![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
02. júla 2014
SME: Paradajky kupujeme viac ako zemiaky
V nákupných vozíkoch u nás býva stále najčastejšie chlieb, kurča, no aj čokoláda, jablká a banány.
Zdieľať

Zo zeleniny sa stále najviac kupujú zemiaky, paradajky a paprika, no "Paradajky kupujeme viac ako zemiaky". Informuje denník SME na titulnej strane. Kým ešte koncom 90. rokov ľudia na Slovensku za potraviny dávali v priemere štvrtinu svojich príjmov, dnes je to menej - asi pätina. Sú bohatší a môžu si viac dovoliť míňať aj za služby či luxusnejšie tovary. Európske domácnosti dávajú za potraviny v priemere 16 percent z príjmov. Štatistici pravidelne sledujú, čo ide v obchodoch viac a čo menej, a podľa toho tvoria tzv. spotrebný kôš. Pohľad naň ukazuje, že viac ako pred desiatimi rokmi dávame na ryžu, tmavý chlieb alebo hovädzie mäso.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR