![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
28. novembra 2017
Slovensko by mohlo mať terminál Novej Hodvábnej cesty
Slovensko by mohlo mať dopravný terminál, ktorý by bol súčasťou čínskeho projektu Novej Hodvábnej cesty. V rozhovore pre TASR to povedal predseda ...
Zdieľať

Železničná doprava má vo vzťahu s Čínou perspektívu aj pri porovnaní s inými druhmi dopravy. Napríklad dokáže garantovať dodávku tovarov za 15 dní. „Letecká doprava je príliš drahá a má malú kapacitu. Námorná doprava trvá príliš dlho, často až 50 dní. Železnica je zaujímavá najmä pre tovary, ktoré je potrebné prepraviť rýchlo. Nejde len o mobilné telefóny, elektroniku, ale aj o súčiastky pre automobilový priemysel či luxusné autá, ktoré sa vyrábajú v Európe,“ uviedol Nadal.
Presunúť prepravu z ciest na železnice je aj zámerom Európskej únie, ktorý je deklarovaný v Bielej knihe dopravy. Okrem ostatných cieľov sa v nej uvádza, že do roku 2030 by sa malo 30 % cestnej nákladnej dopravy nad 300 km previesť na iné druhy dopravy, napríklad na železničnú či vodnú dopravu, pričom do roku 2050 by mal tento presun predstavovať viac ako 50 %.
„Železničná preprava tovaru je efektívnym riešením pri preprave tovaru na dlhé vzdialenosti, v oblastiach s vysokou hustotou dopravy či obmedzenou cestnou sieťou, rovnako je výhodná aj z hľadiska dodacích lehôt tovaru. Nezanedbateľný nie je ani objem emisií, ktorý je v tomto prípade rádovo nižší,“ dodal Nadal.
GEFCO so zastúpením v 150 krajinách je jednou z 10 najväčších európskych skupín v oblasti dopravy a logistiky. V roku 2016 dosiahla obrat 4,2 miliardy eur a zamestnáva 12.000 ľudí.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR