03. apríla 2014
Ilustračné foto Foto: TASR/APBratislava 3. apríla (TASR) - Sociálna poisťovňa (SP) začala od 1. apríla upozorňovať formou SMS správ a e-mailových správ živnostníkov a ostatné samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) na to, že neuhradili aktuálne poistné.
Projekt, ako informovali dnes na stretnutí s novinármi pracovníci poisťovne, je v skúšobnej prevádzke v rámci vzorky odvádzateľov poistného v pôsobnosti pobočky SP v Bratislave. Ak SZČO dostane oznam o vzniknutom dlhu je potrebné, aby ho čo najskôr uhradila, alebo komunikovala s pobočkou Sociálnej poisťovne o vzniknutej situácii a jej vyriešení.
Ako zdôraznil riaditeľ Komunikačného odboru Sociálnej poisťovne Peter Višváder, cieľom služby je informovať SZČO o aktuálnom nedoplatku a pripomenúť im, aby dlh čo najskôr uhradili. Správa však nebude informovať o prípadných starších dlhoch. Ide zo strany poisťovne o ústretový krok v rámci jej proklientskej orientácie.
Uhradením pohľadávky, na ktorú poisťovňa upozornila, sa môže dlžník vyhnúť narastaniu penále za omeškanie platby, prípadne ďalším zákonným krokom, ktoré sprevádzajú vymáhanie dlhu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR