|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 18.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Sláva, Slávka
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. augusta 2013
Slovensko má od augusta prvého národného cyklokoordinátora
Slovensko má od augusta tohto roku človeka, ktorý sa bude usilovať vytvoriť podmienky pre rozvoj cyklodopravy v krajine. Jeho úlohou bude zlepšiť spoluprácu pri budovaní cyklotrás či pritiahnuť na ...
Zdieľať
Bratislava 9. augusta (TASR) – Slovensko má od augusta tohto roku človeka, ktorý sa bude usilovať vytvoriť podmienky pre rozvoj cyklodopravy v krajine. Jeho úlohou bude zlepšiť spoluprácu pri budovaní cyklotrás či pritiahnuť na bicykle viac ľudí. Je ním národný cyklokoordinátor a minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) stanovil do tejto pozície Petra Klučku.
Klučka je pracovníkom Inštitútu stratégie rezortu dopravy a podieľal sa na príprave Cyklostratégie, ktorú v máji schválila vláda. "Čoraz viac ľudí v slovenských mestách používa bicykel nielen ako prostriedok na vyplnenie svojho voľného času, ale aj ako každodenný dopravný prostriedok. Mojím cieľom je ich všemožne podporovať," opísal Klučka.
Zároveň chce presviedčať ďalších o tom, že rozhodnutie presadnúť na bicykel je správne. Klučka pracoval po skončení vysokej školy prevažne v oblasti verejnej dopravy, napríklad v Železniciach Slovenskej republiky, v Dopravnom podniku Bratislava či v Bratislavskej integrovanej doprave.
Spolu s národným cyklokoordinátorm sa ustanovili aj koordinátori na regionálnej úrovni, či na úrovni Združenia miest a obcí Slovenska (ZMOS), hlavného mesta Bratislavy a mimovládnych neziskových organizácií. "Ich zoznam zverejníme v najbližších dňoch na webovej stránke ministerstva dopravy," doplnil hovorca rezortu dopravy Martin Kóňa.
Vznikom národného cyklokoordinátora a tiež ôsmich regionálnych koordinátorov však podľa Kóňu nevzniká žiadny nový útvar či už v rezorte dopravy alebo v samosprávnych krajoch. Nevyžiadajú si tak zvýšenie finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu na pokrytie svojich činností. Pozície cyklokoordinátorov či už národného alebo tých regionálnych sú podľa rezortu dopravy štandardným postom aj v iných európskych vyspelých krajinách.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Klučka je pracovníkom Inštitútu stratégie rezortu dopravy a podieľal sa na príprave Cyklostratégie, ktorú v máji schválila vláda. "Čoraz viac ľudí v slovenských mestách používa bicykel nielen ako prostriedok na vyplnenie svojho voľného času, ale aj ako každodenný dopravný prostriedok. Mojím cieľom je ich všemožne podporovať," opísal Klučka.
Zároveň chce presviedčať ďalších o tom, že rozhodnutie presadnúť na bicykel je správne. Klučka pracoval po skončení vysokej školy prevažne v oblasti verejnej dopravy, napríklad v Železniciach Slovenskej republiky, v Dopravnom podniku Bratislava či v Bratislavskej integrovanej doprave.
Spolu s národným cyklokoordinátorm sa ustanovili aj koordinátori na regionálnej úrovni, či na úrovni Združenia miest a obcí Slovenska (ZMOS), hlavného mesta Bratislavy a mimovládnych neziskových organizácií. "Ich zoznam zverejníme v najbližších dňoch na webovej stránke ministerstva dopravy," doplnil hovorca rezortu dopravy Martin Kóňa.
Vznikom národného cyklokoordinátora a tiež ôsmich regionálnych koordinátorov však podľa Kóňu nevzniká žiadny nový útvar či už v rezorte dopravy alebo v samosprávnych krajoch. Nevyžiadajú si tak zvýšenie finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu na pokrytie svojich činností. Pozície cyklokoordinátorov či už národného alebo tých regionálnych sú podľa rezortu dopravy štandardným postom aj v iných európskych vyspelých krajinách.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR