![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
25. decembra 2017
SOI: Ak lietadlo mešká vyše tri hodiny, cestujúci sa môže sťažovať
Ilustračná snímka.
Zdieľať

V tomto prípade patrí cestujúcemu náhrada podľa dĺžky letu, a to vo výške približne 250 až 600 eur. "Tri až štyri roky dozadu sa letecké spoločnosti prispôsobili. Ak to nie je mimoriadna okolnosť ako počasie, štrajk, stret motora s vtákom alebo závažná technická porucha mimo kontrolu leteckej spoločnosti a lietadlo mešká viac ako tri hodiny, tak sa treba sťažovať," vysvetlila ústredná riaditeľka Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) Nadežda Machútová. SOI prešetruje prípady, keď sa let začína z Bratislavy, alebo sa dolieta do Bratislavy z tretej krajiny.
Cestujúci musí najprv čím skôr vypísať príslušný formulár a sťažovať sa u leteckej spoločnosti. SOI dáva šesť týždňov dopravcovi na vyjadrenie sa. Ak letecká spoločnosť nezareaguje alebo odmietne cestujúceho, vtedy nastupuje inšpekcia. "V každom prípade sa nám darí, dokonca aj s takými dopravcami ako Fly Egypt, Fly Dubai. Stačí zadať číslo účtu a náhrady sa vyplácajú," konštatovala.
Machútová odporúča, aby sa cestujúci v takomto prípade nedali zastupovať agentúrnym sprostredkovateľom, pretože to isté urobí pre nich SOI. Tieto agentúry si väčšinou sťahujú zo sumy za meškanie lietadla 25 % a viac, upozornila verejnosť.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR