|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. júna 2016
Slovensko a Poľsko chcú posilniť spoluprácu na podporu turizmu
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Bratislava 1. júna (TASR) - Slovensko a Poľsko chcú v rámci podpory turizmu posilniť vzájomnú cezhraničnú spoluprácu a vybudovať spoločnú značku produktov. Na rokovaní v Bratislave sa na tom dohodli štátni tajomníci Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR Arpád Érsek a jeho poľský kolega Dawid Lasek z Ministerstva športu a cestovného ruchu Poľskej republiky. "Spolupráca medzi Poľskom a Slovenskom má silnú tradíciu. Dnes musíme využiť silu cestovného ruchu v Európe, keď k nám s ohľadom na bezpečnosť prichádza stále viac turistov," uviedol Érsek.
V rebríčku návštevníkov Slovenska sa Poľsko dlhodobo umiestňuje na druhom mieste, hneď za Českom. Poliaci vyhľadávajú podľa rezortu dopravy najmä Vysoké a Nízke Tatry, regióny Liptova, Oravu či Slovenský raj. Pozitívom je aj priame letecké spojenie medzi Varšavou a Popradom.
Poľsko vidí priestor najmä v spoločnej propagácii pohraničných regiónov pod značkou "Carpathia", ktoré by zviditeľnili regióny či mestá na oboch stranách hranice. "Jednotlivé regióny nemajú takú silu, preto chceme vytvoriť dobrú ponuku, a to spoločnými produktmi pod silnou karpatskou značkou. Je to obrovský potenciál pre samosprávy a posilnenie ich miestnych komunít," zdôvodnil Lasek.
Do konca júna opäť obe strany, čiže poľské vojvodstvá a slovenské samosprávy, zasadnú za rokovací stôl, aby špecifikovali konkrétne produkty pre prezentáciu spoločnej značky.
Slovensko a Poľsko podľa ministerstva dopravy výrazne spolupracujú v oblasti cestovného ruchu aj v rámci zoskupenia Vyšehradskej štvorky (V4). Prezentáciu karpatskej značky chcú využiť aj na oslovenie vzdialených trhov, medzi ktoré prioritne patrí Čína. Prínosom je podľa rezortu fakt, že Varšava má priame letecké spojenie s Pekingom.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR