|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. mája 2017
SÓLYMOS: Obce pri Vodnom diele Gabčíkovo by mohla spojiť nová cesta
Tlačová konferencia ministra životného prostredia SR Lászlóa Sólymosa (na snímke) k aktuálnej smogovej situácii na Slovensku a možným opatreniam.
Zdieľať
Tlačová konferencia ministra životného prostredia SR Lászlóa Sólymosa (na snímke) k aktuálnej smogovej situácii na Slovensku a možným opatreniam. Foto: TASR/Michal Svítok
Vojka nad Dunajom 30 . mája (TASR) – Obce na oboch brehoch pri Vodnom diele Gabčíkovo by sa mohli dočkať novej cesty. Štúdia uskutočniteľnosti ukázala, že dva z priepustov popod vodu by mohli prebudovať na cestu pre osobné automobily, cyklistov či chodcov. Na dnešnom brífingu priamo pri jednom z priepustov pri obci Vojka nad Dunajom (okr. Dunajská Streda) o tom informovali minister životného prostredia SR László Sólymos (Most-Híd) a generálny riaditeľ štátneho podniku Vodohospodárska výstavba Daniel Kvocera.Priepusty slúžia na odvádzanie priesakových vôd do ramennej sústavy Dunaja. Dva z nich plánujú zrekonštruovať a sprístupniť pre verejnosť. „Hľadáme možnosti, ako by sme bez väčších zásahov do životného prostredia zabezpečili obyvateľom Žitného ostrova trvalý prechod z jednej strany vodného diela na druhú,“ povedal Sólymos. Uviedol, že na realizáciu plánu bude potrebné zabezpečiť viaceré povolenia a výnimky. Netrúfol si teda presne časovo ohraničiť, kedy by mohla byť cesta prístupná pre verejnosť, dúfa však, že to bude menej ako päť rokov.
Kvocera upozornil na problém, že kompu, ktorá v súčasnosti spája oba brehy, nie je možné napríklad pre počasie využívať celoročne. „Štúdia uskutočniteľnosti ukázala najmä to, že je to riešiteľné,“ povedal. Nasledovať podľa neho budú ďalšie kroky, momentálne prebiehajú merania priamo v priepustoch.
Po úspešnom dokončení prác by spojenie oboch brehov zabezpečovali zrekonštruované priepusty či tunely a kompa by fungovala len na špeciálne účely. Samotný tunel je dlhý približne 500 metrov. Premávka v tuneli bude obojsmerná, riadil by ju pravdepodobne semafor.
Podľa projektantov je takáto úprava realizovateľná, ale vyžaduje si niekoľko výnimiek z technických noriem. V rámci zabezpečenia bezpečnosti sa zároveň zvažuje možnosť obmedzenia najvyššej povolenej rýchlosti na 30 kilometrov za hodinu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR