|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Smartphone - najvyužívanejšia obrazovka v multiscreenovom svete
Výskum SK: Smartphone - najvyužívanejšia obrazovka v multiscreenovom svete
Zdieľať
Výskum SK: Smartphone - najvyužívanejšia obrazovka v multiscreenovom svete Foto: Millward Brown
Praha/Bratislava 15. apríla (OTS) - Štúdia mapuje spotrebiteľské správanie, čas strávený s konkrétnou obrazovkou, vnímavosť k reklame v telefónoch, laptopoch, tabletoch a televízii. Výsledky tejto štúdie pomôžu marketérom nastaviť integrované mediálne plány so silným synergickým efektom. Súčasťou štúdie sú výsledky 30 krajín vrátane Českej republiky a Slovenska.Spoločnosť Millward Brown zverejnila výsledky najnovšej analýzy o využívaní multiscreenu – používanie viac obrazoviek súčasne. Štúdia mapuje spotrebiteľské správanie, čas strávený s konkrétnou obrazovkou, vnímavosť k reklame v telefónoch, laptopoch, tabletoch a televízii. Výsledky tejto štúdie pomôžu marketérom nastaviť integrované mediálne plány so silným synergickým efektom. Súčasťou štúdie sú výsledky 30 krajín vrátane Českej republiky a Slovenska.
Priemerný užívateľ strávi 5 hodín denne pred obrazovkou telefónu, TV, PC alebo tabletu. Súčet celkovej doby strávenej s jednotlivými obrazovkami je 7 hodín. Minimálne dve hodiny denne (35 % celkového času) teda strávi súčasne na viac než jednej obrazovke.
Štúdia identifikovala a popísala tri rôzne spôsoby využívania rôznych obrazoviek:
Shifting – ne-simultánne (kontinuálne) používanie rôznych obrazoviek
Meshing - simultánny multiscreening súvisiaceho obsahu (pomocou druhej obrazovky dohľadáva a dopĺňa súvisiace informácie napr. pri sledovaní televízie divák komunikuje o obsahu na sociálnych sieťach atď.)
Stacking - simultánny multiscreening nesúvisiaceho obsahu (pomocou druhej obrazovky vyhľadáva iný typ obsahu, než sleduje na prvej obrazovke)
TV obrazovka stále zostáva veľmi silným prostriedkom na budovanie značky v oblasti viditeľnosti (salience) a je stále najviac využívanou obrazovkou v Anglicku, Francúzsku a Španielsku. Stále je tiež obrazovkou s najväčšou mierou vnímavosti reklamy.
Smartphóny sú teraz najpoužívanejšou obrazovkou na svete v priebehu celého dňa. Sú vynikajúcou platformou na určovanie trendov a odovzdanie nápaditých reklamných odkazov. Vnímavosť reklamy na smartphonoch ale nie je napr. v Európe tak veľká ako v krajinách ako je Keňa, Nigéria či Saudská Arábia.
Laptopy sú obrazovkou, ktorú užívatelia najčastejšie využívajú samostatne (71 %). Reklamná vnímavosť prostredníctvom laptopov je len malá, ale je to najvyužívanejšia obrazovka v Českej republike, Rusku a Poľsku.
Skoro celá polovica doby, ktorú užívatelia trávia s tabletmi, je súčasne trávená i s TV obrazovkou (49 %). Tablet generuje zmysluplnú odlišnosť značiek, ale len malú vnímavosť k reklame. Najlepšie výsledky sa ukazujú napr. na Filipínach, v Keni a Nigérii.
Foto: MillwardBrown
Spotrebitelia veľmi pozitívne vnímajú mikro-videá, interaktívne TV reklamy a reklamy na mobilné aplikácie, Facebookové a webové stránky.Výskum bol uskutočnený na celkovej vzorke 12 000 osôb (vek 16 - 44 rokov, s vlastnou TV a minimálne jedným ďalším zariadením).
Záverečnú správu a výsledky globálnej štúdie nájdete tu
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR