|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. októbra 2012
Slovenský majster sveta, o ktorom nikto nepočul
Na týchto majstrovstvách sa zúčastňujú len tí najlepší jazdci z celého sveta zo 41 krajín sveta. Mário pricestoval už týždeň pred oficiálnym zahájením pretekov so svojou sestrou Sandrou. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 29. októbra (WEBNOVINY) - Na týchto majstrovstvách sa zúčastňujú len tí najlepší jazdci z celého sveta zo 41 krajín sveta. Mário pricestoval už týždeň pred oficiálnym zahájením pretekov so svojou sestrou Sandrou. Celý týždeň sa venoval príprave skútra, nastaveniu a poctivému dvojfázovému tréningu.
„Týchto pretekov som sa mohol zúčastniť len vďaka môjmu sponzorovi Sappe aloe vera drink. Som rád, že som tu ako jediný Slovák. Po dlhej a náročnej ceste som sa pustil do nastavovania skútra, aby bol vyšpičkovaný na hranu a pripravený zvíťaziť. Pri tréningoch na miestnej Body beach som sa stretol s celou svetovou špičkou. Trénoval som s jazdcami, ktorých som mal ako malý chlapec vylepených po detskej izbe a garáži. Zvláštne bolo, že keď sa ma pýtali odkiaľ som, tak ani nevedeli, kde leží Slovensko.“ takto zhodnotil Mário svoj prvý dojem z Ameriky.
V nedeľu pred pretekmi bola večerná rozprava pretekárov, kde sa oboznámili s traťou a dostali požadované inštrukcie. V pondelok o 7:00 boli povinné tréningy pre všetkých jazdcov aby sa dostatočne oboznámili s traťou. Depo, kde majú pretekári svoje tímy je dlhé asi 3 km. Väčšina z nich sú továrenskí jazdci, ktorí tu majú svoje kamióny a komplet tím plný mechanikov. Každý jazdec z takéhoto tímu tu má pripravených tri až päť náhradných skútrov na každú kategóriu. Pri takomto kamióne je komické roztiahnuť svoj stan s jedným autom a skútrom.
V utorok o 6:30 Mário nastúpil na štart prvej kvalifikácie. Keďže bolo do jeho kategórie Limited prihlásených 38 jazdcov, museli byť rozdelení do dvoch kvalifikácií. Mário si svojou výbornou jazdou a prvým zalomením na bójke vybojoval prvé miesto v kvalifikácii a bez problémov postúpil do hlavných pretekov. Z každej kvalifikácie postúpilo len prvých sedem jazdcov a ostatní mali ešte jednu šancu. Tam už postupovali len prví dvaja jazdci. Keďže za jeden deň bolo až 34 kategórií stojok a sedákov, bol to dosť náročné. Obzvlášť pri teplote 43 stupňov Celzia.
Po obedňajšej pauze nasledovala prvá rozjazda Runabout limited. Mário sa postavil na vnútorný split. Po roztrhnutí štartovacej gumy zalomil na prvej bóji ako druhý, ale jazdec z Kajmanských ostrovov svoj skúter neudržal a dosť škaredo padol, tým sa Mário Lamy dostal na prvé miesto v zelenom splite a na mieste, kde sa stretáva zelený a modrý split, zalomil ako prvý tesne za jazdcom z thajského tímu Flamingo. Mário svojimi skúsenosťami a výhodou „rovnej“ vody, (t.j. asi 1m vlny) naberal rýchlosť ale thajský pretekár bol stále za ním. Nakoniec sa Máriovi podarilo prejsť cieľovou rovinkou ako prvému.
„Takýto napätý závod som nečakal. Všetci jazdci sú veľmi rýchli a hlavne agresívni. Na prvej bójke nikto neuberie plyn. V prvej rozjazde boli tri skútre totálne nepojazdné. Aj môj má rozbité plasty a popraskaný laminát. Ale to sú preteky a ide sa ďalej. Uvidíme, ako skončím v druhej rozjazde“, zhodnotil svoju prvú jazdu Mário.
Ako poslední sa v utorkový deň postavili na štart Runabout limited aj s našim reprezentantom. Keďže Mário prišiel v prvej rozjazde ako prvý, tak si mohol vyberať miesto na štarte. Vybral si hneď na ľavej strane, aby mal prvú bójku čo najbližšie. Po odmávaní štartujúceho vyštartoval Mário ako prvý a svojich súperov mierne vytlačil. Na prvej bójke už zalomil ako prvý a toto miesto si suverénne udržal až do posledného kola, kde už len kontroloval odstup svojich súperov.
„Som nesmierne šťastný, že sa mi podarilo zvíťaziť a dosiahnuť titul Majstra sveta. Jazdím už 14 rokov a ešte nikdy som nebol Majster sveta. Teším sa veľmi. Je tu mimoriadne silná konkurencia. Nechal som za sebou profesionálnych jazdcov, ktorí sa živia týmto športom. Ďakujem týmto hlavne mojim sponzorom Sappe, ktorí mi umožnili zúčastniť sa týchto veľkých pretekov. A hlavne ďakujem svojej rodine, že ma veľmi podporujú v tomto krásnom ale hlavne finančne náročnom športe.“
Hneď po pretekoch musel ísť skúter na technickú kontrolu , kde Máriovi rozobrali komplet motor, hlavu, sanie, kompresor. Komisár po premeraní zhodnotil, že skúter je v poriadku, a tak sa Mário Lamy mohol tešiť zo svojho prvého majstrovského titulu.
Hneď po zisku titulu, si Mário sadol za počítač a odoslal túto skvelú správu slovenským médiám. Iba niekoľko z nich však správu umiestnilo na svoje internetové stránky a jedine TA3 dala na túto tému príspevok v športových správach. Mário neskrýva svoje rozčarovanie: „Väčšina médií sa k tomu vyjadrila, že mi gratulujú ale nie je to pre nich atraktívna téma. Po príchode na Slovensko som bol dosť prekvapený z absolútneho nezáujmu“.
Záver je teda taký, že Slovákovi sa podarilo dosiahnuť svetový úspech, no nikto sa o tom v podstate ani nedozvedel. Mnohí z nás by boli určite na Mária hrdí a potešili by sa takejto správe, no vodné skútre sú pre väčšinu slovenských médií nezaujímavé a bohužiaľ, bez médií to skrátka nejde. Sklamaný majster sveta dodáva: „Asi keby som bol v nejakom medzinárodnom finále „Farmára“, tak ma už na letisku vítajú s otvorenou náručou“.
„Týchto pretekov som sa mohol zúčastniť len vďaka môjmu sponzorovi Sappe aloe vera drink. Som rád, že som tu ako jediný Slovák. Po dlhej a náročnej ceste som sa pustil do nastavovania skútra, aby bol vyšpičkovaný na hranu a pripravený zvíťaziť. Pri tréningoch na miestnej Body beach som sa stretol s celou svetovou špičkou. Trénoval som s jazdcami, ktorých som mal ako malý chlapec vylepených po detskej izbe a garáži. Zvláštne bolo, že keď sa ma pýtali odkiaľ som, tak ani nevedeli, kde leží Slovensko.“ takto zhodnotil Mário svoj prvý dojem z Ameriky.
V nedeľu pred pretekmi bola večerná rozprava pretekárov, kde sa oboznámili s traťou a dostali požadované inštrukcie. V pondelok o 7:00 boli povinné tréningy pre všetkých jazdcov aby sa dostatočne oboznámili s traťou. Depo, kde majú pretekári svoje tímy je dlhé asi 3 km. Väčšina z nich sú továrenskí jazdci, ktorí tu majú svoje kamióny a komplet tím plný mechanikov. Každý jazdec z takéhoto tímu tu má pripravených tri až päť náhradných skútrov na každú kategóriu. Pri takomto kamióne je komické roztiahnuť svoj stan s jedným autom a skútrom.
V utorok o 6:30 Mário nastúpil na štart prvej kvalifikácie. Keďže bolo do jeho kategórie Limited prihlásených 38 jazdcov, museli byť rozdelení do dvoch kvalifikácií. Mário si svojou výbornou jazdou a prvým zalomením na bójke vybojoval prvé miesto v kvalifikácii a bez problémov postúpil do hlavných pretekov. Z každej kvalifikácie postúpilo len prvých sedem jazdcov a ostatní mali ešte jednu šancu. Tam už postupovali len prví dvaja jazdci. Keďže za jeden deň bolo až 34 kategórií stojok a sedákov, bol to dosť náročné. Obzvlášť pri teplote 43 stupňov Celzia.
Po obedňajšej pauze nasledovala prvá rozjazda Runabout limited. Mário sa postavil na vnútorný split. Po roztrhnutí štartovacej gumy zalomil na prvej bóji ako druhý, ale jazdec z Kajmanských ostrovov svoj skúter neudržal a dosť škaredo padol, tým sa Mário Lamy dostal na prvé miesto v zelenom splite a na mieste, kde sa stretáva zelený a modrý split, zalomil ako prvý tesne za jazdcom z thajského tímu Flamingo. Mário svojimi skúsenosťami a výhodou „rovnej“ vody, (t.j. asi 1m vlny) naberal rýchlosť ale thajský pretekár bol stále za ním. Nakoniec sa Máriovi podarilo prejsť cieľovou rovinkou ako prvému.
„Takýto napätý závod som nečakal. Všetci jazdci sú veľmi rýchli a hlavne agresívni. Na prvej bójke nikto neuberie plyn. V prvej rozjazde boli tri skútre totálne nepojazdné. Aj môj má rozbité plasty a popraskaný laminát. Ale to sú preteky a ide sa ďalej. Uvidíme, ako skončím v druhej rozjazde“, zhodnotil svoju prvú jazdu Mário.
Ako poslední sa v utorkový deň postavili na štart Runabout limited aj s našim reprezentantom. Keďže Mário prišiel v prvej rozjazde ako prvý, tak si mohol vyberať miesto na štarte. Vybral si hneď na ľavej strane, aby mal prvú bójku čo najbližšie. Po odmávaní štartujúceho vyštartoval Mário ako prvý a svojich súperov mierne vytlačil. Na prvej bójke už zalomil ako prvý a toto miesto si suverénne udržal až do posledného kola, kde už len kontroloval odstup svojich súperov.
„Som nesmierne šťastný, že sa mi podarilo zvíťaziť a dosiahnuť titul Majstra sveta. Jazdím už 14 rokov a ešte nikdy som nebol Majster sveta. Teším sa veľmi. Je tu mimoriadne silná konkurencia. Nechal som za sebou profesionálnych jazdcov, ktorí sa živia týmto športom. Ďakujem týmto hlavne mojim sponzorom Sappe, ktorí mi umožnili zúčastniť sa týchto veľkých pretekov. A hlavne ďakujem svojej rodine, že ma veľmi podporujú v tomto krásnom ale hlavne finančne náročnom športe.“
Hneď po pretekoch musel ísť skúter na technickú kontrolu , kde Máriovi rozobrali komplet motor, hlavu, sanie, kompresor. Komisár po premeraní zhodnotil, že skúter je v poriadku, a tak sa Mário Lamy mohol tešiť zo svojho prvého majstrovského titulu.
Hneď po zisku titulu, si Mário sadol za počítač a odoslal túto skvelú správu slovenským médiám. Iba niekoľko z nich však správu umiestnilo na svoje internetové stránky a jedine TA3 dala na túto tému príspevok v športových správach. Mário neskrýva svoje rozčarovanie: „Väčšina médií sa k tomu vyjadrila, že mi gratulujú ale nie je to pre nich atraktívna téma. Po príchode na Slovensko som bol dosť prekvapený z absolútneho nezáujmu“.
Záver je teda taký, že Slovákovi sa podarilo dosiahnuť svetový úspech, no nikto sa o tom v podstate ani nedozvedel. Mnohí z nás by boli určite na Mária hrdí a potešili by sa takejto správe, no vodné skútre sú pre väčšinu slovenských médií nezaujímavé a bohužiaľ, bez médií to skrátka nejde. Sklamaný majster sveta dodáva: „Asi keby som bol v nejakom medzinárodnom finále „Farmára“, tak ma už na letisku vítajú s otvorenou náručou“.