|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. júla 2013
SNS: Vláda SR stále nemá schválenú novú koncepciu výstavby diaľnic
Vláda SR stále nemá schválenú novú koncepciu alebo aspoň harmonogram výstavby diaľnic. Koncepcia, ktorá platí dnes, je ešte z čias minulej vlády, no z nej sa neplní ani jeden termín a výstavba na ...
Zdieľať
Bratislava 20. júla (TASR) - Vláda SR stále nemá schválenú novú koncepciu alebo aspoň harmonogram výstavby diaľnic. Koncepcia, ktorá platí dnes, je ešte z čias minulej vlády, no z nej sa neplní ani jeden termín a výstavba na všetkých úsekoch mešká.
Pre TASR to vyhlásil člen odborného kabinetu Slovenskej národnej strany (SNS) Ján Mikolaj.
"Pritom sa ešte stále nezačala výstavba na úsekoch Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Dubná Skala, Turany – Hubová, Hubová – Ivachnová, Svrčinovec – Skalité a mnohé ďalšie," tvrdí Mikolaj.
"Národná diaľničná spoločnosť síce podpísala akceptačný list na dva úseky s dodávateľom, no to stále neznamená, že má prostriedky a výstavba sa môže začať. Pritom situácia na súčasných cestách, najmä na úseku Žilina - Ružomberok, je doslova katastrofálna, súčasná kapacita je prekročená takmer trikrát," dodal.
Podľa Mikolaja je zlý aj technický stav vozoviek, "o čom svedčí obrovské množstvo výtlkov v histórii v takom množstve nepoznaných".
"Aby toho nebolo dosť, pridáva sa chaos aj pri súvislých opravách. Je nepochopiteľné, prečo sa tieto uskutočňujú počas maximálne dopravnej záťaže, ktorá je počas dovolenkového obdobia. Úlohou správcov ciest je zabezpečiť bezpečnú a plynulú dopravu. Nie vlastnou činnosťou vytvárať prekážky, akými sú hodinové kolóny automobilov," uviedol Mikolaj s tým, že opravy, ktoré sa vykonávajú v súčasnosti, sa "bez problémov dajú vykonať v júni či septembri". Pripomenul, že okrem nákladov stavebných firiem existujú aj náklady cestných dopravcov a cestujúcich, ktoré sú v prepočte na tisícky vozidiel oveľa vyššie. "Preto sa najmä v zahraničí tieto opravy vykonávajú v zásade vždy mimo špičkovej prevádzky, teda mimo sezóny," podčiarkol Mikolaj.
"O chaose pri opravách tiež svedčí to, že vyfrézované úseky sa bez opráv ponechávajú niekde až dva či dokonca tri týždne (Hubová), čo taktiež spomaľuje dopravu a ohrozuje vodičov. Vyfrézovať vozovku pritom stačí tesne pred uložením asfaltového krytu," dodal. "To, že výstavba diaľnic, ciest a ich opráv nie je koordinovaná, je výsledkom roztrieštenosti celého cestného hospodárstva a jeho financovania. Slovenská správa ciest nemá kapacity na opravy a regionálne správy zase prostriedky, nakoľko cestná daň sa využíva aj na dotácie vo verejnom záujme, čo je v rozpore s princípom tejto dane," uzavrel Mikolaj.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Ján Mikolaj Foto: TASR
Pre TASR to vyhlásil člen odborného kabinetu Slovenskej národnej strany (SNS) Ján Mikolaj.
"Pritom sa ešte stále nezačala výstavba na úsekoch Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Dubná Skala, Turany – Hubová, Hubová – Ivachnová, Svrčinovec – Skalité a mnohé ďalšie," tvrdí Mikolaj.
"Národná diaľničná spoločnosť síce podpísala akceptačný list na dva úseky s dodávateľom, no to stále neznamená, že má prostriedky a výstavba sa môže začať. Pritom situácia na súčasných cestách, najmä na úseku Žilina - Ružomberok, je doslova katastrofálna, súčasná kapacita je prekročená takmer trikrát," dodal.
Podľa Mikolaja je zlý aj technický stav vozoviek, "o čom svedčí obrovské množstvo výtlkov v histórii v takom množstve nepoznaných".
"Aby toho nebolo dosť, pridáva sa chaos aj pri súvislých opravách. Je nepochopiteľné, prečo sa tieto uskutočňujú počas maximálne dopravnej záťaže, ktorá je počas dovolenkového obdobia. Úlohou správcov ciest je zabezpečiť bezpečnú a plynulú dopravu. Nie vlastnou činnosťou vytvárať prekážky, akými sú hodinové kolóny automobilov," uviedol Mikolaj s tým, že opravy, ktoré sa vykonávajú v súčasnosti, sa "bez problémov dajú vykonať v júni či septembri". Pripomenul, že okrem nákladov stavebných firiem existujú aj náklady cestných dopravcov a cestujúcich, ktoré sú v prepočte na tisícky vozidiel oveľa vyššie. "Preto sa najmä v zahraničí tieto opravy vykonávajú v zásade vždy mimo špičkovej prevádzky, teda mimo sezóny," podčiarkol Mikolaj.
"O chaose pri opravách tiež svedčí to, že vyfrézované úseky sa bez opráv ponechávajú niekde až dva či dokonca tri týždne (Hubová), čo taktiež spomaľuje dopravu a ohrozuje vodičov. Vyfrézovať vozovku pritom stačí tesne pred uložením asfaltového krytu," dodal. "To, že výstavba diaľnic, ciest a ich opráv nie je koordinovaná, je výsledkom roztrieštenosti celého cestného hospodárstva a jeho financovania. Slovenská správa ciest nemá kapacity na opravy a regionálne správy zase prostriedky, nakoľko cestná daň sa využíva aj na dotácie vo verejnom záujme, čo je v rozpore s princípom tejto dane," uzavrel Mikolaj.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR