Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

15. marca 2016

Slovensko bodovalo na veľtrhu v Berlíne virtuálnou prehliadkou



Ilustračná snímka.



Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR / Pavol Ďurčo
Bratislava 15. marca (TASR) - Virtuálna prehliadka významných pamiatok a destinácií na Slovensku pomocou špeciálneho zariadenia zaujala stovky návštevníkov na veľtrhu ITB v Berlíne, ktorý sa konal v uplynulých dňoch.


Záujemca virtuálne precestuje celé Slovensko a v každom z jeho ôsmich regiónov si pozrie to najzaujímavejšie. Nádhernú prírodnú scenériu Slovenského raja, výhľad z Chopku v Nízkych Tatrách alebo historické centrum Bratislavy. Stačí si nasadiť okuliare, intuitívne si vybrať lokalitu a cestovateľ sa prenesie na vybrané miesto.

Vďaka špeciálnej technológii snímania priestoru a spracovania obrazu získa používateľ pocit, akoby naozaj stál na Tomášovskom výhľade v Slovenskom raji, obdivoval centrum Bardejova či prechádzal pomedzi domy vo Vlkolínci. Virtuálna realita poskytuje 360-stupňový panoramatický pohľad na okolie a prináša aj doplnkové informácie o danom mieste.

Zážitok z prehliadky je mimoriadne intenzívny a autentický. Ľudia, ktorí virtuálnu realitu vyskúšali, hovoria, že prekonala ich očakávania. Najmä pri pohľade z vrcholku Lomnického štítu neraz podvedome spravili krok vzad, lebo mali pocit, že sa ocitli priamo nad hlbokými tatranskými roklinami. Prezentácia získala uznanie aj od Izabely Garaňa, výkonnej riaditeľky UN WTO pre Európu (agentúra OSN zameraná na cestovný ruch).

"Stánok Slovenskej agentúry pre cestovný ruch bol veľmi živý, s veľkým záujmom návštevníkov. Je potešiteľné, že prezentoval najnovšie trendy v 3D aplikácii," povedala Ľudmila Novacká, garantka študijného odboru Manažment cestovného ruchu na bratislavskej Ekonomickej univerzite.

Podľa generálnej riaditeľky Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) Marty Kučerovej, bude agentúra zariadenie s virtuálnou prehliadkou Slovenska používať na výstavách a veľtrhoch cestovného ruchu v zahraničí po celý rok 2016. Podľa nej využívaním najnovších technológií sa posúva prezentácia Slovenska na vyššiu úroveň. "Odlišuje nás to od ostatných a priamo na výstave prinášame silnú pozitívnu emóciu zo Slovenska. Sme presvedčení, že aj takto prispejeme k ďalšiemu nárastu počtu cestovateľov, ktorí si vyberú Slovensko ako dovolenkovú destináciu," povedala pre TASR Kučerová.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Hasiči upozorňujú na riziko vzniku požiarov v prírode počas jari
<< predchádzajúci článok
Spotreba antibiotík na Slovensku je vyššia, ako je priemer EÚ