|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR - Henrich Mišovič
Bratislava 8. marca (TASR) – Sociálny tlak núti rodičov míňať na svoje deti viac, ako si môžu dovoliť. Každý tretí rodič v Európe ho zažil za posledný rok a väčšina z nich tlaku aj podľahla. Ukázal to najnovší európsky spotrebiteľský prieskum spoločnosti Intrum.Slovenskí rodičia sú však v porovnaní s európskym priemerom trochu odolnejší. V prieskume až 20 % rodičov uviedlo, že takémuto tlaku nikdy nepodľahlo. V porovnaní s európskym priemerom, ktorý predstavuje 10 %, je však toto číslo veľmi vysoké a predstavuje percentuálne najviac respondentov zo všetkých skúmaných krajín. Obzvlášť citliví na tento tlak sú pritom mladí rodičia vo veku 18 až 34 rokov.
Okrem nadmerného nakupovania sa rodičia kvôli deťom aj zadlžujú. Až 27 % z nich uviedlo, že za posledný polrok si požičali peniaze, aby svojmu dieťaťu na základe sociálneho tlaku niečo kúpili. Išlo najmä o mobilné telefóny, topánky alebo značkové oblečenie.
Analýzy Intrumu všeobecne ukazujú trendy k nadmernej konzumácii a vplyvu sociálnych médií pri vytváraní tlaku na moderného konzumenta. "Zároveň vidíme dramatický nárast v akceptovaní nakupovania na dlh. Až 44 % Slovákov si myslí, že je v poriadku kupovať si na dlh spotrebný tovar. Ide o najvyšší podiel zo všetkých európskych krajín. Môže to vyústiť do nezdravej, dlhodobej zadlženosti," priblížil výkonný riaditeľ Intrum Slovakia Martin Musil.
Každý tretí Európan (39 %) vo všetkých vekových kategóriách súhlasí, že sociálne médiá vytvárajú tlak na vyššiu spotrebu. Na Slovensku je percento opýtaných, ktorí súhlasia s tým, že pociťujú tento pretlak, ešte vyššie, a to až na úrovni 53 %.
Prieskum tiež ukázal, že Slováci viac zdôrazňujú zodpovednosť škôl za vzdelávanie detí v problematike domácich financií. Až 69 % opýtaných by si želalo, aby sa deti mohli v škole naučiť viac o financovaní domácnosti. "Spomedzi všetkých porovnávaných európskych krajín je toto najvyšší podiel. Zároveň je tento výsledok oveľa vyšší ako celoeurópsky priemer, ktorý predstavuje 51 %," doplnil Musil.
Finančné dôvody môžu byť aj príčinou presťahovania sa do zahraničia. Túto možnosť v prieskume pripustilo 17 % opýtaných Slovákov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR