|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. januára 2013
Slovensko čakajú rekordné mrazy. Motory môžu mať problém.
Silné mrazy môžu cez víkend potrápiť najmä motoristov tankujúcich motorovú naftu. Hoci čerpacie stanice už od polovice novembra predávajú len zimnú motorovú naftu, na bezproblémové fungovanie ...
Zdieľať
BRATISLAVA 25. januára (WBN/PR) - Silné mrazy môžu cez víkend potrápiť najmä motoristov tankujúcich motorovú naftu. Hoci čerpacie stanice už od polovice novembra predávajú len zimnú motorovú naftu, na bezproblémové fungovanie dieslového motora sa treba dobre pripraviť.
„V zimnom období sa motoristi môžu stretnúť s jemným zákalom motorovej nafty. Tento jav neovplyvňuje kvalitu pohonných hmôt. Objavuje sa pri teplote -8 až -10 °C. Vzniknuté kryštáliky parafínov, ktoré spôsobujú zakalenie, sú spočiatku malé a nebránia priechodu paliva palivovým systémom motora,“ hovorí Petr Šindler zo spoločnosti Shell.
Majitelia dieslových motorov by mali obzvlášť dbať na výber kvalitného paliva, ako aj na preventívnu údržbu palivového systému. Počas zimy je v ponuke čerpacích staníc tzv. zimná nafta, ktorá znesie teploty do -20 °C. Táto nafta bude v ponuke až do konca februára.
Problém môže nastať pri extrémnych mrazoch a teplotách pod -20 °C. Jedným z preventívnych opatrení je dodatočná aditivácia paliva. Platí pritom základné pravidlo, že aditíva pre extrémne mrazy sa do nádrže musia vždy pridávať pred tankovaním paliva, nikdy naopak. Aditíva neriešia situáciu v čase, keď už má vodič s vozidlom problém v dôsledku sparafinovania nafty. „V prípade, že hrozia extrémne mrazy, personál čerpacej stanice, by mal vodičovi poskytnúť informácie o možnostiach dodatočnej aditivácie,“ podotýka Šindler.
„V zimnom období sa motoristi môžu stretnúť s jemným zákalom motorovej nafty. Tento jav neovplyvňuje kvalitu pohonných hmôt. Objavuje sa pri teplote -8 až -10 °C. Vzniknuté kryštáliky parafínov, ktoré spôsobujú zakalenie, sú spočiatku malé a nebránia priechodu paliva palivovým systémom motora,“ hovorí Petr Šindler zo spoločnosti Shell.
Majitelia dieslových motorov by mali obzvlášť dbať na výber kvalitného paliva, ako aj na preventívnu údržbu palivového systému. Počas zimy je v ponuke čerpacích staníc tzv. zimná nafta, ktorá znesie teploty do -20 °C. Táto nafta bude v ponuke až do konca februára.
Problém môže nastať pri extrémnych mrazoch a teplotách pod -20 °C. Jedným z preventívnych opatrení je dodatočná aditivácia paliva. Platí pritom základné pravidlo, že aditíva pre extrémne mrazy sa do nádrže musia vždy pridávať pred tankovaním paliva, nikdy naopak. Aditíva neriešia situáciu v čase, keď už má vodič s vozidlom problém v dôsledku sparafinovania nafty. „V prípade, že hrozia extrémne mrazy, personál čerpacej stanice, by mal vodičovi poskytnúť informácie o možnostiach dodatočnej aditivácie,“ podotýka Šindler.