|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. apríla 2010
Sociálni partneri odsúhlasili železničný holding
Hospodárska a sociálna rada (HSR) v pondelok odsúhlasila návrh zákona o založení Slovenskej železničnej spoločnosti. „Ubezpečili nás, že ...
Zdieľať
Vladimír Moyš
Foto: SITA/Ľudovít Vaniher BRATISLAVA 26. apríla (WEBNOVINY) -Hospodárska a sociálna rada (HSR) v pondelok odsúhlasila návrh zákona o založení Slovenskej železničnej spoločnosti. „Ubezpečili nás, že železničné spoločnosti budú jednoznačne pod vplyvom štátu, že to nebude obchodná spoločnosť,“ povedal po rokovaní tripartity viceprezident Konfederácie odborových zväzov SR Vladimír Mojš. Ako ďalej uviedol Mojš, sociálni partneri boli o vyhodnotení pripomienkového konania k navrhovanému zákonu oboznámení ministrom dopravy Ľubomírom Vážnym priamo na rokovaní HSR.
Návrh zákona o založení Slovenskej železničnej spoločnosti (SŽS), a.s. predstavuje prvú z troch etáp plánovaného nového usporiadania troch štátnych železničných spoločností, ktoré bude materská spoločnosť zastrešovať. Vytvorenie spoločnosti holdingového typu má podľa rezortu dopravy zabezpečiť optimálne fungovanie a konkurencieschopnosť železničných spoločností. Podľa viceprezidenta Asociácie zamestnávateľských zväzov a združení SR Milana Chúpeka „ak zostanú aparáty také, aké sú, tak by to nebolo zrovna najhospodárnejšie“. Dúfa, že nepôjde len o „kozmetické úpravy a navýšenie ďalších aparátčikov“. Dodal, že o zákone by mal rokovať až ďalší parlament, ktorý vznikne po júnových parlamentných voľbách.
V prvej etape do 1. januára 2011 sa má nová spoločnosť prepojiť majetkovo s oboma dopravcami a personálne so Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) ako správcom infraštruktúry. V druhej etape do 1. januára 2012 majú vzniknúť dcérske firmy oboch dopravcov, na ktoré budú prevedené nepotrebné aktíva a vedľajšie činnosti, v prípade ŽSR budú nepotrebné aktíva a vedľajšie činnosti prevedené do správy ministerstva dopravy, potom do základného imania novej spoločnosti a následne do jej osobitnej dcérskej firmy. V tretej etape sa ŽSR po 1. januári 2012 majú transformovať na akciovú spoločnosť so začlenením jej majetku do novej štruktúry. Založené dcérske firmy sa majú zároveň zlúčiť alebo splynúť a majetkovo prepojiť so SŽS.
Predmetom činnosti Slovenskej železničnej spoločnosti nemôže byť prevádzkovanie železničnej infraštruktúry ani poskytovanie dopravných služieb. Bude najmä implementovať dopravnú politiku štátu do strednodobej a dlhodobej stratégie troch železničných spoločností. Nová spoločnosť bude pripravovať a plánovať ich strategické projekty, presadzovať záujmy štátu na medzinárodnej úrovni, koordinovať čerpanie fondov Európskej únie. Má takisto vyhodnocovať efektívnosť hospodárenia v železničných spoločnostiach a v odôvodnených prípadoch prijímať strategické rozhodnutia. Zároveň v nich bude presadzovať transparentné využívanie finančných zdrojov s cieľom zamedzenia ich vzájomného zvýhodňovania na železničnom dopravnom trhu.
SITA
Návrh zákona o založení Slovenskej železničnej spoločnosti (SŽS), a.s. predstavuje prvú z troch etáp plánovaného nového usporiadania troch štátnych železničných spoločností, ktoré bude materská spoločnosť zastrešovať. Vytvorenie spoločnosti holdingového typu má podľa rezortu dopravy zabezpečiť optimálne fungovanie a konkurencieschopnosť železničných spoločností. Podľa viceprezidenta Asociácie zamestnávateľských zväzov a združení SR Milana Chúpeka „ak zostanú aparáty také, aké sú, tak by to nebolo zrovna najhospodárnejšie“. Dúfa, že nepôjde len o „kozmetické úpravy a navýšenie ďalších aparátčikov“. Dodal, že o zákone by mal rokovať až ďalší parlament, ktorý vznikne po júnových parlamentných voľbách.
V prvej etape do 1. januára 2011 sa má nová spoločnosť prepojiť majetkovo s oboma dopravcami a personálne so Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) ako správcom infraštruktúry. V druhej etape do 1. januára 2012 majú vzniknúť dcérske firmy oboch dopravcov, na ktoré budú prevedené nepotrebné aktíva a vedľajšie činnosti, v prípade ŽSR budú nepotrebné aktíva a vedľajšie činnosti prevedené do správy ministerstva dopravy, potom do základného imania novej spoločnosti a následne do jej osobitnej dcérskej firmy. V tretej etape sa ŽSR po 1. januári 2012 majú transformovať na akciovú spoločnosť so začlenením jej majetku do novej štruktúry. Založené dcérske firmy sa majú zároveň zlúčiť alebo splynúť a majetkovo prepojiť so SŽS.
Predmetom činnosti Slovenskej železničnej spoločnosti nemôže byť prevádzkovanie železničnej infraštruktúry ani poskytovanie dopravných služieb. Bude najmä implementovať dopravnú politiku štátu do strednodobej a dlhodobej stratégie troch železničných spoločností. Nová spoločnosť bude pripravovať a plánovať ich strategické projekty, presadzovať záujmy štátu na medzinárodnej úrovni, koordinovať čerpanie fondov Európskej únie. Má takisto vyhodnocovať efektívnosť hospodárenia v železničných spoločnostiach a v odôvodnených prípadoch prijímať strategické rozhodnutia. Zároveň v nich bude presadzovať transparentné využívanie finančných zdrojov s cieľom zamedzenia ich vzájomného zvýhodňovania na železničnom dopravnom trhu.
SITA