|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. marca 2014
´Šmejdi´ majú plán, ako obísť zákon. Posielajú inšpektorov inde
Foto z ukážky filmu Šmejdi
Zdieľať
Foto z ukážky filmu Šmejdi Foto: youtube.com
Praha 18. marca (TASR) - Nepoctiví podomoví predajcovia v Česku, nazývaní aj "šmejdi", si veľmi rýchlo našli spôsob, ako preľstiť kontrolórov a prijatý prísnejší zákon. Informoval o tom v pondelok spravodajský portál iDNES.cz.Sú to len dva mesiace, čo českí poslanci postavili bezcitným obchodníkom z predvádzacích akcií prekážky v podobe novelizovaného zákona, a už je na svete spôsob, ako sa im vyhnúť.
K hlavným paragrafom na ochranu spotrebiteľov patrí ten, ktorý predajcom nariaďuje, aby svoju akciu vopred nahlásili Českej obchodnej inšpekcii. Takto môžu inšpektori na mieste dohliadnuť na to, či predajcovia nevyvíjajú neúmerný psychický alebo fyzický nátlak na zákazníkov, ktorými sú väčšinou seniori.
Denník Mladý fronta DNES však zistil, že organizátori nahlasujú v jeden deň niekoľko desiatok akcií na niekoľkých miestach naraz. V poslednú chvíľu väčšinu z nich zrušia, ale inšpektori sa to dozvedia, až keď zbytočne dorazia na "nastraženú" adresu. Na skutočné miesto konania potom už nestihnú prísť včas. Stávajú sa aj prípady, že akcia sa koná na uvedenom mieste, ale v iný deň - alebo usporiadatelia úplne ignorujú zákon a nenahlásia nič.
Hovorkyňa obchodnej inšpekcie Jana Jelínková dodáva, že za oznámenie fiktívnej akcie hrozí pokuta až päť miliónov českých korún. Treba však dokázať, že usporiadateľ chcel inšpektorov zmiasť zámerne, čo vôbec nie je jednoduché.
Ministerstvo priemyslu a obchodu, ktoré novelu pripravovalo, si pritom bolo vedomé, že predajcovia môžu začať medzeru zneužívať - v pripomienkovom konaní na to upozornilo združenie Spotřebitel.net. Združenie navrhlo, aby samotní organizátori predvádzacích akcií mali povinnosť urobiť videozáznam akcie a do piatich dní ho predložiť inšpekcii. Bol by to dôkaz o priebehu akcie. Návrh združenia bol však zákonodarcami zamietnutý, pripomenul web iDNES.cz.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR