![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Pondelok 3.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Bohumil, Bohumila
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
26. apríla 2010
Sociálni partneri odsúhlasili železničný holding
Hospodárska a sociálna rada (HSR) v pondelok odsúhlasila návrh zákona o založení Slovenskej železničnej spoločnosti. „Ubezpečili nás, že ...
Zdieľať

Návrh zákona o založení Slovenskej železničnej spoločnosti (SŽS), a.s. predstavuje prvú z troch etáp plánovaného nového usporiadania troch štátnych železničných spoločností, ktoré bude materská spoločnosť zastrešovať. Vytvorenie spoločnosti holdingového typu má podľa rezortu dopravy zabezpečiť optimálne fungovanie a konkurencieschopnosť železničných spoločností. Podľa viceprezidenta Asociácie zamestnávateľských zväzov a združení SR Milana Chúpeka „ak zostanú aparáty také, aké sú, tak by to nebolo zrovna najhospodárnejšie“. Dúfa, že nepôjde len o „kozmetické úpravy a navýšenie ďalších aparátčikov“. Dodal, že o zákone by mal rokovať až ďalší parlament, ktorý vznikne po júnových parlamentných voľbách.
V prvej etape do 1. januára 2011 sa má nová spoločnosť prepojiť majetkovo s oboma dopravcami a personálne so Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) ako správcom infraštruktúry. V druhej etape do 1. januára 2012 majú vzniknúť dcérske firmy oboch dopravcov, na ktoré budú prevedené nepotrebné aktíva a vedľajšie činnosti, v prípade ŽSR budú nepotrebné aktíva a vedľajšie činnosti prevedené do správy ministerstva dopravy, potom do základného imania novej spoločnosti a následne do jej osobitnej dcérskej firmy. V tretej etape sa ŽSR po 1. januári 2012 majú transformovať na akciovú spoločnosť so začlenením jej majetku do novej štruktúry. Založené dcérske firmy sa majú zároveň zlúčiť alebo splynúť a majetkovo prepojiť so SŽS.
Predmetom činnosti Slovenskej železničnej spoločnosti nemôže byť prevádzkovanie železničnej infraštruktúry ani poskytovanie dopravných služieb. Bude najmä implementovať dopravnú politiku štátu do strednodobej a dlhodobej stratégie troch železničných spoločností. Nová spoločnosť bude pripravovať a plánovať ich strategické projekty, presadzovať záujmy štátu na medzinárodnej úrovni, koordinovať čerpanie fondov Európskej únie. Má takisto vyhodnocovať efektívnosť hospodárenia v železničných spoločnostiach a v odôvodnených prípadoch prijímať strategické rozhodnutia. Zároveň v nich bude presadzovať transparentné využívanie finančných zdrojov s cieľom zamedzenia ich vzájomného zvýhodňovania na železničnom dopravnom trhu.
SITA