Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Sociálna poisťovňa zlepšila s IBM podporu prevádzky



Sociálna poisťovňa sa rozhodla zefektívniť podporu prevádzky informačných technológií vo svojej centrále, ako aj všetkých pobočkách. IBM s pomocou biznis partnera spoločnosti Dignitas realizovala ...



Zdieľať
socialna poistovna BRATISLAVA 14. októbra (WBN/PR) - Sociálna poisťovňa sa rozhodla zefektívniť podporu prevádzky informačných technológií vo svojej centrále, ako aj všetkých pobočkách. IBM s pomocou biznis partnera spoločnosti Dignitas realizovala projekt Centrálny systém podpory prevádzky, ktorého výsledkom je, zvýšenie kvality v poskytovaní IT služieb a zlepšenie ich dostupnosti.


Súčasťou tohto projektu bol prechod na novšiu softvérovú platformu a modernizácia technológií pomocou implementácie IBM Tivoli Change and Configurtaion database a IBM Tivoli service Request Managera. Keďže predtým v Sociálnej poisťovni neexistovali jednotné pravidlá, ako postupovať, v prípade problémov s prevádzkou IT, snahou tejto inštitúcie s vyše 1500 zamestnancami bolo podporu IT zjednotiť, zefektívniť a dosiahnuť úspory na úseku prevádzky.

"Naším prvoradým cieľom bolo štandardizovať na úrovni podpory všetky informačné systémy v prostredí spoločnosti. Výsledkom je zlepšenie podpory poskytovaných informačných služieb," hovorí Radovan Matajs, riaditeľ odboru prevádzky a služieb IS Sociálnej poisťovne.

"Zatiaľ čo v minulosti sme bez centralizovanej podpory prevádzky zápasili s efektívnym využitím pracovníkov podpory IT. Problémy týkajúce sa prevádzky informačných systémov, pracovníci nahlasovali telefonicky alebo e-mailom. Po úspešnej realizácii projektu väčšinu požiadaviek v oblasti podpory IT nahlasujú užívatelia z centrály ako aj všetkých pobočiek Sociálnej poisťovne prostredníctvom webového rozhrania," pokračuje Radovan Matajs zo Sociálnej poisťovne.

Projekt Centrálny systém podpory prevádzky v Sociálnej poisťovni prebiehal v poslednom štvrťroku minulého roka, pričom overovacia prevádzka nového systému pod gesciou IBM a biznis partnera Dignitas trvala do konca apríla tohto roka. "Biznis používatelia v Sociálnej poisťovni dostali vďaka projektu vlastný nástroj, v ktorom môžu zadávať, vyhľadávať a kontrolovať v reálnom čase, ako sa sekcia informatiky vysporiadava s ich požiadavkami," hovorí Martin Murgáč, generálny riaditeľ IBM Slovensko.

Výsledkom štandardizácie procesov v rámci podpory IT je tiež zníženie priemerného času na vybavenie požiadaviek a zlepšenie manažmentu prevádzky sekcie informatiky Sociálnej poisťovne. Sociálna poisťovňa za projekt Centrálny systém podpory prevádzky získala ocenenie najlepší ITIL projekt roku 2013 na medzinárodnej odbornej konferencii itSMF Slovensko v Bratislave.

O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu. Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Martin Murgáč. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Rezidentský program má pomôcť regiónom získať nových lekárov
<< predchádzajúci článok
V budúcom roku sa zníži dopyt po rope, jej cena ešte môže klesnúť