|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. decembra 2005
Slovenský Prometeus dotancoval až do Plzne
Až do Plzne sa vybral Igor Holováč, vedúci sólista baletu, choreograf, baletný majster a repetítor Slovenského národného divadla, aby tam spolu s Nikitom Slovákom pripravili libreto a scenár predstavenia Prométheus.
Zdieľať
Zrealizovali ho s tanečným súborom plzenského Divadla Josefa Kajetána Tyla.
„S nápadom prišiel Nikita Slovák,“ prezrádza Igor Holováč. „Ponúkol mi skvelý scenár, ktorý sa stal základom predstavenia. Na mne bola choreografia a réžia. Hudobnú zložku predstavenia so živým orchestrom z podstatnej časti vynikajúco skomponoval Rastislav Dubovský. V predstavení sme použili aj časti štyroch kompozícií Igora Stravinského.“
A aký bol jeho dojem z premiéry? „Myslím si, že sme vytvorili predstavenie kvalitné a zaujímavé po každej stránke.“
Tvorcovia dali veľký dôraz na dramatickú polohu predstavenia - to, že ide o tanečnú drámu, informuje napokon i plagát vytvorený k Prométheusovi. „Tanečníci musia na scéne odovzdať maximum hereckého umenia a maximum emócií, pre ktoré sme vytvorili veľký priestor,“ vysvetľuje Holováč. V prípade Prométhea totiž nejde o čisto klasický balet, ale choreografia sa s použitím súčasných výrazových prostriedkov dotýka aj klasického tanca. Jeho autori sa budú snažiť, aby sa Prométheus hral aj v ďalších divadlách, a aby sme ho prípadne mohli uvidieť aj na Slovensku. Tí, čo neváhajú za kultúrou cestovať, si môžu Promathea najbližšie pozrieť v Plzni, a to už zajtra.
Medzitým už Holováč, znovu v spolupráci so Slovákom, pracuje na ďalšom veľkom projekte. Ide o tanečné predstavenie Don Juan, ktoré bude mať premiéru v bratislavskom Slovenskom národnom divadle v apríli 2006. „Sme v štádiu, keď je scenár kompletne pripravený, komponuje sa hudba - robí ju Mirko Krajči, sú vytvorené návrhy kostýmov - robí ich Alexandra Grusková - a taktiež návrh scénografie od Pavla Andraška.“
A či ešte Igora Holováča uvidíme aj ako tanečníka? „Donedávna som mal pocit, že by som sa mal k baletu na chvíľku vrátiť a oficiálne sa s javiskom ako tanečník rozlúčiť. Ale neviem, či sa mi to ešte podarí,“ zapochyboval umelec, ktorý sa momentálne venuje viac choreografii a práci baletného majstra a repetítora v divadle. Jednoznačne však dodáva, že „divadlo milujem so všetkým, čo k nemu patrí a táto práca ma napĺňa rovnako ako kedysi tancovanie. Prináša síce ďaleko väčšiu zodpovednosť, ale aj oveľa väčšiu slobodu“.
Galina Lišháková
A aký bol jeho dojem z premiéry? „Myslím si, že sme vytvorili predstavenie kvalitné a zaujímavé po každej stránke.“
Tvorcovia dali veľký dôraz na dramatickú polohu predstavenia - to, že ide o tanečnú drámu, informuje napokon i plagát vytvorený k Prométheusovi. „Tanečníci musia na scéne odovzdať maximum hereckého umenia a maximum emócií, pre ktoré sme vytvorili veľký priestor,“ vysvetľuje Holováč. V prípade Prométhea totiž nejde o čisto klasický balet, ale choreografia sa s použitím súčasných výrazových prostriedkov dotýka aj klasického tanca. Jeho autori sa budú snažiť, aby sa Prométheus hral aj v ďalších divadlách, a aby sme ho prípadne mohli uvidieť aj na Slovensku. Tí, čo neváhajú za kultúrou cestovať, si môžu Promathea najbližšie pozrieť v Plzni, a to už zajtra.
Medzitým už Holováč, znovu v spolupráci so Slovákom, pracuje na ďalšom veľkom projekte. Ide o tanečné predstavenie Don Juan, ktoré bude mať premiéru v bratislavskom Slovenskom národnom divadle v apríli 2006. „Sme v štádiu, keď je scenár kompletne pripravený, komponuje sa hudba - robí ju Mirko Krajči, sú vytvorené návrhy kostýmov - robí ich Alexandra Grusková - a taktiež návrh scénografie od Pavla Andraška.“
A či ešte Igora Holováča uvidíme aj ako tanečníka? „Donedávna som mal pocit, že by som sa mal k baletu na chvíľku vrátiť a oficiálne sa s javiskom ako tanečník rozlúčiť. Ale neviem, či sa mi to ešte podarí,“ zapochyboval umelec, ktorý sa momentálne venuje viac choreografii a práci baletného majstra a repetítora v divadle. Jednoznačne však dodáva, že „divadlo milujem so všetkým, čo k nemu patrí a táto práca ma napĺňa rovnako ako kedysi tancovanie. Prináša síce ďaleko väčšiu zodpovednosť, ale aj oveľa väčšiu slobodu“.
Galina Lišháková