|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. januára 2018
Sme rodina vyzýva Érseka na riešenie výstavby D1 Hubová-Ivachnová
Na archívnej snímke poslanec NR SR Boris Kollár.
Zdieľať
Na archívnej snímke poslanec NR SR Boris Kollár. Foto: TASR - Martin Baumann
Bratislava 16. januára (TASR) – Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) a Národná diaľničná spoločnosť (NDS) by mali urýchlene riešiť problémy pri výstavbe úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová pri Ružomberku. K takémuto kroku ich vyzvalo hnutie Sme rodina na utorkovej tlačovej konferencii v Národnej rade (NR) SR."Hnutie Sme rodina vyzýva ministra dopravy a celé predstavenstvo NDS na urýchlené riešenie problémov pri výstavbe úseku D1 Hubová – Ivachnová pri Ružomberku," zdôraznil predseda hnutia Boris Kollár. Pripomenul, že tento úsek mal byť motoristom odovzdaný do užívania v polovici roku 2017, jeho výstavba však stojí od roku 2015 pre zosuv pôdy pri razení tunela Čebrať.
Podľa hnutia je však neakceptovateľná argumentácia, že výstavba celého úseku stojí pre zosuv pôdy v jednej jeho časti. Aj keď sa mala vyťažená hornina z tunela použiť na násypy v iných častiach tohto 15-kilometrového (km) úseku.
Zhotoviteľ tohto úseku, združenie firiem Váhostav-SK a OHL ŽS, pritom podľa Sme rodina v roku 2016 niekoľkokrát urgoval ministerstvo dopravy, aby sa výstavba úseku obnovila. "Z verejne dostupných dokumentov vyplýva, že NDS má od jari 2017 k dispozícii právoplatné stavebné povolenia na razenie tunelových rúr v dĺžke 1,2 km v novej trase ako prieskumné dielo," priblížil tímlíder Sme rodina pre dopravu Miloš Svrček.
Aj keď je takéto prieskumné dielo len časťou prác v tuneli, podľa neho môže prispieť ku skráteniu celkovej lehoty výstavby tohto úseku diaľnice D1. Hnutie sa zároveň pýtalo, ako je možné, že na takéto problémy v tuneli Čebrať neupozornil ešte pred výstavbou geologický prieskum, ktorý sa presne pre takéto dôvody robí. "Alebo bol geologický prieskum urobený nesprávne, alebo bol spravený správne a kompetentní v NDS sa ním nezaoberali," dodal Svrček.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR