|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. februára 2010
SOI skontrolovala cestovky, väčšina porušila zákon
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) zistila porušovanie zákona o zájazdoch až v 86,5 % cestovných kancelárií, ktoré kontrolovala. Inšpektori skontrolovali 52 ...
Zdieľať
ilustračné foto SITA
BRATISLAVA 18. februára (WEBNOVINY) - Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) zistila porušovanie zákona o zájazdoch až v 86,5 % cestovných kancelárií, ktoré kontrolovala. Inšpektori skontrolovali 52 cestoviek, 45 z nich podľa zistení inšpekcie porušilo zákon. Ministerstvo hospodárstva SR (MH) preto vyzýva majiteľov slovenských cestovných kancelárií, aby zlepšili svoje služby, aby klienti nemuseli pre kvalitnejšie služby a dodržiavanie pravidiel o ochrane spotrebiteľa vyhľadávať zahraničné cestovné kancelárie.
Ako vyplýva zo správy rezortu hospodárstva, chyby a zavádzajúce informácie boli zistené v katalógoch, v iných propagačných materiáloch, ale i v zmluvách o zájazde. "Niektoré cestovné kancelárie neplnili svoje oznamovacie povinnosti, iným zase chýbalo poistenie pre prípad úpadku," uvádza správa MH. Agentúry sú povinné v katalógu, prípadne inou písomnou formou presne, jasne, pravdivo, zrozumiteľne, úplne a riadne informovať záujemcu o kúpu zájazdu. Podľa rezortu hospodárstva zistili inšpektori aj v tejto oblasti nedostatky, keď cestovky neinformovali napríklad o rozsahu a podmienkach poistenia zájazdu, o kategórii a polohe ubytovacieho zariadenia, o druhu dopravného prostriedku a úrovni jeho vybavenosti.
Obchodná inšpekcia tiež zistila, že katalógové fotografie, ktoré sú v mnohých prípadoch len ilustračné, môžu pri kombinácii s textom uviesť spotrebiteľov do omylu. Inšpektori tiež poukázali na zmluvné zbavovanie sa zodpovednosti za prípadné meškanie dopravných prostriedkov a za škody vzniknuté v dôsledku meškania. Niektoré cestovky tiež neoprávnene zvyšovali cenu zájazdu aj o desať percent a zároveň ukladali klientovi povinnosť upozorniť kanceláriu na nedoručenie podrobných pokynov zájazdu, čo je práve povinnosťou kancelárií. U všetkých cestovných kancelárií po uplynutí termínu na podanie správy o plnení záväzných pokynov, inšpektoráty SOI rozhodnú o vykonaní následnej kontroly plnenia prijatých opatrení na nápravu. "Po ich ukončení bude obchodná inšpekcia situáciu naďalej sledovať a v prípade potreby naplánuje ďalšiu celoslovenskú kontrolnú akciu," uviedol rezort hospodárstva vo svojej správe.
SITA
BRATISLAVA 18. februára (WEBNOVINY) - Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) zistila porušovanie zákona o zájazdoch až v 86,5 % cestovných kancelárií, ktoré kontrolovala. Inšpektori skontrolovali 52 cestoviek, 45 z nich podľa zistení inšpekcie porušilo zákon. Ministerstvo hospodárstva SR (MH) preto vyzýva majiteľov slovenských cestovných kancelárií, aby zlepšili svoje služby, aby klienti nemuseli pre kvalitnejšie služby a dodržiavanie pravidiel o ochrane spotrebiteľa vyhľadávať zahraničné cestovné kancelárie.
Ako vyplýva zo správy rezortu hospodárstva, chyby a zavádzajúce informácie boli zistené v katalógoch, v iných propagačných materiáloch, ale i v zmluvách o zájazde. "Niektoré cestovné kancelárie neplnili svoje oznamovacie povinnosti, iným zase chýbalo poistenie pre prípad úpadku," uvádza správa MH. Agentúry sú povinné v katalógu, prípadne inou písomnou formou presne, jasne, pravdivo, zrozumiteľne, úplne a riadne informovať záujemcu o kúpu zájazdu. Podľa rezortu hospodárstva zistili inšpektori aj v tejto oblasti nedostatky, keď cestovky neinformovali napríklad o rozsahu a podmienkach poistenia zájazdu, o kategórii a polohe ubytovacieho zariadenia, o druhu dopravného prostriedku a úrovni jeho vybavenosti.
Obchodná inšpekcia tiež zistila, že katalógové fotografie, ktoré sú v mnohých prípadoch len ilustračné, môžu pri kombinácii s textom uviesť spotrebiteľov do omylu. Inšpektori tiež poukázali na zmluvné zbavovanie sa zodpovednosti za prípadné meškanie dopravných prostriedkov a za škody vzniknuté v dôsledku meškania. Niektoré cestovky tiež neoprávnene zvyšovali cenu zájazdu aj o desať percent a zároveň ukladali klientovi povinnosť upozorniť kanceláriu na nedoručenie podrobných pokynov zájazdu, čo je práve povinnosťou kancelárií. U všetkých cestovných kancelárií po uplynutí termínu na podanie správy o plnení záväzných pokynov, inšpektoráty SOI rozhodnú o vykonaní následnej kontroly plnenia prijatých opatrení na nápravu. "Po ich ukončení bude obchodná inšpekcia situáciu naďalej sledovať a v prípade potreby naplánuje ďalšiu celoslovenskú kontrolnú akciu," uviedol rezort hospodárstva vo svojej správe.
SITA