|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. februára 2014
Slovensko chceme v roku 2015 predstaviť pod novou príťažlivou značkou
Tlačová konferencia podpredsedu vlády a ministra zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslava Lajčáka na tému Príprava brandingu Slovenska 18. februára 2014 v Bratislave
Zdieľať
Tlačová konferencia podpredsedu vlády a ministra zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslava Lajčáka na tému Príprava brandingu Slovenska 18. februára 2014 v Bratislave Foto: TASR/Štefan Puškáš
Bratislava 18. februára (TASR) – V priebehu budúceho roka by sa Slovensko podľa šéfa rezortu diplomacie Miroslava Lajčáka mohlo svetu predstaviť pod novou príťažlivou spoločnou značkou. "Nebudeme viac štiepiť sily a vysielať protichodné posolstvá," uviedol na dnešnej tlačovej konferencii, ktorou sa zároveň symbolicky odštartovala verejná diskusia k príprave brandingu, teda budovania značky, Slovenska.Po odbornej debate vstúpil projekt brandingu, ktorý koordinuje MZV, do kľúčovej fázy, teda do oslovenia širokej verejnosti. "Jej reakcie budú dôležitou spätnou väzbou, ktorú budeme rešpektovať," deklaroval Lajčák s tým, že po vyhodnotení diskusie sa na budúci rok vyhlási verejné obstarávanie. Jeho víťaz pripraví komplexné budovanie značky SR zahŕňajúce tvorbu loga, sloganov, grafiky či uvádzacích kampaní.
Pozitíva a úspechy
Za dôležité minister považuje to, aby sa Slovensko dokázalo okrem svojej kritiky pozrieť aj na množstvo pozitívnych príbehov a úspechov, ktoré krajina a ľudia dosiahli. "Práve o tom by mal byť branding. Len vtedy nás budú iní vnímať pozitívne, pokiaľ my sami budeme veriť príbehu, ktorý o sebe budeme šíriť. Chcem, aby sme dali o sebe vedieť svetu hlavne v dobrom," podčiarkol.
Konzultant pre branding a marketing Marián Timoracký poznamenal, že ide o nekončiaci sa proces, ktorého začiatkom je verejná diskusia. "Z dlhodobého hľadiska je to manažovanie spoločenskej diskusie a národnej identity. Nie je to len o logu," upozornil.
Podľa Lajčáka význam tejto úlohy stúpa spolu s predsedníctvom Slovenska v EÚ v druhej polovici roku 2016. "Neviem si predstaviť, aby sme do tohto predsedníctva vstupovali s tým, aby si každé ministerstvo robilo svoj branding," poznamenal. Zároveň verí, že do konca mandátu súčasnej vlády bude ten projekt natoľko kredibilný a pokročilý, že bude nezvratný. "Nemyslím si, že by si na tomto mal niekto robiť politiku," dodal.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR