|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. októbra 2007
SMK chce vyriešiť infraštruktúru na južnom Slovensku
Strana maďarskej koalície (SMK) by chcela do roku 2027 vyriešiť dopravnú infraštruktúru na južnom Slovensku. Ako na utorkovej tlačovej besede uviedol podpredseda SMK Iván Farkas, organizácie ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. októbra (WEBNOVINY) - Strana maďarskej koalície (SMK) by chcela do roku 2027 vyriešiť dopravnú infraštruktúru na južnom Slovensku. Ako na utorkovej tlačovej besede uviedol podpredseda SMK Iván Farkas, organizácie strany vypracovali preto stratégiu rozvoja dopravnej infraštruktúry južného Slovenska, ktorá by mala zlepšiť životné podmienky v tomto regióne. "Ponúkame krátkodobé, strednodobé a dlhodobé riešenia, ktoré vyriešia deficit kvalitnej dopravnej infraštruktúry v južných oblastiach Slovenska," dodal Farkas. SMK počíta vo svojej stratégii s 24 projektmi, Farkas však nevedel konkretizovať koľko finančných prostriedkov by bolo potrebných na ich realizáciu.
V krátkodobom horizonte chce SMK prostredníctvom rokovaní s ministrom dopravy a poslancami samospráv presadiť výstavbu dvoch ipeľských mostov medzi obcami Rároš - Ráróspuszta a Peťov - Pösténypuszta. "Chceme sa napríklad v krátkodobom horizonte pričiniť aj o výstavbu rýchlostnej komunikácie M15 medzi Bratislavou a mestom Szombathely," doplnil Farkas. Medzi slovenským mestom Štúrovo a maďarským Ostrihomom je podľa SMK potrebné uviesť do prevádzky kompu pre nákladnú dopravu. V strednodobom horizonte by bolo podľa Farkasa potrebné na južnom Slovensku realizovať deväť projektov, medzi ktoré zaradilo SMK výstavbu rýchlostnej komunikácie R3 medzi slovensko-poľskou a slovensko-maďarskou hranicou, modernizácia železničnej trate medzi Košicami a Čiernou nad Tisou ako aj skvalitnenie hromadnej dopravy medzi Moldavou nad Bodvou a Košicami, a to uvedením do prevádzky trasy pre električky.
SITA