|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. mája 2016
Slovensko by mohlo prekonať v návštevnosti rekordný minulý rok
Silvester na Lomnickom štíte
Zdieľať
Silvester na Lomnickom štíte Foto: Teraz.sk
Bratislava 9. mája (TASR) – Slovensko by mohlo v roku 2016 prekonať v počte návštevníkov rekordný rok 2015, kedy sa pre dovolenku v niektorom zo slovenských regiónov rozhodlo 4,3 milióna turistov. Odhaduje to Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR). "Vzhľadom na to, aký je rozbeh tohto roka a vzhľadom na to, že v druhom polroku nás čaká predsedníctvo v Rade EÚ, je predpoklad, že údaj 4,3 milióna turistov by sme mali prekonať," odhadol generálny riaditeľ SACR Igor Donoval.
Približne 10-% nárast návštevnosti oproti vlaňajšku by pritom bol podľa neho zaujímavý. Podľa šéfa SACR je však potrebné pozrieť sa aj na geopolitický a ekonomický vývoj v Európe, ktorý môže jednou udalosťou odhadované čísla zmeniť. Ale domáci cestovný ruch je podľa Donovala na Slovensku celkom silný, a práve to je výhoda toho, že ak by sa niečo v rámci Európy udialo, Slováci zostanú doma a čísla návštevnosti "podržia".
V minulom roku sa pritom pre dovolenku na Slovensku rozhodlo historicky najviac turistov, čiže 4,3 milióna, čo v porovnaní s predošlým rokom 2014 znamenalo nárast o 16 %. Čo sa týka domácich dovolenkárov, tých vlani na Slovensku oddychovalo 2,6 milióna a ich počet medziročne vzrástol o 16 %. Turistov zo zahraničia prišlo vlani spolu 1,72 milióna a medziročne ich návštevnosť stúpla o 17 %.
K vlaňajšej rekordnej návštevnosti prispeli podľa SACR aj marketingové aktivity agentúry. V priebehu roku 2015 sa zúčastnila s národnou expozíciou na 24 veľtrhoch cestovného ruchu v zahraničí. Poskytla tak súčasne priestor na prezentáciu pre takmer 80 spoluvystavovateľov. Boli to napríklad krajské a oblastné organizácie cestovného ruchu či jednotlivé kraje, mestá obce alebo kúpele a hotely.
"Prezentácie Slovenska na medzinárodných veľtrhoch cestovného ruchu, ale aj televízne kampane a on-line kampane prostredníctvom Google, YouTube a Facebook významne prispeli k zviditeľneniu Slovenska na globálnom trhu cestovného ruchu ako zaujímavej celoročnej dovolenkovej destinácie," konštatoval Donoval.
Napríklad kampaň SACR na televíznej stanici Eurosport videlo podľa agentúry viac ako 284 miliónov divákov v 53 krajinách sveta. Agentúra podporila aj takmer 80 kultúrnych, folklórnych či športových a spoločenských podujatí na Slovensku. Čo sa týka národného portálu cestovného ruchu www.slovakia.travel, ten v roku 2015 navštívilo viac ako 2,52 milióna užívateľov internetu. To podľa SACR predstavovalo nárast o 100 %.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR