Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Počítače

12. novembra 2007

Slovensku podľa vládneho splnomocnenca Tarinu ušiel vlak



Ciele informatizácie musia byť merateľné a Slovensko sa musí posunúť rámci hodnotenia krajín Európskej únie (EÚ). Na šiestom ročníku medzinárodného kongresu ITAPA 2007 - Informačné ...



Zdieľať

BRATISLAVA 12. novembra (WEBNOVINY) - Ciele informatizácie musia byť merateľné a Slovensko sa musí posunúť rámci hodnotenia krajín Európskej únie (EÚ). Na šiestom ročníku medzinárodného kongresu ITAPA 2007 - Informačné technológie a verejná správa, ktorý sa konal v pondelok, to zdôraznil splnomocnenec vlády SR pre informačnú spoločnosť Pavol Tarina. "Zlá správa pre Slovensko je, že výrazne zaostávame, tá dobrá je, že sa už nemáme kam zhoršovať," uviedol Tarina na margo výsledkov krajín EÚ výskumu On-line sofistikovanosť služieb 2006. Slovensko je v tomto rebríčku na dvadsiatompiatom mieste z 26 krajín. Prvé tri priečky obsadili v poradí Rakúsko, Malta a Estónsko. Pre porovnanie je Česká republika na 21. mieste, kde Slovensko pôsobilo ešte v roku 2004.

Vo svojom príspevku koordinácia informatizácie verejnej správy SR - "Ako naskočiť na európsky vlak?," Tarina trpko skonštatoval, že vlak už odišiel a my nevieme ani, z ktorého nástupištia. Príčinu tejto situácie vidí splnomocnenec v dlhodobej koncepčnej kríze na centrálnej úrovni, v doterajšej koncentrácii na technológie a v nevhodnom riadení e-Governmentu "Moment prípravy legislatívy je rovnako dôležitý ako proces zavádzania informatizácie samotnej," upozornil Tarina.

e-Government predstavuje využívanie infokomunikačných technológií vo verejnej správe spojené s organizačnými zmenami a novými zručnosťami s cieľom zlepšiť služby verejnej správy a demokratické procesy a posilniť podporu verejných politík," definovala pojem e-Governmentu EÚ ešte v roku 2003. "U nás znamená e-Government reformu fungovania verejnej správy," uviedol Tarina. Zároveň vyčlenil aj prioritné ciele e-Governmentu na Slovensku, ktorými sú sprístupnenie základných registrov, urýchlenie odštartovania dvadsiatich základných služieb a rast reálneho využívania týchto služieb. Cieľom e-Governmentu má byť pokles administratívnej zaťaženosti občanov a šetrenie financií nielen občanov, ale i verejnej správy.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Hyundai postaví v Rusku závod s kapacitou 100 tisíc áut ročne
<< predchádzajúci článok
Program výstavby diaľnic závisí od realizácie projektov PPP