Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

23. novembra 2010

Slovensko druhé v rebríčku rozšírenosti online nakupovania



Slovensko má druhý najväčší podiel online zákazníkov v strednej a východnej Európe, keď približne tri štvrtiny slovenských používateľov internetu má ...



Zdieľať
pocitac internet Ilustračné foto: SITA/Nina BednárikováBRATISLAVA 23. novembra (WEBNOVINY) - Slovensko má druhý najväčší podiel online zákazníkov v strednej a východnej Európe, keď približne tri štvrtiny slovenských používateľov internetu má skúsenosti s nakupovaním v online obchodoch. Vyplýva to z prieskumu E-commerce výskumnej agentúry Gemius o online nakupovaní, ktorý spoločnosť uskutočnila v roku 2009 v trinástich krajinách strednej a východnej Európy. Slováci s podielom 76 % skončili vysoko nad priemerom regiónu, ktorý sa pohyboval na úrovni 60 %. Prvú pozíciu získala Česká republika, kde až 81 % používateľov internetu využilo služby e-obchodov. Na treťom mieste skončilo Lotyšsko s podielom 71 %. Nakupovanie na internete je naopak najmenej rozšírené v Rusku, Chorvátsku a na Ukrajine, kde spomedzi internetových užívateľov len približne 40% nakupuje online.


Medzi najčastejšie argumenty pre nakupovanie na internete patrí nižšia cena a ušetrený čas, čo ako dôvod uviedlo 40 % respondentov. V štátoch s nízkym počtom online zákazníkov, ako napríklad Litva, Chorvátsko, Rusko a Ukrajina, je nakupovanie cez internet vnímané ako riskantné a zložité. Slovensko má, naopak, medzi internetovými užívateľmi najnižší podiel zákazníkov e-obchodov, ktorí sa obávajú nákupu cez internet. Pokiaľ ide o frekvenciu nakupovania cez internet, najviac respondentov zo všetkých krajín regiónu uviedlo, že nakupuje na internete niekoľkokrát za rok. Aspoň raz za mesiac využívajú služby e-obchodov len na Slovensku, v Českej republike, Poľsku a Bulharsku. Vo väčšine krajín regiónu sú internetové obchody oveľa populárnejšie ako e-aukcie, s výnimkou Poľska, kde silnú pozíciu e-aukcií pravdepodobne ovplyvnila popularita miestneho lídra.

Ako vyplýva z prieskumu, vysoké percento e-zákazníkov medzi internetovými užívateľmi nesúvisí vždy s vysokou mierou rozšírenia internetu v danom štáte. Napríklad Rumunsko, ktoré má najnižšiu mieru rozšírenia internetu, predstihlo viaceré štáty, pokiaľ ide o počet internetových užívateľov so skúsenosťami s online nakupovaním. Naopak Estónsko, ktoré má najvyššiu mieru rozšírenia internetu v strednej a východnej Európe, je až na siedmom mieste v počte e-zákazníkov medzi internetovými užívateľmi.

Medzinárodná spoločnosť Gemius SA, ktorá sa zaoberá prieskumom internetového trhu, bola založená v roku 1999. Slovenská pobočka firmy, Gemius Slovakia sídliaca v Bratislave, vznikla v roku 2005.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Mosty na ceste v Zámostí obnoví Alpine Slovakia
<< predchádzajúci článok
FNM nebude súhlasiť s predajom NCHZ firme M-Energo