![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Slovensko dobieha v kúpe prémiových vozidiel zahraničné trendy
Slovensko dobieha v kúpe prémiových vozidiel zahraničné trendy
Zdieľať

Skupina Auto Palace Group má za sebou úspešný polrok na oboch slovenských pobočkách. V prvom polroku tohto roku narástla o 26,7% oproti rovnakému obdobiu v roku 2015. Predaj prémiových BMW a MINI pre skupinu znamená nárast o 48% v porovnaní s prvým polrokom 2015. Týmito výsledkami spoločnosť Auto Palace znovu potvrdila svoje postavenie dominantného a stabilného hráča na slovenskom trhu.
„Neprestajný rast v predaji vozidiel ovplyvňuje viacero faktorov. Okrem oživenia ekonomiky za to môže skutočnosť, že na trhu sa tento rok objavilo množstvo noviniek a zákazníci si navykli častejšie obmieňať vozidlá. No jednu z najväčších úloh zohráva fakt, že vozidlá — aj prémiové značky — sú dnes pre verejnosť oveľa dostupnejšie než kedysi. Umožňujú to nové formy financovania ako je napríklad operatívny leasing. Záujem oň na Slovensku v porovnaní s uplynulým rokom dramaticky narástol,” uvádza Ralph Howie, generálny riaditeľ spoločnosti Auto Palace pre Slovensko a Českú republiku. „Za prvý polrok roku 2016 oproti rovnakému obdobiu za minulý rok narástol operatívny leasing o 120%. To znamená, že formou operatívneho leasingu sa predal viac ako dvojnásobný počet vozidiel.” Podľa Howieho narástol aj finančný leasing a to o 50%. „Týmto spôsobom sme tento polrok predali každé tretie vozidlo. Vlani sa každé druhé vozidlo značky BMW kúpilo v hotovosti, tento polrok už len každé tretie. Pri MINI je nárast financovania ešte markantnejší. V roku 2015 boli štyri z piatich vozidiel kúpené v hotovosti, dnes už len každé tretie vozidlo.”
Najpredávanejším modelovým radom pri predaji nových vozidiel v Auto Palace Bratislava bola tento polrok novinka BMW X1, za ktorou takmer vyrovnane skončili modelové rady BMW 5,3 a X5. Bezkonkurenčne najpredávanejším bol model X5 xDrive30d. Slováci si radi kupujú SUV modely rovnako ako limuzíny a najviac sa predávali vozidlá v bielej, čiernej a modrej farbe. Pri MINI sa najväčšej obľube stále teší klasická trojdverová verzia v červenom prevedení, potom biela a zelená farba tak ako vlani. Hoci predaj nových vozidiel stále rastie a menia sa aj trendy vo financovaní, vkus Slovákov sa však zjavne rapídne nemení.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR