|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. februára 2011
Slovensko je v poskytovaní e-služieb pod priemerom
Dostupnosť elektronických služieb poskytovaných štátnou správou v Európe z roka na rok rastie. Európske vlády však musia popracovať na ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: SITA/Michal SvítokBRATISLAVA 21. februára (WEBNOVINY) – Dostupnosť elektronických služieb poskytovaných štátnou správou v Európe z roka na rok rastie.
Európske vlády však musia popracovať na tom, aby štát poskytoval také služby, ktoré kopírujú bežný život občanov a podnikateľov, a to na jednom kontaktnom mieste. Vyplýva to z najnovšej porovnávacej štúdie eGovernment Benchmark 2010, ktorú pre Európsku komisiu vypracovala konzultačná spoločnosť Capgemini.
„Štúdia analyzuje 32 krajín Európy, zahŕňa členské krajiny EÚ a Island, Turecko, Chorvátsko, Nórsko a Švajčiarsko,“ povedal na dnešnej tlačovej besede vedúci divízie verejnej správy Capgemini Peter Fedák. Štúdia sa zamerala na dva aspekty, a to plnú online dostupnosť a sofistikovanosť služieb.
Slovensko na chvost rebríčkov
Z výsledkov vyplýva, že online dostupnosť 20 základných služieb v sledovaných európskych krajinách dosahuje v roku 2010 v priemere 82 percent, čo oproti roku 2009 predstavuje nárast o 13 percent. Celková sofistikovanosť e-služieb vlani vzrástla o sedem percent na súčasných 90 percent. V oboch ukazovateľoch dominujú Írsko, Rakúsko, Malta a Portugalsko, ktoré dosiahli maximálne skóre.
Slovensko sa oproti poslednému meraniu zlepšilo v dostupnosti elektronických služieb o osem percent na úroveň 63 percent a v sofistikovanosti o deväť percent na súčasných 81. Napriek posunu je však Slovensko stále pod priemerom Európy, čo nás zaraďuje na chvost rebríčkov. „Ani v ukazovateli online dostupnosti ani v ukazovateli sofistikovanosti sme sa neposunuli. Na Slovensku je ešte veľa čo robiť, aby sme sa preklopili do prvej polovice,“ zhodnotil Fedák. Zľava: Tomáš Pavlík a Peter Fedák z Capgemini Slovensko počas tlačovej besedy Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku. Bratislava, 21. február 2011. Foto: SITA/Nina Bednáriková
Správa sa po prvýkrát zameriava aj na regionálny a miestny rozmer elektronickej verejnej správy a poukazuje na výrazné rozdiely medzi jednotlivými krajinami.
Pokiaľ ide o služby poskytované predovšetkým na miestnej úrovni, menšie obce ich majú sprístupnené o polovicu menej ako väčšie mestá.
Napríklad kým menšie obce alebo mestá poskytujú na svojich webových stránkach len informácie, ako žiadať o kópiu rodného listu, na stránkach väčších miest je možné aj stiahnuť si potrebné formuláre.
Porovnávacia správa Európskej komisie o pokroku elektronickej verejnej správy v EÚ sa pripravuje od roka 2001. Cieľom prieskumu je porovnať rôzne európske krajiny a ich pokrok a rozlišovať najlepšie postupy. Analýza pokrýva viac ako 10 000 webových stránok a porovnáva napríklad online služby občanom ako daň z príjmu, hľadanie zamestnania, dávky sociálneho zabezpečenia, osobné doklady či možnosť zaregistrovať auto a prihlásiť sa na vysokú školu.
Európske vlády však musia popracovať na tom, aby štát poskytoval také služby, ktoré kopírujú bežný život občanov a podnikateľov, a to na jednom kontaktnom mieste. Vyplýva to z najnovšej porovnávacej štúdie eGovernment Benchmark 2010, ktorú pre Európsku komisiu vypracovala konzultačná spoločnosť Capgemini.
„Štúdia analyzuje 32 krajín Európy, zahŕňa členské krajiny EÚ a Island, Turecko, Chorvátsko, Nórsko a Švajčiarsko,“ povedal na dnešnej tlačovej besede vedúci divízie verejnej správy Capgemini Peter Fedák. Štúdia sa zamerala na dva aspekty, a to plnú online dostupnosť a sofistikovanosť služieb.
Slovensko na chvost rebríčkov
Z výsledkov vyplýva, že online dostupnosť 20 základných služieb v sledovaných európskych krajinách dosahuje v roku 2010 v priemere 82 percent, čo oproti roku 2009 predstavuje nárast o 13 percent. Celková sofistikovanosť e-služieb vlani vzrástla o sedem percent na súčasných 90 percent. V oboch ukazovateľoch dominujú Írsko, Rakúsko, Malta a Portugalsko, ktoré dosiahli maximálne skóre.
Slovensko sa oproti poslednému meraniu zlepšilo v dostupnosti elektronických služieb o osem percent na úroveň 63 percent a v sofistikovanosti o deväť percent na súčasných 81. Napriek posunu je však Slovensko stále pod priemerom Európy, čo nás zaraďuje na chvost rebríčkov. „Ani v ukazovateli online dostupnosti ani v ukazovateli sofistikovanosti sme sa neposunuli. Na Slovensku je ešte veľa čo robiť, aby sme sa preklopili do prvej polovice,“ zhodnotil Fedák. Zľava: Tomáš Pavlík a Peter Fedák z Capgemini Slovensko počas tlačovej besedy Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku. Bratislava, 21. február 2011. Foto: SITA/Nina Bednáriková
Správa sa po prvýkrát zameriava aj na regionálny a miestny rozmer elektronickej verejnej správy a poukazuje na výrazné rozdiely medzi jednotlivými krajinami.
Pokiaľ ide o služby poskytované predovšetkým na miestnej úrovni, menšie obce ich majú sprístupnené o polovicu menej ako väčšie mestá.
Napríklad kým menšie obce alebo mestá poskytujú na svojich webových stránkach len informácie, ako žiadať o kópiu rodného listu, na stránkach väčších miest je možné aj stiahnuť si potrebné formuláre.
Porovnávacia správa Európskej komisie o pokroku elektronickej verejnej správy v EÚ sa pripravuje od roka 2001. Cieľom prieskumu je porovnať rôzne európske krajiny a ich pokrok a rozlišovať najlepšie postupy. Analýza pokrýva viac ako 10 000 webových stránok a porovnáva napríklad online služby občanom ako daň z príjmu, hľadanie zamestnania, dávky sociálneho zabezpečenia, osobné doklady či možnosť zaregistrovať auto a prihlásiť sa na vysokú školu.