|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
150 koní pre vašu rodinu
Športový charakter mal aj motor s objemom dva litre s výkonom rovných 150 koní. Do 3000 ot/min síce príliš veľkú dynamiku neposkytuje, ale potom to príde – motor zatiahne, akoby sa zapálil druhý stupeň raketového pohonu. Pri pokojnejšej jazde nám vyšla spotreba v priemere 8,2 l/100 km, inak je to pokojne aj za desať (už sa tešíme na test FRV s turbodieselom 2,2 i-CTDI). Potešila nás aj nová šesťstupňová manuálna prevodovka s ovládaním ,,joystickom” na prístrojovke. Výborný je podvozok, keďže auto je široké a nie príliš vysoké, s krátkymi prevismi karosérie, výsledkom je veľmi dobré ,,sedenie” na ceste.
Vpredu trio, vzadu trio
Ako sa podarilo Honde vytvoriť vpredu miesto pre tri sedadlá? FR-V (Family Recreational Vehicle - rodinné rekreačné vozidlo) je kompaktné MPV s identickou dĺžkou ako Honda Civic. Je však až o 10 cm širšia, čo stačilo na vytvorenie miesta pre tretiu sedačku v prednom rade sedadiel. My sme ju síce väčšinou používali sklopenú ako lakťovú opierku, ale dá sa na nej pohodlne sedieť. Príjemné pocity v interiéri vytvárajú kvalitné obkladové a poťahové materiály – na prístrojovke je zaujímavá kombinácia lakovaného plastu s plochami s hliníkovým vzhľadom. Prístroje sú podsvietené na oranžovo, na vrchole palubnej dosky je umiestnené autorádio s kvalitným a hutným zvukom. Všetky ovládacie prvky, ktoré bývajú zvyčajne umiestnené na strednej konzole - radiaca páka, ručná brzda, držiaky na poháre, si našli miesto na prístrojovej doske. Dokonca aj ovládače elektrického sťahovania okien sú uložené naľavo do volantu. Nič tak nezavadzia strednému pasažierovi v pohodlnom sedení a nastupovaní aj zľava. Batožinový priestor Hondy FR-V má vďaka usporiadaniu sedadiel 2x3 aj pri plnom obsadení praktické rozmery a jeho objem je úctyhodných 439 litrov (sklopením zadných sedadiel ho možno zväčšiť na 1 049 litrov).
Bezpečnosť na úrovni
Všetky verzie modelu FR-V sú vybavené dvojstupňovými čelnými airbagmi, cestujúcich na predných sedadlách chránia navyše bočné airbagy a odpredu až dozadu sú natiahnuté hlavové airbagy. Na všetkých sedadlách sú trojbodové bezpečnostné pásy. Bezpečnostný pás predného prostredného sedadla je integ-rovaný do samotného sedadla, zatiaľ čo bezpečnostný pás zadného prostredného sedadla má dvojité zapínanie a sťahuje sa navinutím do strechy. Vzadu, ale aj na predné sedadlo môžete posadiť malé dieťa do detskej sedačky. Uchytenie ISOFIX je totiž okrem dvoch bočných zadných sedadiel umiestnené aj vpredu v strede. Auto malo kotúčové brzdy na všetkých kolesách, ktoré sa v súčinnosti so systémami ABS a EBD postarali o veľmi krátke brzdné dráhy, aj systém kontroly stability VSA je v modeli s dvojlitrovým motorom na palube sériovo. Výsuvná ručná brzda pred strednou sedačkou sa pri vyvinutí tlaku sama zasunie späť – zabráni sa tým zraneniu kolena pri náraze.
Stojí to za to
Cena novej Hondy FR-V 1,7 sa začína pri pomerne priaznivej sume 759 000 korún (model s benzínovým dvojlitrom stojí o 90 000 korún viac). Sériová výbava obsahuje luxusné prvky ako automatická klimatizácia, rádio s CD prehrávačom, palubný počítač, elektricky ovládané všetky okná a spätné zrkadlá, diaľkovo ovládané centrálne uzamykanie, systémy ABS a EBD a šesticu airbagov. Honda nás opäť presvedčila svojou kvalitou spracovania a vysokou úrovňou základnej výbavy. Navyše – ostatným minivanom s tromi radmi sedadiel zostáva iba miniatúrny batožinový priestor.
Adriana Tomanová
Snežný pluh - diskusné fórum čitateľov