|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 3.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Oldrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. októbra 2010
Slovensko sa pripojilo k lancutskej deklarácii
Slovensko sa oficiálne pripojilo k novej lancutskej deklarácii, cieľom ktorej je vybudovať najkratšiu cestu zo severu Európy na juh. Na stretnutí zástupcov ministerstiev dopravy ...
Zdieľať
Foto: SITA, AP
BRATISLAVA 23. októbra (WEBNOVINY) - Slovensko sa oficiálne pripojilo k novej lancutskej deklarácii, cieľom ktorej je vybudovať najkratšiu cestu zo severu Európy na juh. Na stretnutí zástupcov ministerstiev dopravy siedmych krajín v poľskom Lancute dokument za Bratislavu podpísal minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ján Figeľ. Agentúru SITA o tom informoval riaditeľ odboru pre vzťahy s verejnosťou Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ľubomír Tuchscher.
Cesta označovaná ako Via Carpatia má spájať mestá Klaipeda – Kaunas – Białystok – Lublin – Rzeszów – Košice – Miskolc – Debrecen – Oradea – Lugoj – Calafat/Constanta – Sofija/Svilengrad – Thessaloniki a na jej výstavbe sa budú podieľať Litva, Poľsko, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko a Grécko. “Slovensko je nielen súčasťou Via Carpatia, ale zároveň je v jej strede. V horizonte dvoch rokov bude skompletizovaná jedna tretina zo slovenských 120 kilometrov Via Carpatia na báze diaľničných a rýchlostných ciest,” uviedol Figeľ.
Pôvodnú Lancutskú deklaráciu v roku 2006 podpísali ministri dopravy štyroch krajín – Litvy, Poľska, Maďarska a Slovenska a názov projektu bol Via Baltica. Na našom území je súčasťou tejto cesty úsek diaľnice D1 medzi Prešovom a Košicami. Odhad dokončenia celého koridoru na našom území je po roku 2014 – rýchlostná cesta z Košíc na Milhosť je vo výstavbe a medzi Prešovom a Duklou je pokročilá príprava rýchlostnej cesty R4.Minister Figeľ rokoval pri príležitosti podpisu deklarácie aj s poľským partnerom Cezarym Grabarczykom o vzájomnej spolupráci pri budovaní cestných koridorov. „Naša hranica s Poľskom je najdlhšia spomedzi všetkých susedov, ale zároveň málo priepustná. Potreba vzájomnej spolupráce si zaslúži viac investícií do rozvoja cestného a vlakového spojenia,“ dodal Figeľ. Slovensko plánuje spojenia na diaľniciach a rýchlostných cestách na Kysuciach (Skalité – Zvardoň) a na východe Slovenska (Vyšný Komárnik – Barwinek) a na cestách prvej triedy (Mníšek na Popradom a Lisá Poľana).
SITA
Cesta označovaná ako Via Carpatia má spájať mestá Klaipeda – Kaunas – Białystok – Lublin – Rzeszów – Košice – Miskolc – Debrecen – Oradea – Lugoj – Calafat/Constanta – Sofija/Svilengrad – Thessaloniki a na jej výstavbe sa budú podieľať Litva, Poľsko, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko a Grécko. “Slovensko je nielen súčasťou Via Carpatia, ale zároveň je v jej strede. V horizonte dvoch rokov bude skompletizovaná jedna tretina zo slovenských 120 kilometrov Via Carpatia na báze diaľničných a rýchlostných ciest,” uviedol Figeľ.
Pôvodnú Lancutskú deklaráciu v roku 2006 podpísali ministri dopravy štyroch krajín – Litvy, Poľska, Maďarska a Slovenska a názov projektu bol Via Baltica. Na našom území je súčasťou tejto cesty úsek diaľnice D1 medzi Prešovom a Košicami. Odhad dokončenia celého koridoru na našom území je po roku 2014 – rýchlostná cesta z Košíc na Milhosť je vo výstavbe a medzi Prešovom a Duklou je pokročilá príprava rýchlostnej cesty R4.Minister Figeľ rokoval pri príležitosti podpisu deklarácie aj s poľským partnerom Cezarym Grabarczykom o vzájomnej spolupráci pri budovaní cestných koridorov. „Naša hranica s Poľskom je najdlhšia spomedzi všetkých susedov, ale zároveň málo priepustná. Potreba vzájomnej spolupráce si zaslúži viac investícií do rozvoja cestného a vlakového spojenia,“ dodal Figeľ. Slovensko plánuje spojenia na diaľniciach a rýchlostných cestách na Kysuciach (Skalité – Zvardoň) a na východe Slovenska (Vyšný Komárnik – Barwinek) a na cestách prvej triedy (Mníšek na Popradom a Lisá Poľana).
SITA