|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. apríla 2010
Slovensko 16. apríla zaplavia tisícky narcisov
Žlté narcisy zaplavia slovenské obce a mestá v piatok 16. apríla. Jediná verejno-prospešná zbierka Ligy proti rakovine sa bude konať po štrnásty raz. ...
Zdieľať
Ilustračné foto SITA/Tomáš Benedikovič
BRATISLAVA 7. apríla (WEBNOVINY) – Žlté narcisy zaplavia slovenské obce a mestá v piatok 16. apríla. Jediná verejno-prospešná zbierka Ligy proti rakovine sa bude konať po štrnásty raz. Kvietok jari na Deň narcisov už tradične symbolizuje spolupatričnosť a podporu onkologickým pacientom. Na mape Slovenska tento rok svieti narcis pri 78 okresných mestách, eurá bude zbierať 15 622 dobrovoľníkov do 4 500 pokladničiek. Pripravených je 1,3 milióna narcisov. Ako na dnešnej tlačovej besede povedala Eva Siracká z Ligy proti rakovine, výskyt rakoviny u nás v posledných rokoch stúpa. „Čo sa týka najbližších rokov, tá prognóza nie je priaznivá. Musíme s tým niečo robiť a na to idú naše prostriedky,“ povedala o zmysle zbierky Siracká. Pripomenula, že vďaka organizácii vznikla na Slovensku prvá nádorová biobanka, ktorá má význam pre sledovanie charakteristiky nádorových ochorení, či prvé laboratórium na výskum kmeňových buniek.
Mottom tohtoročnej kampane je „Narcis opäť spojí všetkých, ktorí sa rozhodnú pomôcť“. Na príspevok v jednodňovej zbierke vyzve darcov v kampani Mona Lisa s pripnutým narcisom a sloganom „V umení pomáhať je najväčšia ľudská sila“.
Do tohto ročníka sa zapájajú dobrovoľníci, ktorých zastrešuje 628 spoluorganizátorov - materské, základné, stredné školy či skautské oddiely. Dobrovoľníci Ligy proti rakovine musia mať povinné označenie umelým narcisom, ukončeným žetónom do nákupného vozíka s logom a názvom Ligy proti rakovine, so slovným označením Deň narcisov 2010 a číslom dobrovoľníka. Druhým identifikačným znakom je papierová pokladnička potlačená motívom hlavného vizuálu, logom Ligy proti rakovine a dátumom 16. apríla 2010 Deň narcisov.
Tento rok sa ku kampani pridávajú aj súťažiace v Miss Slovensko. Darcovia tak môžu dostať kvietok aj od jednej z finalistiek.
Okrem príspevku do pokladničky 16. apríla je možné Deň narcisov podporiť od 6. do 20. apríla aj zaslaním ľubovoľnej SMS na číslo 848 v hodnote jedného eura. „Celá suma putuje na konto Ligy proti rakovine,“ upozornila Eva Kováčová z Ligy. Peniaze možno poslať i na účet zbierky 2629740400/1100, otvorený špeciálne len na účel zbierky.
Vyzbierané peniaze vracia Liga proti rakovine späť verejnosti. Finančne podporuje klinické a výskumné projekty, prispieva na vybavenie nemocničných zariadení, hospicov či paliatívnych oddelení. Podporuje tiež Centrá pomoci Ligy proti rakovine v Bratislave a Košiciach, financuje rekondičné pobyty pre dospelých onkologických pacientov, tábory pre detských pacientov, ďalej edukačné a informačné materiály pre verejnosť, vzdelávanie mladej generácie v oblasti prevencie vo forme Onkologickej výchovy.
Bližšie informácie o využití vyzbieraných peňazí sú na internetovej stránke www.lpr.sk. „Počas trinástich ročníkov sa nám splnili mnohé predstavy, odstránili sme tabu a ideme tou správnou cestou,“ povedala Siracká. Od začiatku existencie zbierky odovzdali Slováci do pokladničiek viac ako 167 miliónov slovenských korún. Vlaňajší ročník bol rekordný, s bilanciou 924-tisíc eur.
SITA
Mottom tohtoročnej kampane je „Narcis opäť spojí všetkých, ktorí sa rozhodnú pomôcť“. Na príspevok v jednodňovej zbierke vyzve darcov v kampani Mona Lisa s pripnutým narcisom a sloganom „V umení pomáhať je najväčšia ľudská sila“.
Do tohto ročníka sa zapájajú dobrovoľníci, ktorých zastrešuje 628 spoluorganizátorov - materské, základné, stredné školy či skautské oddiely. Dobrovoľníci Ligy proti rakovine musia mať povinné označenie umelým narcisom, ukončeným žetónom do nákupného vozíka s logom a názvom Ligy proti rakovine, so slovným označením Deň narcisov 2010 a číslom dobrovoľníka. Druhým identifikačným znakom je papierová pokladnička potlačená motívom hlavného vizuálu, logom Ligy proti rakovine a dátumom 16. apríla 2010 Deň narcisov.
Tento rok sa ku kampani pridávajú aj súťažiace v Miss Slovensko. Darcovia tak môžu dostať kvietok aj od jednej z finalistiek.
Okrem príspevku do pokladničky 16. apríla je možné Deň narcisov podporiť od 6. do 20. apríla aj zaslaním ľubovoľnej SMS na číslo 848 v hodnote jedného eura. „Celá suma putuje na konto Ligy proti rakovine,“ upozornila Eva Kováčová z Ligy. Peniaze možno poslať i na účet zbierky 2629740400/1100, otvorený špeciálne len na účel zbierky.
Vyzbierané peniaze vracia Liga proti rakovine späť verejnosti. Finančne podporuje klinické a výskumné projekty, prispieva na vybavenie nemocničných zariadení, hospicov či paliatívnych oddelení. Podporuje tiež Centrá pomoci Ligy proti rakovine v Bratislave a Košiciach, financuje rekondičné pobyty pre dospelých onkologických pacientov, tábory pre detských pacientov, ďalej edukačné a informačné materiály pre verejnosť, vzdelávanie mladej generácie v oblasti prevencie vo forme Onkologickej výchovy.
Bližšie informácie o využití vyzbieraných peňazí sú na internetovej stránke www.lpr.sk. „Počas trinástich ročníkov sa nám splnili mnohé predstavy, odstránili sme tabu a ideme tou správnou cestou,“ povedala Siracká. Od začiatku existencie zbierky odovzdali Slováci do pokladničiek viac ako 167 miliónov slovenských korún. Vlaňajší ročník bol rekordný, s bilanciou 924-tisíc eur.
SITA