Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

09. mája 2016

Slovensko by mohlo prekonať v návštevnosti rekordný minulý rok



Silvester na Lomnickom štíte



Zdieľať
Silvester na Lomnickom štíte Foto: Teraz.sk
Bratislava 9. mája (TASR) – Slovensko by mohlo v roku 2016 prekonať v počte návštevníkov rekordný rok 2015, kedy sa pre dovolenku v niektorom zo slovenských regiónov rozhodlo 4,3 milióna turistov. Odhaduje to Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR).


"Vzhľadom na to, aký je rozbeh tohto roka a vzhľadom na to, že v druhom polroku nás čaká predsedníctvo v Rade EÚ, je predpoklad, že údaj 4,3 milióna turistov by sme mali prekonať," odhadol generálny riaditeľ SACR Igor Donoval.

Približne 10-% nárast návštevnosti oproti vlaňajšku by pritom bol podľa neho zaujímavý. Podľa šéfa SACR je však potrebné pozrieť sa aj na geopolitický a ekonomický vývoj v Európe, ktorý môže jednou udalosťou odhadované čísla zmeniť. Ale domáci cestovný ruch je podľa Donovala na Slovensku celkom silný, a práve to je výhoda toho, že ak by sa niečo v rámci Európy udialo, Slováci zostanú doma a čísla návštevnosti "podržia".

V minulom roku sa pritom pre dovolenku na Slovensku rozhodlo historicky najviac turistov, čiže 4,3 milióna, čo v porovnaní s predošlým rokom 2014 znamenalo nárast o 16 %. Čo sa týka domácich dovolenkárov, tých vlani na Slovensku oddychovalo 2,6 milióna a ich počet medziročne vzrástol o 16 %. Turistov zo zahraničia prišlo vlani spolu 1,72 milióna a medziročne ich návštevnosť stúpla o 17 %.

K vlaňajšej rekordnej návštevnosti prispeli podľa SACR aj marketingové aktivity agentúry. V priebehu roku 2015 sa zúčastnila s národnou expozíciou na 24 veľtrhoch cestovného ruchu v zahraničí. Poskytla tak súčasne priestor na prezentáciu pre takmer 80 spoluvystavovateľov. Boli to napríklad krajské a oblastné organizácie cestovného ruchu či jednotlivé kraje, mestá obce alebo kúpele a hotely.

"Prezentácie Slovenska na medzinárodných veľtrhoch cestovného ruchu, ale aj televízne kampane a on-line kampane prostredníctvom Google, YouTube a Facebook významne prispeli k zviditeľneniu Slovenska na globálnom trhu cestovného ruchu ako zaujímavej celoročnej dovolenkovej destinácie," konštatoval Donoval.

Napríklad kampaň SACR na televíznej stanici Eurosport videlo podľa agentúry viac ako 284 miliónov divákov v 53 krajinách sveta. Agentúra podporila aj takmer 80 kultúrnych, folklórnych či športových a spoločenských podujatí na Slovensku. Čo sa týka národného portálu cestovného ruchu www.slovakia.travel, ten v roku 2015 navštívilo viac ako 2,52 milióna užívateľov internetu. To podľa SACR predstavovalo nárast o 100 %.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Prvé slovenské predsedníctvo v Rade EÚ má svoj nový web
<< predchádzajúci článok
Za týždeň vyniesol súd v Segedíne 41 rozsudkov za narušenie hraníc