|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. mája 2013
Slovensko má prvých odborníkov na testovanie cudzích jazykov
Slovensko už má prvých odborníkov na testovanie v oblasti cudzích jazykov, ktorí získali certifikát na tvorbu testov z jazykov v súlade so Spoločným Európskym referenčným rámcom pre jazyky.
Zdieľať
BRATISLAVA 7. mája (WEBNOVINY) - Slovensko už má prvých odborníkov na testovanie v oblasti cudzích jazykov, ktorí získali certifikát na tvorbu testov z jazykov v súlade so Spoločným Európskym referenčným rámcom pre jazyky.
Odborníkov vyškolilo Centre International d’Études Pédagogiques v Paríži.
Títo už pripravovali testy jazykovej úrovne pre učiteľov, ktorí sa vzdelávali v národnom projekte Vzdelávanie učiteľov základných škôl v oblasti cudzích jazykov v súvislosti s Koncepciou vyučovania cudzích jazykov v základných a stredných školách.
Školenia absolvovali nielen učitelia základných škôl, ale aj 60 odborníkov z oblasti cudzích jazykov. Počas série prednášok a workshopov sa učili tvoriť testové položky a spravovať banku úloh v oblasti cudzích jazykov. Sériu školení, ktorá sa začala v máji 2010, úspešne ukončilo 30. apríla tohto roku 36 odborníkov. Postupne boli vyškolení na tvorbu testovacích nástrojov od úrovne A1 SERR až po úroveň B2 SERR a na tvorbu rozlišovacích testov.
Slovensko nemalo do roku 2010 odborníkov, ktorí by mohli vytvárať testovacie nástroje z cudzích jazykov na úrovni Spoločného európskeho referenčného rámca pre jazyky. Preto vznikla spolupráca medzi Štátnym pedagogickým ústavom a francúzskym Centre International d’Études Pédagogiques v Paríži. Ide o jedno z mála centier v Európskej únii, ktoré získalo od Rady Európy odporúčanie na tvorbu testov a testovacích nástrojov v súlade so Spoločným európskym referenčným rámcom pre jazyky (ďalej len SERR).
„Testy na úrovni Spoločného referenčného rámca pre jazyky predstavujú nástroj, ktorým je možné objektívne zhodnotiť jazykovú pripravenosť učiteľov, ktorá je vo vyučovaní cudzích jazykov na prvom stupni prioritná. Ak učiteľ nie je jazykovo pripravený, nemôže na žiakov pôsobiť ani didakticky,“ povedala manažérka projektu Darina De Jaegher. V projekte bolo celkovo sedem testovaní, otestovali 3 691 učiteľov základných škôl. Tí v závislosti od svojej prvotnej jazykovej úrovne, s ktorou začínali vzdelávanie v projekte, absolvovali testy na úrovni A1, A2, B1, B2 SERR. Všetky testy boli vytvárané v spolupráci s Centre International d’Études Pédagogiques v Paríži.
Národný projekt na vzdelávanie učiteľov základných škôl robí Štátny pedagogický ústav od 16. septembra 2008 v šiestich jazykoch – anglický, nemecký, francúzsky, ruský, španielsky a taliansky jazyk. V súčasnosti vzdelávanie úspešne ukončilo 894 učiteľov, v priebehu roku 2013 ukončí vzdelávanie 2 393 učiteľov. Agentúru SITA o tom informovala Ivana Gregorová zo Štátneho pedagogického ústavu.
Odborníkov vyškolilo Centre International d’Études Pédagogiques v Paríži.
Títo už pripravovali testy jazykovej úrovne pre učiteľov, ktorí sa vzdelávali v národnom projekte Vzdelávanie učiteľov základných škôl v oblasti cudzích jazykov v súvislosti s Koncepciou vyučovania cudzích jazykov v základných a stredných školách.
Školenia absolvovali nielen učitelia základných škôl, ale aj 60 odborníkov z oblasti cudzích jazykov. Počas série prednášok a workshopov sa učili tvoriť testové položky a spravovať banku úloh v oblasti cudzích jazykov. Sériu školení, ktorá sa začala v máji 2010, úspešne ukončilo 30. apríla tohto roku 36 odborníkov. Postupne boli vyškolení na tvorbu testovacích nástrojov od úrovne A1 SERR až po úroveň B2 SERR a na tvorbu rozlišovacích testov.
Slovensko nemalo do roku 2010 odborníkov, ktorí by mohli vytvárať testovacie nástroje z cudzích jazykov na úrovni Spoločného európskeho referenčného rámca pre jazyky. Preto vznikla spolupráca medzi Štátnym pedagogickým ústavom a francúzskym Centre International d’Études Pédagogiques v Paríži. Ide o jedno z mála centier v Európskej únii, ktoré získalo od Rady Európy odporúčanie na tvorbu testov a testovacích nástrojov v súlade so Spoločným európskym referenčným rámcom pre jazyky (ďalej len SERR).
„Testy na úrovni Spoločného referenčného rámca pre jazyky predstavujú nástroj, ktorým je možné objektívne zhodnotiť jazykovú pripravenosť učiteľov, ktorá je vo vyučovaní cudzích jazykov na prvom stupni prioritná. Ak učiteľ nie je jazykovo pripravený, nemôže na žiakov pôsobiť ani didakticky,“ povedala manažérka projektu Darina De Jaegher. V projekte bolo celkovo sedem testovaní, otestovali 3 691 učiteľov základných škôl. Tí v závislosti od svojej prvotnej jazykovej úrovne, s ktorou začínali vzdelávanie v projekte, absolvovali testy na úrovni A1, A2, B1, B2 SERR. Všetky testy boli vytvárané v spolupráci s Centre International d’Études Pédagogiques v Paríži.
Národný projekt na vzdelávanie učiteľov základných škôl robí Štátny pedagogický ústav od 16. septembra 2008 v šiestich jazykoch – anglický, nemecký, francúzsky, ruský, španielsky a taliansky jazyk. V súčasnosti vzdelávanie úspešne ukončilo 894 učiteľov, v priebehu roku 2013 ukončí vzdelávanie 2 393 učiteľov. Agentúru SITA o tom informovala Ivana Gregorová zo Štátneho pedagogického ústavu.