|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. marca 2016
Slovensko stojí pred výzvou ako financovať celý cestný sektor
Slovensko stojí v súčasnosti pred výzvou ako financovať celý cestný sektor. Čiže, kde nájsť financie na výstavbu nových ciest a diaľnic a tiež, z čoho ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Milan Kapusta
Bratislava 22. marca (TASR) – Slovensko stojí v súčasnosti pred výzvou ako financovať celý cestný sektor. Čiže, kde nájsť financie na výstavbu nových ciest a diaľnic a tiež, z čoho platiť údržbu a prevádzku už vybudovanej cestnej infraštruktúry. Zdôraznil to na dnešnej Cestnej konferencii v Bratislave Michal Halabica zo sekcie cestnej dopravy a pozemných komunikácií na ministerstve dopravy."Pred nami stojí zamyslenie sa nad novým nastavením mechanizmu riadenia a financovania cestného hospodárstva," konštatoval Halabica. Financie z eurofondov z aktuálneho programového obdobia rokov 2014 až 2020 sú už totiž viac-menej vyčlenené na prebiehajúce dopravné projekty. A čo v prípade, ak ďalšie obdobie eurofondov už nepríde.
"Čo keď po roku 2020 Európska únia zavrie kohútiky? Nebude sa nič stavať? Musíme sa tomu postaviť čelom," apeloval Halabica. Treba sa preto podľa neho zamyslieť, či by eurofondy nemali byť len doplnkovým zdrojom financovania cestnej infraštruktúry a či by nemali byť nosným zdroje zo štátneho rozpočtu. Tak, ako je to aj v iným krajinách.
Na cestnú dopravu je z eurofondov v rámci aktuálneho programového obdobia na roky 2014 až 2020 vyčlenených v Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra (OPII) celkovo 1,9 miliardy eur. Zároveň má ísť na ostatné druhy dopravy, čiže na železničnú, vodnú dopravu a verejnú osobnú dopravu celkovo 1,8 miliardy eur. Ďalších 947 miliónov eur je určených na informatizáciu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR