|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 16.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Albína
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. januára 2012
Slovensko dodatočne posúdi sporný úsek D1 Turany - Hubová
Slovensko dodatočne posúdi dopad výstavby sporného 13 kilometrov dlhého úseku diaľnice D1 Turany - Hubová na životné prostredie chránených biotopov, ktorými by mal prechádzať. Na ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. januára (WEBNOVINY) - Slovensko dodatočne posúdi dopad výstavby sporného 13 kilometrov dlhého úseku diaľnice D1 Turany - Hubová na životné prostredie chránených biotopov, ktorými by mal prechádzať.
Na tlačovej besede po piatkovom rokovaní s eurokomisárom pre životné prostredie Janezom Potočnikom o tom informovali minister dopravy Ján Figeľ a minister životného prostredia József Nagy. "Ak sa ukáže potreba zmierňujúcich opatrení, Slovensko je pripravené ich realizovať," povedal Figeľ.
V súlade s európskou legislatívou
Cieľom Slovenska je podľa neho v lete začať verejné obstarávanie pri tejto stavbe v súlade s národnou i európskou legislatívou. Opatrenia súvisiace s opätovným posúdením odhadol Figeľ na približne osem miliónov eur. Podľa ministra životného prostredia Józsefa Nagya po prijatí zmierňujúcich kompenzačných opatrení sa dá v projekte pokračovať. Medzi takéto opatrenia radí napr. vyriešenie problému s pohybom veľkých šeliem po tomto území či ochranou vtákov a netopierov.
Predpokladané stavebné náklady na diaľnicu Turany - Hubová sú 698,2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Výstavba diaľnice s tunelmi Rojkov a Havran v celkovej dĺžke 4,6 kilometra by mala byť financovaná z eurofondov a štátneho rozpočtu v terajšom sedemročnom programovom období. Ministerstvo dopravy pôvodne plánovalo začiatok prác na diaľnici na jar tohto roka.
Komplikovaná situácia s plánovaným úsekom diaľnice Turany - Hubová bola spolu s vysokými nákladmi jedným z dôvodov zastavenia prvého balíka verejno-súkromného partnerstva (PPP). Bez uvedeného úseku totiž nemohla začať ani výstavba ďalších štyroch úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom, ktoré boli pôvodne spolu zahrnuté v projekte.
Bez povolenia Európskej komisie
Plánovaný 13-kilometrový diaľničný úsek medzi Martinom a Ružomberkom nemá dodnes povolenie Európskej komisie na financovanie výstavby z jej peňazí.
Ochranári pritom žiadajú náhradnú trasu diaľnice so šesťkilometrovým tunelom Korbeľka vzhľadom na jej vplyv na okolité chránené územia prírody. Navrhovaný tunel považujú za najvýhodnejší z hľadiska ochrany prírodných hodnôt, životného prostredia aj vodných zdrojov.
Na tlačovej besede po piatkovom rokovaní s eurokomisárom pre životné prostredie Janezom Potočnikom o tom informovali minister dopravy Ján Figeľ a minister životného prostredia József Nagy. "Ak sa ukáže potreba zmierňujúcich opatrení, Slovensko je pripravené ich realizovať," povedal Figeľ.
V súlade s európskou legislatívou
Cieľom Slovenska je podľa neho v lete začať verejné obstarávanie pri tejto stavbe v súlade s národnou i európskou legislatívou. Opatrenia súvisiace s opätovným posúdením odhadol Figeľ na približne osem miliónov eur. Podľa ministra životného prostredia Józsefa Nagya po prijatí zmierňujúcich kompenzačných opatrení sa dá v projekte pokračovať. Medzi takéto opatrenia radí napr. vyriešenie problému s pohybom veľkých šeliem po tomto území či ochranou vtákov a netopierov.
Predpokladané stavebné náklady na diaľnicu Turany - Hubová sú 698,2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Výstavba diaľnice s tunelmi Rojkov a Havran v celkovej dĺžke 4,6 kilometra by mala byť financovaná z eurofondov a štátneho rozpočtu v terajšom sedemročnom programovom období. Ministerstvo dopravy pôvodne plánovalo začiatok prác na diaľnici na jar tohto roka.
Komplikovaná situácia s plánovaným úsekom diaľnice Turany - Hubová bola spolu s vysokými nákladmi jedným z dôvodov zastavenia prvého balíka verejno-súkromného partnerstva (PPP). Bez uvedeného úseku totiž nemohla začať ani výstavba ďalších štyroch úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom, ktoré boli pôvodne spolu zahrnuté v projekte.
Bez povolenia Európskej komisie
Plánovaný 13-kilometrový diaľničný úsek medzi Martinom a Ružomberkom nemá dodnes povolenie Európskej komisie na financovanie výstavby z jej peňazí.
Ochranári pritom žiadajú náhradnú trasu diaľnice so šesťkilometrovým tunelom Korbeľka vzhľadom na jej vplyv na okolité chránené územia prírody. Navrhovaný tunel považujú za najvýhodnejší z hľadiska ochrany prírodných hodnôt, životného prostredia aj vodných zdrojov.