|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. septembra 2016
Slovensko-ruský startup Mishiko uvádza na trh inteligentný obojok
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/Henrich Mišovič
Bratislava 13. septembra (TASR) – Startup Mishiko zaoberajúci sa vývojom zariadení v oblasti internetu vecí dnes oznámil začiatok predaja inteligentného obojka pre psov. Projekt, ktorý od roku 2015 prilákal investície zo strany privátnych ruských investorov a slovenského investičného fondu Sitno Holding vo výške 2 milióny USD, uvádza obojok na slovenský, český a ruský trh.Mishiko je medzinárodný projekt s centrálou v Bratislave a vývojovými aktivitami v Rusku. Inteligentný obojok je prvým riešením v rámci jeho univerzálnej platformy internetu vecí. K telefónu sa pripojí cez mobilnú aplikáciu a monitoruje nielen aktuálnu pozíciu, ale aj zdravotný stav psa.
Obojok má dva hlavné ciele – neustále sledovať psa cez GPS a pomôcť zvieraťu v boji proti obezite. Zatiaľ čo podľa dostupných štatistík sa približne 14 % domácich psov zatúla a takmer žiadny z nich sa už domov nevráti, nadváhou trpí až 40 %. Tento trend má podľa spoločnosti stúpajúcu tendenciu.
„Pri vývoji inteligentného obojka sme spolupracovali s celým radom psích klubov a chovateľov a využili sme ich odborné znalosti. Potvrdili nám, že nadváha psov je vážny problém. Rozhodli sme sa preto urobiť šikovnú pomôcku, ktorá kombinuje fitness sledovanie, GPS a sociálne siete pre chovateľov v aplikácii pre smartfón,“ uviedol riaditeľ Mishiko EU Matúš Horák.
Ako dodal, pre majiteľov sa pripravuje aj integrácia so sociálnymi sieťami. Cez mobilnú aplikáciu budú mať napríklad možnosť vyhľadať majiteľov psov v okolí, stretnúť sa s nimi a chodiť spoločne na prechádzky, využívať špeciálny psí kalendár či zapájať sa do rôznych aktivít. V blízkej budúcnosti plánuje Mishiko expandovať nielen v Európe, ale aj do USA.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR