|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. júna 2009
So Slovenskou poštou môže byť leto krajšie
Ani v čase dovolenky sa zákazníci Slovenskej pošty, a.s., (SP) o doručenie svojich zásielok nemusia obávať. SP ponúka svojim klientom viacero možností, ako si počas neprítomnosti môžu príjem svojich ...
Zdieľať
BRATISLAVA 18. júna (WN/PR) - Ani v čase dovolenky sa zákazníci Slovenskej pošty, a.s., (SP) o doručenie svojich zásielok nemusia obávať. SP ponúka svojim klientom viacero možností, ako si počas neprítomnosti môžu príjem svojich zásielok zabezpečiť.
Manžel, prípadne manželka adresáta môže počas jeho neprítomnosti preberať zásielky, ktoré pošta vydáva proti podpisu (napr. doporučené listy, poistené listy, balíky a poštové poukazy), okrem zásielok určených do vlastných rúk adresáta. Ďalej môže tieto zásielky preberať splnomocnená osoba, rodič za maloletého adresáta, opatrovník za adresáta, ktorý bol pozbavený spôsobilosti alebo osoby, ktoré bývajú s adresátom v tom istom rodinnom dome/byte.
Splnomocnenie si zákazníci SP môžu jednoducho vybaviť na ktorejkoľvek pošte vyplnením žiadosti SP, ktorá je k dispozícii na poštách a na www.posta.sk, pričom je nevyhnutné preukázať sa dokladom totožnosti. V splnomocnení je možné uviesť, že sa vzťahuje aj na preberanie zásielok Do vlastných rúk. Splnomocnenec môže preberať poštu na doručovacom mieste adresáta (v byte) i na pošte, pričom zákazník môže na preberanie zásielok splnomocniť až 3 osoby. Na základe žiadosti pošta vystaví Preukaz splnomocnenca, ktorý stojí 2 € (alebo 3 €, ak je zaliaty do fólie). Ak si splnomocnenie vyhotoví zákazník sám, musí byť overené notárom. V tomto prípade sa splnomocnená osoba preukazuje pri preberaní zásielok týmto splnomocnením.
Dovolenkárom, ktorí trávia leto na svojej chalupe na Slovensku, SP ponúka službu Doposielanie zásielok. Zásielky bude pošta doposielať na oznámenú adresu počas obdobia, ktoré si adresát určí. Doposielanie sa týka aj poštových peňažných poukazov. O službu je možné požiadať na ktorejkoľvek pošte na tlačive pošty, ktoré je k dispozícii aj na www.posta.sk, najmenej päť pracovných dní pred požadovaným začiatkom doposielania. K tejto žiadosti sa môžu so súhlasom adresáta pripojiť aj osoby, ktoré bývajú v tom istom byte. Za túto službu vyberá pošta od fyzických osôb cenu od 3,30 € za mesiac. Ak odosielateľ označí zásielky dispozíciou Nedoposielať, pošta pošle adresátovi na miesto jeho pobytu na dovolenke iba oznámenie, že na pošte v mieste trvalého bydliska na neho čaká zásielka. Zásielku mu však pošta kvôli požiadavke odosielateľa (Nedoposielať) nemohla doručiť na inú poštu ako v mieste jeho trvalého bydliska.
Pošta myslí aj na bezpečnosť svojich klientov. Preplnené schránky počas letných dovoleniek často signalizujú zlodejom, že majiteľ schránky práve nie je doma. Ak zákazník nechce mať počas dovolenky preplnenú poštovú schránku, je tu možnosť, aby mu počas jeho neprítomnosti pošta nedoručovala zásielky do poštovej schránky. Záujemca môže na svojej pošte požiadať o službu PostBOX, tzn. že si poštu po návrate z dovolenky prevezme pri priehradke pošty. Zásielky sú ukladané na pošte počas plynutia ich odbernej lehoty, ktorá je štandardne 18 kalendárnych dní. Stačí na pošte vyplniť jednoduchú žiadosť. K žiadosti sa so súhlasom adresáta môžu pripojiť osoby, ktoré bývajú v tom istom byte. Táto služba je za poplatok 2 € za mesiac.
Počas letných dovoleniek SP na niektorých poštách upravuje hodiny pre verejnosť, prípadne výdaj zásielok z prevádzkových dôvodov či pre rekonštrukčné práce. V prílohe sú uvedené zmeny podľa jednotlivých pôšt. (Prípadne: zmeny týkajúce sa jednotlivých pôšt naši zákazníci nájdu na našej internetovej stránke www.posta.sk a a na samotných poštách)
O spoločnosti
Slovenská pošta vznikla 1. januára 1993 a začiatkom októbra 2004 sa pretransformovala na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu. Od svojho vzniku hospodári samostatne a nedostáva dotácie zo štátneho rozpočtu. Ratingová agentúra Moody’s udelila Slovenskej pošte už druhý rok za sebou rating úverového rizika na úrovni Aaa.sk, čo je najvyššia možná úroveň. V roku 2008 spoločnosť získala aj certifikáty, ktoré potvrdzujú zavedenie a udržiavanie systému manažérstva kvality a systému environmentálneho manažérstva, zodpovedajúce požiadavkám normy STN EN ISO 9001: 2001a STN EN ISO 14001:2005.
Viac informácií poskytne odbor komunikácie:
Mária Hromadová
PR špecialista - zástupkyňa hovorcu, oddelenia externej a internej komunikácie, Slovenská pošta, a.s.
Tel.: +421 48 43 39 561
hromadova.maria@slposta.sk
Manžel, prípadne manželka adresáta môže počas jeho neprítomnosti preberať zásielky, ktoré pošta vydáva proti podpisu (napr. doporučené listy, poistené listy, balíky a poštové poukazy), okrem zásielok určených do vlastných rúk adresáta. Ďalej môže tieto zásielky preberať splnomocnená osoba, rodič za maloletého adresáta, opatrovník za adresáta, ktorý bol pozbavený spôsobilosti alebo osoby, ktoré bývajú s adresátom v tom istom rodinnom dome/byte.
Splnomocnenie si zákazníci SP môžu jednoducho vybaviť na ktorejkoľvek pošte vyplnením žiadosti SP, ktorá je k dispozícii na poštách a na www.posta.sk, pričom je nevyhnutné preukázať sa dokladom totožnosti. V splnomocnení je možné uviesť, že sa vzťahuje aj na preberanie zásielok Do vlastných rúk. Splnomocnenec môže preberať poštu na doručovacom mieste adresáta (v byte) i na pošte, pričom zákazník môže na preberanie zásielok splnomocniť až 3 osoby. Na základe žiadosti pošta vystaví Preukaz splnomocnenca, ktorý stojí 2 € (alebo 3 €, ak je zaliaty do fólie). Ak si splnomocnenie vyhotoví zákazník sám, musí byť overené notárom. V tomto prípade sa splnomocnená osoba preukazuje pri preberaní zásielok týmto splnomocnením.
Dovolenkárom, ktorí trávia leto na svojej chalupe na Slovensku, SP ponúka službu Doposielanie zásielok. Zásielky bude pošta doposielať na oznámenú adresu počas obdobia, ktoré si adresát určí. Doposielanie sa týka aj poštových peňažných poukazov. O službu je možné požiadať na ktorejkoľvek pošte na tlačive pošty, ktoré je k dispozícii aj na www.posta.sk, najmenej päť pracovných dní pred požadovaným začiatkom doposielania. K tejto žiadosti sa môžu so súhlasom adresáta pripojiť aj osoby, ktoré bývajú v tom istom byte. Za túto službu vyberá pošta od fyzických osôb cenu od 3,30 € za mesiac. Ak odosielateľ označí zásielky dispozíciou Nedoposielať, pošta pošle adresátovi na miesto jeho pobytu na dovolenke iba oznámenie, že na pošte v mieste trvalého bydliska na neho čaká zásielka. Zásielku mu však pošta kvôli požiadavke odosielateľa (Nedoposielať) nemohla doručiť na inú poštu ako v mieste jeho trvalého bydliska.
Pošta myslí aj na bezpečnosť svojich klientov. Preplnené schránky počas letných dovoleniek často signalizujú zlodejom, že majiteľ schránky práve nie je doma. Ak zákazník nechce mať počas dovolenky preplnenú poštovú schránku, je tu možnosť, aby mu počas jeho neprítomnosti pošta nedoručovala zásielky do poštovej schránky. Záujemca môže na svojej pošte požiadať o službu PostBOX, tzn. že si poštu po návrate z dovolenky prevezme pri priehradke pošty. Zásielky sú ukladané na pošte počas plynutia ich odbernej lehoty, ktorá je štandardne 18 kalendárnych dní. Stačí na pošte vyplniť jednoduchú žiadosť. K žiadosti sa so súhlasom adresáta môžu pripojiť osoby, ktoré bývajú v tom istom byte. Táto služba je za poplatok 2 € za mesiac.
Počas letných dovoleniek SP na niektorých poštách upravuje hodiny pre verejnosť, prípadne výdaj zásielok z prevádzkových dôvodov či pre rekonštrukčné práce. V prílohe sú uvedené zmeny podľa jednotlivých pôšt. (Prípadne: zmeny týkajúce sa jednotlivých pôšt naši zákazníci nájdu na našej internetovej stránke www.posta.sk a a na samotných poštách)
O spoločnosti
Slovenská pošta vznikla 1. januára 1993 a začiatkom októbra 2004 sa pretransformovala na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu. Od svojho vzniku hospodári samostatne a nedostáva dotácie zo štátneho rozpočtu. Ratingová agentúra Moody’s udelila Slovenskej pošte už druhý rok za sebou rating úverového rizika na úrovni Aaa.sk, čo je najvyššia možná úroveň. V roku 2008 spoločnosť získala aj certifikáty, ktoré potvrdzujú zavedenie a udržiavanie systému manažérstva kvality a systému environmentálneho manažérstva, zodpovedajúce požiadavkám normy STN EN ISO 9001: 2001a STN EN ISO 14001:2005.
Viac informácií poskytne odbor komunikácie:
Mária Hromadová
PR špecialista - zástupkyňa hovorcu, oddelenia externej a internej komunikácie, Slovenská pošta, a.s.
Tel.: +421 48 43 39 561
hromadova.maria@slposta.sk