Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

09. mája 2011

Slovensko hlasuje za Sexistický puk



Po prvý raz sa na Slovensku hlasuje o najútočnejší hokejový sexizmus. Majstrovstvá sveta v hokeji prinášajú radosť i sklamanie z hokejových ...



Zdieľať
bez nazvu Bodycheck - jedna zo sexistických reklámFoto: www.feministky.skBRATISLAVA 9. mája 2011 - Po prvý raz sa na Slovensku hlasuje o najútočnejší hokejový sexizmus. Majstrovstvá sveta v hokeji prinášajú radosť i sklamanie z hokejových výkonov, ale aj udalosti a reklamy, ktoré upevňujú a prehlbujú nerovnosti medzi ženami a mužmi v spoločnosti. Preto sa aktivistky združené v neformálnej skupine feministky.sk rozhodli vyhlásiť súťaž o najútočnejší sexizmus spojený s majstrovstvami sveta v hokeji s názvom Sexistický puk. Do súťaže sa dostalo päť hokejových sexizmov - štyri reklamy a súťaž krásy. Odovzdať hlas tej možnosti, ktorá najviac odzrkadľuje i prehlbuje nerovnosti medzi ženami a mužmi, je možné na webovej stránke feministky.sk do 15. mája 2011. Víťazovi súťaže aktivistky udelia originálne ocenenie Sexistický puk.


Cieľom súťaže je poukázať na problematické zobrazovanie žien a mužov v médiách. Veľká časť reklám komunikuje prostredníctvom zjednodušených predstáv o vlastnostiach a rolách žien a mužov. Práve na týchto stereotyopných predstavách stavia sexizmus - presvedčenie o menejcennosti jednej zo skupiny pohlaví, v našej spoločnosti väčšinou žien. V súťažných reklamách sú ženy sexuálnym objektom, doplnkom ponúkaného tovaru, ich "účelom" je pútať pozornosť mužov. Aj toto sú formy znevýhodňovania žien v spoločnosti, ktoré podobné reklamy nielen odzrkadľujú, ale aj upevňujú.

Portál informovala Zuzana Maďarová z neformálnej skupiny Feministky.sk

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Prokurátorka navrhla za vraždu študentky Anikó 23 rokov
<< predchádzajúci článok
Na výber DSS majú mladí sporitelia dostať pol roka