|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. decembra 2013
Smer chce, aby predávajúci informoval aj o zvýšených cenách sms
Poslanci Smeru-SD chcú, aby predávajúci musel upozorniť spotrebiteľa nielen na cenu hovoru, ale aj na cenu sms, ktorú treba kvôli tovaru alebo službe poslať na určené ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 4. decembra (TASR) - Poslanci Smeru-SD chcú, aby predávajúci musel upozorniť spotrebiteľa nielen na cenu hovoru, ale aj na cenu sms, ktorú treba kvôli tovaru alebo službe poslať na určené telefónne číslo. Navrhujú to v pozmeňujúcom návrhu k novele zákona o ochrane spotrebiteľa z dielne sociálnych demokratov. V závere šiesteho rokovacieho dňa 27. schôdze Národnej rady SR ho predložil poslanec Smeru-SD Anton Martvoň, ktorý je zároveň jedným z predkladateľov novely.Pôvodný návrh právnej normy počítal s upozorňovaním len na cenu hovoru. Ak by právna norma prešla aj s pozmeňujúcim návrhom, predávajúci by musel upozorniť spotrebiteľa, že keď bude kvôli tovaru alebo službe volať či posielať sms na určené číslo, môže ho to stáť viac ako normálny hovor či normálna sms. Pre rozšírenie povinnosti sa poslanci Smeru-SD rozhodli preto, že nielen volania, ale aj sms sa často využívajú ako prostriedok, ktorým má spotrebiteľ kontaktovať predávajúceho, ak chce získať tovar alebo službu. Predkladatelia tvrdia, že novelou chcú pomôcť spotrebiteľom.
Opozičná poslankyňa Helena Mezenská (OĽaNO) považuje novelu za tendenčnú, účelovú a tvrdí, že nič nerieši. Chcela by skutočne účinné zákony, ktoré by pomáhali spotrebiteľom. K novele predložila vlastný pozmeňujúci návrh, ktorým rozširuje definíciu spotrebiteľa o pojmy zraniteľný a priemerný spotrebiteľ. Zraniteľným spotrebiteľom má byť podľa nej ťažko zdravotne postihnutá osoba, dôchodca alebo osoba, ktorá má menej ako 15 rokov. Priemerný spotrebiteľ má byť podľa Mezenskej taká osoba, ktorá je bežne informovaná a primerane pozorná a obozretná.
Mezenská rieši svojím návrhom aj reklamácie či ochranu najzraniteľnejších skupín, napríklad dôchodcov, ktorí neraz "vstúpia do obchodného vzťahu z dôvodu zlej informovanosti alebo klamlivých či neúplných informácií zo strany predávajúceho".
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR