|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. júna 2006
Smer a SDKÚ spoločne lobujú za rýchlik z Paríža do Bratislavy
Europoslanci Monika Beňová (Smer-SD) a Milan Gaľa (SDKÚ-DS) podpíšu dnes na radnici vo francúzskom Štrasburgu memorandum o spolupráci regiónov, cez ktoré by mal prechádzať vysokorýchlostný vlak TGV ...
Zdieľať
ŠTRASBURG 14. júna (WN/SITA) - Europoslanci Monika Beňová (Smer-SD) a Milan Gaľa (SDKÚ-DS) podpíšu dnes na radnici vo francúzskom Štrasburgu memorandum o spolupráci regiónov, cez ktoré by mal prechádzať vysokorýchlostný vlak TGV z Paríža do Bratislavy. "Veríme, že sa nám podarí, aby bola Bratislava priamo súčasťou koridoru, a nie iba odbočkou z Viedne,“ vysvetlila pre agentúru SITA Beňová. Slovenskí europoslanci budú v Štrasburgu, ktorý bude od budúceho roka spájať s Parížom vlak TGV, lobovať za lepšiu pozíciu Bratislavy tak, aby mohol neskôr tento európsky železničný koridor pokračovať ďalej na Balkán a Ukrajinu. "Bratislava nebude vynechaná z hlavného ťahu, ak sa postaví trať z Viedne,“ hovorí Gaľa.
Rýchlostný koridor, ktorý patrí k 30 prioritným projektom EÚ, by mal byť dokončený v roku 2015. Vzhľadom na hokejové majstrovstvá sveta, ktoré sa uskutočnia na Slovensku v roku 2011, sa objavili špekulácie, podľa ktorých by mohla byť stavba urýchlená. "Možno je rok 2011 reálny,“ povedal Gaľa. Beňová uistila, že bez ohľadu na výsledky slovenských volieb zostane stavba železničného koridoru "prioritou tak, aby sme zohľadnili aj majstrovstvá".
Dobudovanie rýchlostnej trate by skrátilo cestu z Paríža do Bratislavy zo súčasných 13 hodín a 25 minút na 8 hodín a jazdu z Viedne do Bratislavy na 20 minút.
FOTO:SITA/AP