|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. októbra 2016
Sony uviedol na trh sadu pre virtuálnu realitu Playstation VR
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP
Londýn 15. októbra (TASR) - Japonský koncern Sony uviedol na trh sadu pre virtuálnu realitu Playstation VR a od štvrtka 13. októbra je dostupná aj v Európe. Okuliare sa dajú používať so všetkými konzolami Playstation 4 (PS4), z ktorých sa doteraz predalo zhruba 40 miliónov kusov. Podľa agentúry DPA bude spočiatku k dispozícii asi 30 hier, do konca roka chce Sony uviesť na trh ďalších 50 hier, ktoré podporujú novú technológiu.Mnohí analytici označujú okuliare Sony za potenciálny katalyzátor aplikácií z oblasti virtuálnej reality (VR). Cena približne 400 eur je podstatne nižšia než u konkurenčných produktov, ako Oculus Rift alebo HTC Vive. Kým Rift a Vive vyžadujú veľmi výkonné osobné počítače, Playstation VR pracuje s 300-eurovou konzolou PS4. K nej si však spotrebiteľ musí dokúpiť pohybový senzor a kameru.
Playstation VR dostane hráča do virtuálneho diania. Okuliare bez omeškania registrujú pohyby hlavou, takže hráč sa môže voľne obzerať po virtuálnom svete. Široké zorné pole zabezpečuje OLED obrazovka a zvuky, ktoré sú dôležitou súčasťou virtuálnych zážitkov, sa reprodukujú pomocou 3D audio sústavy zo všetkých smerov. Okuliare ponúkajú aj funkciu "social screen", ktorá divákom umožňuje na obrazovke sledovať postup hráča.
Virtuálna realita je v technologickom sektore jedna z top tém s obrovským trhovým potenciálom. Podľa konzultačnej spoločnosti Deloitte by hardvér aj vhodný obsah mohli v tomto roku zarobiť výrobcom zhruba miliardu eur. Počítačové a video hry sú považované nielen za optimálny scenár pre prvé skúsenosti so svetom virtuálnej reality, ale aj za dvere na masový trh. Deloitte však pochybuje o tom, že výrobcovia hracích konzol dokážu tento trend dlhodobo využívať vo svoj prospech.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR