|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. mája 2011
Slovensko hlasuje za Sexistický puk
Po prvý raz sa na Slovensku hlasuje o najútočnejší hokejový sexizmus. Majstrovstvá sveta v hokeji prinášajú radosť i sklamanie z hokejových ...
Zdieľať
Bodycheck - jedna zo sexistických reklámFoto: www.feministky.skBRATISLAVA 9. mája 2011 - Po prvý raz sa na Slovensku hlasuje o najútočnejší hokejový sexizmus. Majstrovstvá sveta v hokeji prinášajú radosť i sklamanie z hokejových výkonov, ale aj udalosti a reklamy, ktoré upevňujú a prehlbujú nerovnosti medzi ženami a mužmi v spoločnosti. Preto sa aktivistky združené v neformálnej skupine feministky.sk rozhodli vyhlásiť súťaž o najútočnejší sexizmus spojený s majstrovstvami sveta v hokeji s názvom Sexistický puk. Do súťaže sa dostalo päť hokejových sexizmov - štyri reklamy a súťaž krásy. Odovzdať hlas tej možnosti, ktorá najviac odzrkadľuje i prehlbuje nerovnosti medzi ženami a mužmi, je možné na webovej stránke feministky.sk do 15. mája 2011. Víťazovi súťaže aktivistky udelia originálne ocenenie Sexistický puk.
Cieľom súťaže je poukázať na problematické zobrazovanie žien a mužov v médiách. Veľká časť reklám komunikuje prostredníctvom zjednodušených predstáv o vlastnostiach a rolách žien a mužov. Práve na týchto stereotyopných predstavách stavia sexizmus - presvedčenie o menejcennosti jednej zo skupiny pohlaví, v našej spoločnosti väčšinou žien. V súťažných reklamách sú ženy sexuálnym objektom, doplnkom ponúkaného tovaru, ich "účelom" je pútať pozornosť mužov. Aj toto sú formy znevýhodňovania žien v spoločnosti, ktoré podobné reklamy nielen odzrkadľujú, ale aj upevňujú.
Portál informovala Zuzana Maďarová z neformálnej skupiny Feministky.sk
Cieľom súťaže je poukázať na problematické zobrazovanie žien a mužov v médiách. Veľká časť reklám komunikuje prostredníctvom zjednodušených predstáv o vlastnostiach a rolách žien a mužov. Práve na týchto stereotyopných predstavách stavia sexizmus - presvedčenie o menejcennosti jednej zo skupiny pohlaví, v našej spoločnosti väčšinou žien. V súťažných reklamách sú ženy sexuálnym objektom, doplnkom ponúkaného tovaru, ich "účelom" je pútať pozornosť mužov. Aj toto sú formy znevýhodňovania žien v spoločnosti, ktoré podobné reklamy nielen odzrkadľujú, ale aj upevňujú.
Portál informovala Zuzana Maďarová z neformálnej skupiny Feministky.sk