Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

25. decembra 2017

SOI: Ak lietadlo mešká vyše tri hodiny, cestujúci sa môže sťažovať



Ilustračná snímka.



Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Bratislava 25. decembra (TASR) - Vianočné a novoročné sviatky sú obdobím, kedy obyvatelia Slovenska cestujú letecky na dovolenky. Môže sa stať, že lietadlo mešká viac ako tri hodiny. Cestujúci si vtedy môže uplatniť sťažnosť u dopravcu.


V tomto prípade patrí cestujúcemu náhrada podľa dĺžky letu, a to vo výške približne 250 až 600 eur. "Tri až štyri roky dozadu sa letecké spoločnosti prispôsobili. Ak to nie je mimoriadna okolnosť ako počasie, štrajk, stret motora s vtákom alebo závažná technická porucha mimo kontrolu leteckej spoločnosti a lietadlo mešká viac ako tri hodiny, tak sa treba sťažovať," vysvetlila ústredná riaditeľka Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) Nadežda Machútová. SOI prešetruje prípady, keď sa let začína z Bratislavy, alebo sa dolieta do Bratislavy z tretej krajiny.

Cestujúci musí najprv čím skôr vypísať príslušný formulár a sťažovať sa u leteckej spoločnosti. SOI dáva šesť týždňov dopravcovi na vyjadrenie sa. Ak letecká spoločnosť nezareaguje alebo odmietne cestujúceho, vtedy nastupuje inšpekcia. "V každom prípade sa nám darí, dokonca aj s takými dopravcami ako Fly Egypt, Fly Dubai. Stačí zadať číslo účtu a náhrady sa vyplácajú," konštatovala.

Machútová odporúča, aby sa cestujúci v takomto prípade nedali zastupovať agentúrnym sprostredkovateľom, pretože to isté urobí pre nich SOI. Tieto agentúry si väčšinou sťahujú zo sumy za meškanie lietadla 25 % a viac, upozornila verejnosť.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Snehové správy: Na Vianoce sa vyšantíte v týchto centrách
<< predchádzajúci článok
Vodiči by mali jazdiť opatrnejšie, a to najmä na východnom Slovensku