|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. marca 2012
Slovensko je turistickým lídrom v strednej Európy
Na Slovensko prišlo vlani o 10 percent zahraničných turistov viac, ako rok predtým. Nárast turistov máme v percentuálnom vyjadrení najvyšší spomedzi okolitých stredoeurópskych štátov. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 17. marca (WEBNOVINY) - Na Slovensko prišlo vlani o 10 percent zahraničných turistov viac, ako rok predtým. Nárast turistov máme v percentuálnom vyjadrení najvyšší spomedzi okolitých stredoeurópskych štátov.
Česko v roku 2011 navštívilo o 7,9 percenta viac zahraničných turistov ako v roku 2010, v Maďarsko mali prírastok o 7,8 percenta turistov a v Poľsku o 6 percent.
Najmenej sa v našom okolí zvýšil počet zahraničných turistov v Rakúsku, kde tento údaj dosiahol úroveň 4,6 percenta.
„Pozitívne štatistické čísla sú odrazom aj systematického a cieleného marketingu, ktorý sme minulý rok zaviedli v agentúre. Veľmi nás potešil vysoký percentuálny nárast ruských a ukrajinských návštevníkov, ale aj prvýkrát od krízového roku 2009 mierne zvýšenie počtu nemeckých turistov,“ povedal generálny riaditeľ Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) Peter Belinský.
Rekordne až o takmer tretinu sa u nás zvýšil počet ruských turistov (+30,2 percenta), ukrajinských turistov prišlo v roku 2011 na Slovensko až o dve tretiny viac ako rok predtým (+64,4 percenta). Naopak pokles návštevnosti bol u Holanďanov (-1,5 percenta), Britov (-3,6 percenta) a Talianov (-4,6 percenta).
Počet českých turistov stúpol o 10,1 percenta, Poliakov o 6,3 percenta, Maďarov o 15 percent, Rakúšanov o 14,1 percenta a Nemcov o 1,3 percenta. V roku 2011 vzrástol oproti roku 2010 aj počet domácich turistov o 2,2 percenta.
Pomohol najmä hokej
K vysokému rastu návštevnosti podľa Zuzany Nemcovej zo SACR prispeli najmä majstrovstvá sveta v hokeji, Kontinentálna hokejová liga v Poprade, ale aj cielené propagačné kampane, ktoré agentúra v spolupráci so subjektmi turizmu pripravila v zahraničí.
"Na raste návštevníkov má podiel aj väčšia aktivita subjektov cestovného ruchu, ktorých inovatívne produkty turizmu SACR propagovala v zahraničí," uviedla Nemcová a dodal, že naopak negatívne ovplyvňuje návštevnosť Slovenska nedostatočné, respektíve žiadne letecké prepojenie bratislavského, ako aj regionálnych letísk z dôležitými európskymi a svetovými destináciami.
Česko v roku 2011 navštívilo o 7,9 percenta viac zahraničných turistov ako v roku 2010, v Maďarsko mali prírastok o 7,8 percenta turistov a v Poľsku o 6 percent.
Najmenej sa v našom okolí zvýšil počet zahraničných turistov v Rakúsku, kde tento údaj dosiahol úroveň 4,6 percenta.
„Pozitívne štatistické čísla sú odrazom aj systematického a cieleného marketingu, ktorý sme minulý rok zaviedli v agentúre. Veľmi nás potešil vysoký percentuálny nárast ruských a ukrajinských návštevníkov, ale aj prvýkrát od krízového roku 2009 mierne zvýšenie počtu nemeckých turistov,“ povedal generálny riaditeľ Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) Peter Belinský.
Rekordne až o takmer tretinu sa u nás zvýšil počet ruských turistov (+30,2 percenta), ukrajinských turistov prišlo v roku 2011 na Slovensko až o dve tretiny viac ako rok predtým (+64,4 percenta). Naopak pokles návštevnosti bol u Holanďanov (-1,5 percenta), Britov (-3,6 percenta) a Talianov (-4,6 percenta).
Počet českých turistov stúpol o 10,1 percenta, Poliakov o 6,3 percenta, Maďarov o 15 percent, Rakúšanov o 14,1 percenta a Nemcov o 1,3 percenta. V roku 2011 vzrástol oproti roku 2010 aj počet domácich turistov o 2,2 percenta.
Pomohol najmä hokej
K vysokému rastu návštevnosti podľa Zuzany Nemcovej zo SACR prispeli najmä majstrovstvá sveta v hokeji, Kontinentálna hokejová liga v Poprade, ale aj cielené propagačné kampane, ktoré agentúra v spolupráci so subjektmi turizmu pripravila v zahraničí.
"Na raste návštevníkov má podiel aj väčšia aktivita subjektov cestovného ruchu, ktorých inovatívne produkty turizmu SACR propagovala v zahraničí," uviedla Nemcová a dodal, že naopak negatívne ovplyvňuje návštevnosť Slovenska nedostatočné, respektíve žiadne letecké prepojenie bratislavského, ako aj regionálnych letísk z dôležitými európskymi a svetovými destináciami.