|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Terénny unikát
Ako dlhonohá laň pripravená na skok, tak vyzerá tento japonský off road, alebo po novom SUV (Sport Utility Vehicle - automobil určený na voľný čas). Jeho vyššie položená karoséria umožňuje priechod aj stredne ťažkým terénom, avšak nižšia strecha ako pri konkurentoch a celkové pretiahnuté proporcie vzbudzujú športový dojem. Predná časť nie je vôbec taká masívna ako pri iných, má vyslovene aerodynamický tvar. Aj dizajn svetlometov musel vzniknúť pod perom skúseného dizajnéra. Zaujímavé a pre značku Lexus typické, sú chrómované zadné združené svetlá, v ktorých sa červené svetlo vytvára maličkými LED diódami.
Dokonalá súhra energie
Pohon nazvaný Hybrid Synergy Drive je celkom unikátny. Hlavným agregátom je benzínový šesťvalec, ktorému výdatne sekundujú dva elektromotory (jeden vpredu a druhý vzadu). Výrobca uvádza súčet výkonov všetkých troch mo-torov 200 kW/272 k (aj keď jednoduchým súčtom vyjde číslo až 328 kW/446 k). Hodnota krútiaceho momentu dokonca dosiahne po takomto súčte 751 Nm. V skutočnosti to síce celkom také horúce nie je, ale praktický výsledok je aj tak viac než dostačujúci. Lexus RX400h je totiž plnoformátové SUV s hmotnosťou dva a po tony, ktoré „stovku“ dokáže zdolať za sedem a pol sekundy... Výrobca uvádza priemernú spotrebu 8,1 l/100 km, nám vyšla na necelých desať - čo je skutočne superúdaj. Jazda je veľmi tichá a pohodlná, môže sa však zmeniť aj na divokú a besnú. Dva a poltonové RX vie byť totiž až prekvapujúco rýchle a obratné.
Hi-tech interiér
Na pocit z vnútrajška vozidiel dokážem byť veľmi kritická, ale kvalitné obkladové materiály v RX400h, vytvorené kombináciou kožených poťahov s hliníkovými doplnkami, vytvorili skutočne dojem luxusu. Asi najviac môj pohľad pritiahol veľký farebný dotykový displej, ktorý zobrazuje tok energií medzi motormi a údajmi palubného počítača. Keď som sa s ním dostatočne vyhrala, navolila som si na radiacej páke automatickej prevodovky (s plynulo meniteľným prevodom) D, ako Drive. A prišiel prvý šok - rozbeh je absolútne nehlučný - rozbiehate sa totiž iba na elektrický pohon. Po krátkom čase a maličkom cuknutí sa do práce zapojil aj benzínový motor. Trošku nám chýbal klasický otáčkomer, ktorý nahradil ukazovateľ okamžitého výkonu (s hodnotou od 0 po 200 kW), čo je tiež nevídaná, celkom zábavná funkcia. Japonskí inovátori boli dokonca natoľko geniálni, že výbavou troma motormi a batériami pod zadnými sedadlami nič neubrali z vnútorného priestoru. RX400h je teda aj naďalej praktické vysoké kombi so slušným kufrom a zopár špecialitkami navyše - spomeňme do zákruty sa natáčajúce xenónové svetlomety, pomocnú zadnú parkovaciu kameru a elektricky otvárateľné aj uzatvárateľné dvere kufra. V interiéri nám prekážala jediná vec - maličký pedál parkovacej brzdy, ktorý nás tlačil do ľavej nohy.
Bezpečnostná výbava na jednotku
Obsahuje až päť elektronických systémov - ABS + EBD + BA + TRC + VSC, ktoré boli zlúčené do jediného systému VDIM (integrované riadenie dynamiky vozidla). Keby ani on nepomohol, nachystajte sa na airbagy umiestnené vo dvojiciach vpredu, po bokoch, jeden pred kolenami vodiča, ďalšie dva nájdete nad hlavami vpredu aj vzadu. Vedeli ste, že kto brzdí, ten šetrí? Teda aspoň v RX400h - brzdy totiž podporuje i brzdná sila elektromora, ktorý má aj funkciu generátora elektrickej energie. Pri brzdení teda dobíjate batérie. RX400h je nielen bezpečné, ale aj ekologicky „čisté“ SUV.
V cene je kompletne všetko
Testovací Lexus RX400h vyšiel na slušných 2 520 000 korún. Avšak nesmieme zabudnúť, že táto cena obsahuje nadštandardnú výbavu, za ktorú si musíte pri konkurencii draho zaplatiť. Zaujímavý je aj fakt, že model RX400h je oproti štandardnému Lexusu RX300 drahší len o zhruba 200-tisíc korún. Dostanete tak nielen omnoho vyšší výkon, ale aj ekologickú technológiu budúcnosti.
Adriana Tomanová