|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. decembra 2014
Smer zamietol bezplatné autobusy Obyčajných ľudí k vlakom
Obyvatelia obcí a miest bez prístupu k železnici nebudú mať právo na autobusovú dopravu zadarmo k ...
Zdieľať
Vlaky zadarmo považujú poslanci za OĽaNO za krivdu voči ľuďom odkázaným na autobusovú dopravu.BRATISLAVA 11. decembra (WEBNOVINY) - Obyvatelia obcí a miest bez prístupu k železnici nebudú mať právo na autobusovú dopravu zadarmo k najbližšej vlakovej stanici.
Vládny Smer-SD v stredu zamietol novelu zákona o cestnej doprave, ktorou bezplatné autobusy k vlakom presadzovalo OĽaNO. Obyčajní ľudia návrhom reagovali na zavedenie bezplatnej prepravy študentov a dôchodcov vo vlakoch od 17. novembra.
Krivda voči ľuďom
Vlaky zadarmo považujú poslanci za OĽaNO za krivdu voči ľuďom odkázaným na autobusovú dopravu.
"Štát by nemal pristupovať diskriminačným spôsobom v sociálnej politike voči ľuďom. Ak sa Smer rozhodol umožniť študentom a dôchodcom, aby cestovali vlakom zadarmo, rovnaké právo by mali mať aj ľudia, ktorí vlakovú stanicu vo svojej obci nemajú," argumentoval líder OĽaNO Igor Matovič. Náklady na bezplatné autobusy k vlakom by mal podľa neho samosprávnym krajom preplácať štát.
Odporúčame:
Kiska zmrazil platy ústavných činiteľov, sudcovia protestujú
Politici nebudú podávať prísnejšie majetkové priznania
Štát neodškodní klientov nebankoviek, Smer neschválil zákon
Ľudia z obcí a miest, kde funguje vlaková doprava, by podľa lídra OĽaNO nemali byť zvýhodnení pred ľuďmi z obcí a miest bez vlakov. "Vlakové spoje sa rušili práve do chudobnejších lokalít a menších obcí, do ktorých prevádzka bola neefektívna a tieto spoje nahradili autobusy," uviedol Matovič. Ak štát objednáva osobnú železničnú dopravu a bude ju preplácať študentom a dôchodcom, mal by ju podľa neho preplácať aj v autobusoch po najbližšie vlakové stanice.
Autobová a vlaková doprava si konkurujú
Ministerstvo dopravy považuje zvyšovanie dotácií pre autobusy za predčasné, pokiaľ verejná osobná doprava nebude harmonizovaná v prospech cestujúcich. "Problémom vzťahu autobusovej a vlakovej dopravy je, že sa navzájom nedopĺňajú, ale často si priamo konkurujú. S cieľom zladiť autobusovú a železničnú dopravu dlhodobo vedieme rokovania s predstaviteľmi vyšších územných celkov," uviedol pre agentúru SITA rezortný hovorca Martin Kóňa.
Z necelých tritisíc obcí a miest na Slovensku nemá priamy prístup k vlakovej doprave asi tisícdvesto vrátane viacerých okresných miest, napríklad Námestovo, Svidník či Stropkov.
"Keď už teda Robert Fico rozdáva, nech sa buchne po vačku a zaplatí autobusy pre ľudí, ktorí vlakové spojenie nemajú. Dvoma návrhmi, ktoré predložil za posledné dva mesiace, zobral ľuďom 501 mil. eur," povedal Matovič.
Neznížením DPH o 1 % od budúceho roku podľa neho ušetril v štátnom rozpočte 236 mil. eur a na zmenách odpisových sadzieb a daňových zákonov získal 265 mil. eur. Bezplatná preprava vo vlakoch bude stáť najmenej 13 mil. eur ročne. "Bohato mu zostáva, aby priložil pár miliónov na to, aby mali ľudia prípoj k vlaku takisto zadarmo," dodal Matovič.
Vládny Smer-SD v stredu zamietol novelu zákona o cestnej doprave, ktorou bezplatné autobusy k vlakom presadzovalo OĽaNO. Obyčajní ľudia návrhom reagovali na zavedenie bezplatnej prepravy študentov a dôchodcov vo vlakoch od 17. novembra.
Krivda voči ľuďom
Vlaky zadarmo považujú poslanci za OĽaNO za krivdu voči ľuďom odkázaným na autobusovú dopravu.
"Štát by nemal pristupovať diskriminačným spôsobom v sociálnej politike voči ľuďom. Ak sa Smer rozhodol umožniť študentom a dôchodcom, aby cestovali vlakom zadarmo, rovnaké právo by mali mať aj ľudia, ktorí vlakovú stanicu vo svojej obci nemajú," argumentoval líder OĽaNO Igor Matovič. Náklady na bezplatné autobusy k vlakom by mal podľa neho samosprávnym krajom preplácať štát.
Kiska zmrazil platy ústavných činiteľov, sudcovia protestujú
Politici nebudú podávať prísnejšie majetkové priznania
Štát neodškodní klientov nebankoviek, Smer neschválil zákon
Ľudia z obcí a miest, kde funguje vlaková doprava, by podľa lídra OĽaNO nemali byť zvýhodnení pred ľuďmi z obcí a miest bez vlakov. "Vlakové spoje sa rušili práve do chudobnejších lokalít a menších obcí, do ktorých prevádzka bola neefektívna a tieto spoje nahradili autobusy," uviedol Matovič. Ak štát objednáva osobnú železničnú dopravu a bude ju preplácať študentom a dôchodcom, mal by ju podľa neho preplácať aj v autobusoch po najbližšie vlakové stanice.
Autobová a vlaková doprava si konkurujú
Ministerstvo dopravy považuje zvyšovanie dotácií pre autobusy za predčasné, pokiaľ verejná osobná doprava nebude harmonizovaná v prospech cestujúcich. "Problémom vzťahu autobusovej a vlakovej dopravy je, že sa navzájom nedopĺňajú, ale často si priamo konkurujú. S cieľom zladiť autobusovú a železničnú dopravu dlhodobo vedieme rokovania s predstaviteľmi vyšších územných celkov," uviedol pre agentúru SITA rezortný hovorca Martin Kóňa.
Z necelých tritisíc obcí a miest na Slovensku nemá priamy prístup k vlakovej doprave asi tisícdvesto vrátane viacerých okresných miest, napríklad Námestovo, Svidník či Stropkov.
"Keď už teda Robert Fico rozdáva, nech sa buchne po vačku a zaplatí autobusy pre ľudí, ktorí vlakové spojenie nemajú. Dvoma návrhmi, ktoré predložil za posledné dva mesiace, zobral ľuďom 501 mil. eur," povedal Matovič.
Neznížením DPH o 1 % od budúceho roku podľa neho ušetril v štátnom rozpočte 236 mil. eur a na zmenách odpisových sadzieb a daňových zákonov získal 265 mil. eur. Bezplatná preprava vo vlakoch bude stáť najmenej 13 mil. eur ročne. "Bohato mu zostáva, aby priložil pár miliónov na to, aby mali ľudia prípoj k vlaku takisto zadarmo," dodal Matovič.