej schopnosti slovenskej ekonomiky ako celku neočakáva.
V záujme urýchleného riešenia problému okolo elektronického výberu mýta Mihók vyzýva všetky zúčastnené strany, aby pristúpili k rokovaniam s cieľom odstrániť nedostatky a zosúladiť systém výberu mýta s potrebami a legislatívou Slovenska. SOPK považuje za vhodné začatie odbornej diskusie predstaviteľov štátnej správy, profesijných organizácií, zväzov z oblasti dopravy a logistiky a obchodnej komory o zachovaní a zvyšovaní konkurenčnej schopnosti dopravy a logistiky na Slovensku v záujme rastu konkurenčnej schopnosti celej slovenskej ekonomiky. "Ide o skutočne dlhodobý problém, keď štát pri riešení otázok týkajúcich sa dopravy, nezohľadňoval v minulosti dostatočne jej konkurenčnú schopnosť podnikov SR voči zahraničiu," dodal Mihók.
SITA